B38. Haltūra?

Citos postos jau rakstīju par B38 software problēmām ar tukšgaitu un paliekošu vibrāciju. Šoreiz bēdu stāstu papildinu ar dīvainībām, kas pamanītas, papētot 2022.gada B38 modeļa darbību nedaudz vairāk. Lieki piebilst, ka auto ir 2022.gada maija aktuālā Integrācija.

Vispirms tīri software īpatnība - sprararats adaptējas, taču nekvalitatīvi. Ok, neko nesaku par augstākiem apgriezieniem (virs 3000 RPM). Šajā režīmā, iespējams, trūkst MCU resursu. Varbūt, inženieri ''nesaspringst'', jo sprauslu flowrate atšķirībām it kā vajadzētu būt prognozējamām (nomērītām zemākos RPM) un var ''maukt'' pēc to adaptāciju kartēm. Interesanti gan, ka sensora dati ir stabili, kas nozīmē - pārtraukumu sistēma šim MCU ir ar lielu rezervi! Taču, problēma ir (arī) mazu RPM diapazonā. Pat pēc it kā pabeigtas spararata adaptācijas, Overrun režīmā redzama sekojoša ''bilde'':


Lūk, skaidri redzams, ka 2.cilindra (zaļā) līkne atšķiras no divu pārējo cilindru līknēm. Pārbaudot šos datus pēc zināma laika (kura laikā vajadzēja ''pieslīpēties'' adaptāciju datiem, ja nu tas būtu nepieciešams) situācija palika identiska. Jāpiebilst, ka no rūpnīcas ''noadaptētam'' spararatam dati bija vēl nekorektāki. Lai situāciju padarītu jautrāku, kā parasti - nav ne adaptāciju learnbit, ne citu datu.
Kā tā? Kāpēc visu cilindru datu reference netiek precīzi izlīdzināta? Šis noteikti ir programmatūras jautājums, turpmāk - arī hardware problēmas.

Šobrīd nav ziņu par vairāk kā vienu jaunu B38 (tika apskatīts 2017.gada B38, bet tam - cits DME; cita programmatūra; Expert mode nav pieejama), turpmākajā laikā dati tiks papildināti. Taču konkrētais, it kā korekti noadaptētais (ražotāja izpratnē) pilnīgi jauns B38 sagādā vairāk jautājumu kā atbilžu. Piemēram, Valvetronic. Lūk, tukšgaita:

Kā redzam, motora rotora pozīcija (zilā krāsā) tiek nepārtraukti raustīta. Šāda raustīšana (un pat vēl iespaidīgāka) notiek visos stacionāros apstākļos, uzsilšanas fāzi (kad Valvetronic netiek aktīvi izmantots) ieskaitot.
Lūk, tukšgaita, ekscentriskās vārpstas pozīcija:


Redzam, ka DME nepārtraukti nelielās robežās maina ekscentriskās vārpstas pozīciju. Piemēram, B58 dzinējs uzvedas daudz korektāk.
Kādēļ man nepatīk šāda histēriska raustīšanās? Galvenais iemesls - straujāka atsevišķu mezglu nodilšana. Šajā gadījumā - Valvetronic motora slīdgultņi un gliemeža pārvads. Gan gliemeža pārvadam, gan paša motora asij un slīdgultņiem mainot griešanās virzienu ir lielas mainīgas aksiālas slodzes, savukārt, no 0 strauji palielinot ātrumu, mezgliem ir lielas radiālas slodzes.
Paša Valvetronic elektromotora nomaiņa izmaksā ap 400 EUR. Skarbāk būs, ja izdils ekscentriskās vārpstas zobrats.
Jautājums - kāpēc Valvetronic tik aktīvi piedalās īstermiņa regulēšanā? Jā, iespējams, ka pie vainas programmatūra. Taču iemesls var būt arī vienkāršāks - tā tiek saudzēta elektriskā drosele. 
B38 dažādās relīzēs tiek izmantotas nedaudz atšķirīgas elektriskās droseles, taču tās visas vieno viena nianse - elektromotors, kas tās vada, ir ''parasts'' DC kolektormotors, ko varētu izmantot kādai elektro rotaļlietai, nevis svarīgam auto dzinēja mezglam. No šāda aspekta - jā, Valvetronic ir 3 fāzu bezkolektora motors un eļļots gliemeža pievads. Attiecīgi, šo mezglu var ''mocīt'' vairāk.
Jebkurā gadījumā - šo abu mezglu ilgmūžība esošajos režīmos un izpildījumā manī vieš pamatīgas šaubas. Bet, es jau saprotu - ko gan var gribēt no auto, kas maksā ''tikai'' vismaz 25.000 EUR. Atvainojos par sarkasmu.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām