3104 un misfire counters. Nianses

Kā zina N43/N53 sērijas dzinēju lietotāji, 3104 ir, iespējams, pati populārākā kļūda. 
Nevienmērīga dzinēja darbība Stratified charge režīmā. Šoreiz par dažām niansēm. Iemesls šim postam ir vienkāršs - pie manis bieži vēršas cilvēki, kuru auto DME ierakstīta šī kļūda. Pēc attiecīgu testu veikšanas man reizēm gadās saņemt e-pastu: ''problēmu neizdevās atrast''. Domāju, pēc šī posta visam jābūt saliktam ''pa plauktiņiem''.
Kā jau norāda pati kļūda, tā raksturīga tieši Stratified charge. Kļūda tiek ierakstīta, ja DME pamana (tukšgaitā vai braucot) palielinātu kloķvārpstas (spararata) griešanās nevienmērību, kas varētu nozīmēt sliktu degvielas sadegšanu kādā no cilindriem vai misfires. Savā blogā esmu apkopojis pamatinformāciju par 3104. Iemeslu netrūkst - sākot ar nekvalitatīvu ceļa segumu, beidzot ar ZB (SW relīzi - jaunākām relīzēm ir samazināta DME jūtība pret spararata griešanās nevienmērību, attiecīgi - pret viltus kļūdas ierakstīšanu). Kas vēl būtiski - jaunākajām ZB relīzēm DME, identificējot nevienmērīgu darbību, izslēdz Stratified tikai tajā braukšanas režīmā, kurā tā identificēta (veic segmentētu kļūdas apstrādi).
Ja DME ierakstīta 3104 kļūda, vispirms iesaku skatīties misfire skaitītājus. Ja tie ir palielināti kādā no cilindriem (vai vairākos, konkrētos) - skaidrs, darbs jāturpina pie šiem cilindriem. Ja misfiru blīvums palielināts visos cilindros, jāskata aizdedzes sveces un ZB. Iespējams, ka jūsu auto ir aizvēsturiska SW relīze, kas ir ļoti jūtīga pret jebkuru mazāko dzinēja darbības nevienmērību.
Galvenā problēma rodas, ja auto lietotājs pēc ieteikuma skatīties misfiru skaitītājus, sazinās ar mani un saka - skaitītāji ir ļoti tuvu 0, viss ir kārtībā! Šeit jāsaprot - ja visu cilindru skaitītāji ir 0, kaut kas ir nogājis greizi. Ilgāk braucot (kaut vai 15 minūtes) kādā no cilindriem vajadzētu būt ierakstītam kaut 1 eventam. Tas ir tikai normāli. Katrs sadegšanas cikls ir unikāls, pilnīgi noteikti kāds no tiem atšķirsies no ideāla. Ja visi misfiru skaitītāji ir 0, skatiet, piem., šo linku.
Taču, ja DME ir ierakstījis kaut 1 misfire eventu, jūsu ELM 327 adapters ir to korekti nolasījis, jāpieņem, ka ar aprīkojumu viss ir kārtībā. Kā tas iespējams - misfiru (kad jūs tos nolasiet) praktiski nav, bet ik pa brīdim tomēr 3104 tiek ierakstīta?

Pirmais būtiskais ieteikums - ņemiet vērā, ka problēmas ar darbību (degvielas sadegšanu) šajā specifiskajā Stratified charge režīmā var būt izteiktas tieši kādā konkrētā braukšanas režīmā. Piemēram, braucot pa šoseju ar 80 .. 100km/h, kādā cilindrā ir misfires, bet braucot pa pilsētu ar ātrumu 40 .. 60km/h viss ir ideāli. Ne bez iemesla BMW AG ZB jaunākajās (pēdējās ''porcijas'') DME relīzēs ieviesa segmentētu 3104 ''aktivizēšanu''. Tātad, ja DME identificēja problēmas kādos konkrētos braukšanas apstākļos, tieši šajā braukšanas režīmā Stratified charge uz laiku tika atslēgts. Turpretī režīmos, kur problēmu nav, Stratified charge turpināja darboties. Tādēļ būtiski ir skatīties kļūdas freeze-frame, kurš satur informāciju, tieši kādā braukšanas režīmā ir sākušās problēmas. Piemēram:
Kā redzam, 3014 kļūda ierakstīta, vienmērīgi braucot un paātrinoties ar ātrumu ap 126 km/h.
Tātad, meklējot problēmu, tieši šādā režīmā jābrauc!

Nākošā būtiskā nianse - braucot konkrētajā režīmā, jāpārliecinās, ka DME izmanto Stratified charge. To viegli izdarīt, piem., ../F5/F6, novērtējot Lambda (Stratified charge tā ir 2.0 .. 3.5).
Vai arī: ../F9/F1, kur tiek parādīta informācija, tieši kādu režīmu izmanto dzinējs.

