Sprauslu flowrate problēmas?
Šoreiz patiešām interesants gadījums. Īsa vēsture: N43 sērijas dzinējs, mazjaudīgākā tā versija; dzinējam atjaunota pilna funkcionalitāte (saremontēta NOx sistēma; dzinējs izmanto Stratified charge).
Klienta sūdzības - reizēm gan braucot, gan tukšgaitā var just palielinātu paliekošu vibrāciju (''dīzeļa'' sajūtu). Tipiski šādas problēmas norāda uz sprauslu problēmām, defekts ir diezgan izplatīts. Lūdzu auto īpašnieku atsūtīt diagnostikas datus. DME atmiņā kļūdu nav.
Lūk, degvielas maisījums:
Korekts. Jā, DME nav izveidojis divas virtuālās bankas (auto ir tikai viena platjoslas zonde), bet citādi - nav iebildumu.Lūk, arī NOx sensors apstiprina korektu degmaisījumu. Turklāt, pēdējo reizi Overrun režīmā viss bijis kārtībā - sprauslas nav pilējušas.
Taču pēdējie sprauslu testi Homogēnā režīmā uzrāda nopietnas problēmas:
Sprauslas šajā menu: 1/4/3/2 secībā. Kā redzam, sprauslas it kā sadalījušās pa bankām. 1.bankas sprauslām piemērotas ļoti spēcīgas pozitīvas flowate korekcijas, otrajai bankai - negatīvas.Sprauslu live data:
apstiprina, ka tiešām - sprauslām piemērota spēcīga flowrate korekcija (pat ap 25 .. 30%)!Kaut kas gadījies divām sprauslām, turklāt tieši ar to flowrate? Maz ticams!
Piedevām, sprauslu flowrate korekcijas Stratified charge ir ļoti korektas!
Šis gadījums ir ĻOTI dīvains! Jā, gadās problēmkeisi, kad sprauslām ir problēmas ar atomizāciju, ar beam - tad tām tiek piemērotas palielinātas korekcijas Stratified charge. Taču šoreiz viss ir ''otrādi'' - sprauslām problēmas esot tieši Homogēnā režīmā! Turklāt, aizdomīgi izskatās kontroles zondes rādījumi:
Problēmas ar zondi? Testi kick-down režīmā parādīja, ka zonde strādā korekti.
Neskatoties uz it kā korektu degmaisījumu - tas tomēr ir liess? Izplūdē pieplūst gaiss?Lūdzu šo iespējamo defektu pārbaudīt auto īpašniekam. Atbilde nebija ilgi jāgaida - jā, izplūde nav hermētiska (gaisa piesūkšana konstatēta netālu no izplūdes kolektora). Novēršot gaisa piesūkšanu, visas problēmas pazuda.
Kādēļ izveidojās šāds specifisks defekts?
Neskatoties uz to, ka dzinējs aprīkots tikai ar vienu platjoslas zondi, DME ''strādā'' ar it kā divām neatkarīgām bankām: 1/4 un 2/3 cilindriem. Katras virtuālās bankas ietvaros DME (gan tukšgaitā, gan gaitā) veic platjoslas zondes trimēšanu, izmantojot kontroles zondes rādījumus.
Ja (kā šajā gadījumā) ir gaisa piesūkšana 2. vai 3. cilindram, šajos cilindros platjoslas zonde tiek notrimēta nekorekti - daudz treknākam degmaisījumam. Savukārt, veicot sprauslu ķīmiskās efektivitātes testus, DME identificē/izmēra palielinātu abu cilindru efektivitāti (kas ir tikai loģiski, dēļ nekorekti trimētās zondes) un to samazina, sprauslām piemērojot negatīvas flowrate korekcijas. Tā kā mehāniskais defekts (gaisa piesūkšana) ir nestabils (dēļ dzinēja vibrācijas, temperatūras izmaiņām, utjpr.), regulāri veidojas būtiski atšķirīgs degmaisījums un cilindru efektivitātes disbalanss starp bankām. ''Dīzeļa'' sajūta - likumsakarīgs iznākums. Un, protams, palielināts misfiru blīvums dēļ nekorekta cilindru individuālā degmaisījuma.
Piezīme: šāds pats defekts var gadīties arī N43 (un, protams, N53) ar divām platjoslas zondēm. Spēcīgas gaisa piesūkšanas gadījumā būs kļūdas par platjoslas zondu trim problēmām, taču, ja DME izdosies notrimēt zondes, kļūdas par to darbību nebūs!
Komentāri
Ierakstīt komentāru