MSD80 software upgrade. Part 4
Ilgāku laiku savam N53O0 (upgreidotam no U0 versijas) es izmantoju ZB 8603178. Šo relīzi es atzinu par labāko pieejamo (skat. Part 3).
Pēc dažādiem eksperimentiem mans auto tika pie DME no cita E60. Sākotnēji šis jaunais DME bija uzstādīts uz jaunāka izlaiduma E60 530i, kas aprīkots ar Start-Stop sistēmu. Tātad - Power class bija pareizais (02H); FR - korekts; DME bija jāpamaina tikai FA. Jau iepriekš iepazītais meistars (kas atrisināja problēmu ar Power class manam ''vecajam'' DME) izveidoja klonu no mana (esot ātrāk kā ''ar roku'' rediģēt FA) vecā DME. Diemžēl, pēc jaunā DME uzstādīšanas un 8603178 ielādēšanas parādījās interesants defekts: reizēm, apstājoties lie luksofora, vai uzsākot kustību pēc ilga tukšgaitas perioda (vairāk kā 10 minūtes) DME pilnīgi ''nokrešoja''. DME šajos brīžos uzskatīja, ka tā statuss ir ENGINE_STOP, attiecīgi, par bojātiem atzina visus iespējamos mezglus: gaisa masas mērītāju, DISA vārstus, droseli, pat elektirski vadāmus dzinēja piekares spilvenus (kas nekad nav bijuši uzstādīti šiem dzinējiem), u.c. Acīmredzot, sākotnēji uzstādītā (bet vēlāk no FA izdzēstā) Start-Stop sistēma lika par sevi manīt.
Situāciju atrisināja 8603138 relīzes ielādēšana (pēdējā/jaunākā, ko piedāvā ISTA P), taču dzinējs nu darbojās ļoti robusti. Regulāri bez pamatojuma tika ierakstīta 3104 kļūda, pārslēgšanās starp iesmidzināšanas režīmiem notika nesalāgoti/raustīgi, u.t.t. Visas sākotnējo relīžu problēmas - kā uz delnas.
Šoreiz nolēmu izmēģināt vienu citu - BMW oficiāli piedāvāto risinājumu. Teorētiski BMW piedāvā(ja) risināt šo robustās darbības problēmu ar ISTA P, veicot speciālu servisa procedūru: DIRU/Improve smooth running instalēšanu. Kāpēc minu ''teorētiski''? Lai veiktu šo upgrade, ir nepieciešams IBAC kods. Jā, šobrīd (un neoficiāli, protams), šo kodu var iegūt, izmantojot labu puišu izveidotu rīku. Taču oficiāli pie šāda koda varēja tikt tikai, ja dīleris vērsās pie ražotāja (atvēra PUMA keisu), pierādīja, ka ''viss ir slikti'' un ražotājs izvēlējās tieši šo ceļu kā risinājumu - deva tehnisko uzdevumu veikt šo programmēšanu.
Man nav precīzs info, kāpēc tika likti šādi šķēršļi. Iespējams, ka BMW šādi iespējami atlika šo auto programmēšanu, jo diezgan populāra bija multimedia sistēmas bloku ''nokrešošana'' upgrade laikā. Iespējams, ka ražotājs spieda pāriet uz MSD81 (vienīgās hardware izmaiņas - jaudīgāki MOSFET sprauslu vadībai, kas gan situāciju ar to defektiem atrisināja tikai daļēji). Diemžēl, vecajos MSD80 blokos oficiāli nevarēja ieprogrammēt jaunākās ZB relīzes, kas bija paredzētas MSD81 (btw, arī šajā gadījumā ir vīri, kas šo aizsardzību pamanījās apiet).
Startējam ISTA P, identificējam auto, izvēlamies Conversations šķirkli.
Kā redzam, saraksta augšpusē ir mūs interesējošā procedūra. Izvēlamies to.
Jā, šis ir tas gadījums, kad auto ir aprīkots ar MSD80
Un lūk, bez IBAC koda tālāk - nekādi:
Talkā nāk IBAC ģenerators:
Un lūk, auto tiek papildināts ar Vehicle ordering element: DIRU
Kas par pārsteigumu: ZB no 8603138 tiks pārprogrammēts uz 8603174! Sen atpakaļ es šo ZB it kā testēju (jo to kā jaunāko piedāvāja WinKFP, skat. Part 3), taču īpašu ieguvumu nemanīju. Nekas, pamēģināšu vēlreiz!
Interesanti, ka DME nav vienīgais bloks, kurā kas jādara:
Un lūk, esot jāveic dzinēja re-adaptēšana pēc pārprogrammēšanas. Jā, protams, apstiprinu!
Final report: programmēšana veiksmīga; DIRU opcija pievienota.
Tālāk jau darbs ar INPA. Jā, ar INPA redzams - visas adaptācijas (ieskaitot degvielu, spararatu) nodzēstas. Ātri pāradaptēju dzinēju.
Šoreiz jāsecina - 8603174 strādā PILNĪGI savādāk kā 8603138! Lietas, ko var pamanīt uzreiz:
a. segmentēta Rough run (un pārslēgšanās Homogēni liesā režīmā) kā jaunākajām ZB;
b. ļoti korekta pārslēgšanās starp iesmidzināšanas metodēm;
c. nav feiku 3014, Stratified charge - daudz maigāks, bez misfirēm;
d. regen sesijas - ļoti korekti realizētas; u.t.t.
Kopējais iespaids - cits dzinējs!
Nobeigumā - šī ir tā reize, kad es (slinkums uzvar) nemēģināšu noskaidrot, kāpēc upgrade ar WinKFP nesniedza vēlamo rezultātu. Galvenais - ir risinājums: ISTA P. Situācijā, kad IBAC kods nav jāprasa dīlerim, šī ir reāla opcija situācijā, kad ir problēmas ar 8603178 utml. ZB un/vai nav vēlmes tērēt daudz naudas MSD81 iegādei.
Komentāri
Ierakstīt komentāru