Kāpēc tas ir tik būtiski? Ja DME identificē nevienmērīgu dzinēja darbību, tas ieraksta 3104 kļūdu un uz laiku atslēdz Stratified charge izmantošanu. Vecākām SW relīzēm šī atslēgšana notiek visos darba režīmos, jaunākām - tikai tajā darba režīmā/segmentā, kurā problēmas pamanītas. No šī brīža dzinējs izmanto Homogēni liesu iesmidzināšanas principu (ar Lambda ap 1.5). Ja arī šajā režīmā DME joprojām konstatē dzinēja darbības nevienmērību, tas uz laiku pārslēdzas uz Homogēnu darba režīmu. Jā, sākot jaunu darba sesiju (pārstartējot dzinēju), ar diezgan lielu varbūtību 3104 kļūdas statuss būs pasīvs un jūs varēsiet to nodzēst, taču DME nav ''muļķis''. Pat, ja kļūda ir nodzēsta, kādu brīdi ''piesardzības labad'' tas turpinās darboties ''zemākā'' (Homogēni liesā, vai pat Homogēnā) režīmā, tikai pēc tam atjaunos Stratified charge. Turklāt, tipiski - ja DME identificē nevienmērīgu darbību Stratified charge, tas nekavējoši sāk sprauslu individuālos mērījumus. Lai tos veiktu - dzinējs tiek uz brīdi pārslēgts Homogēnā režīmā vai arī - ik pa 10 .. 20 sekundēm slēgts starp Homogēnu un Stratified charge. Šo testu laikā misfiru identificēšana var būt (atkarībā no ZB) atslēgta. 
Tātad - pēc 3104 ierakstīšanas DME Stratified charge būs atslēdzis, un misfire skaitītāju vērošana rezuātu nedos!

Zemāk uzskaitīšu populārākos iemeslus, kādēļ (uz laiku) ir atslēgts Stratified charge:
a. jau pieminētā darbības nevienmērība (kas ir 3104 kļūdas ierakstīšanas iemesls);
b. jau iepriekš pieminētie sprauslu veiktspējas testi, identificējot darbības nevienmērību;
c. dzinējs nav sasniedzis vajadzīgo darba temperatūru - Stratified charge tiek ieslēgts tikai tad, ja dzinējs ir uzsilis;
d. auto ir jebkādas problēmas ar NOx sistēmu (sensora defekts; piesārņots katalizators, utjpr.);
e. DME ir sācis NOx katalizatora desulfatēšanas sesiju vai gatavojas tai;
f. DME veic jebkādas servisa procedūras Homogēnā režīmā (jebkura mezgla - Lambda zondu; droseles, EGR, utjpr., jeb sprauslu veiktspējas testus);
g. DME identificējis kādu citu sistēmu problēmas (VANOS; degmaisījums, u.c.);
h. samazināta CO katalizatoru veiktspēja (pat, ja kļūdas vēl nav ierakstītas DME atmiņā).

Kā redzam, iemeslu, kādēļ Stratified charge ir atslēgts, netrūkst. Ja mēs pieņemam, ka kādu jaunu un fundamentālu problēmu DME nav, jārīkojas sekojoši:
a. jāuzsilda dzinējs līdz darba temperatūrai;
b. jābrauc režīmā, kādā iepriekš tika identificētas problēmas;
c. jāgaida, kamēr DME atjaunos Stratified charge.
Pēdējais nosacījums var prasīt 5 .. 10 .. 15 minūtes. Jums jāapbruņojas ar pacietību. Kad DME atjaunojis Stratified charge, turpiniet braukt, lai tiktu piefiksēti misfires. Ja pēc laiciņa Stratified charge tiek atkal atslēgts, pārbaudiet DME kļūdu atmiņu. Ja atkal ir reģistrēta 3104 kļūda, pilnīgi noteikti - misfire skaitītājiem ir jāuzrāda problēmas.
Savukārt, ja 3104 nav reģistrēta, iemesli Stratified charge atslēgšanai var būt jau iepriekš minētie: problēmas ar kādu sprauslu (DME identificējis neatbilstošu bankas Lambda vērtību); problēmas ar NOx sistēmu (sensoru vai piesārņotu katalizatoru); samazināta CO katalizatru veiktspēja; kādas servisa procedūras, kas jāveic Homogēnā režīmā. Šajā scenārijā līdzēs kopējā dzinēja darbības diagnostika. Iesākumā jānovērš visi iespējamie iemesli, kādēļ DME atslēdz Stratified charge, atsevišķi misfires ir pēdējā problēma, kas jānovērš tad, kad pamatlietas ir savestas kārtībā.
  

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām