NOx sistēma. Realitāte
Šoreiz piemērs ar N43/N53 sērijas dzinēju NOx sistēmas tipisku tehnisko stāvokli.
Un pat History memory ir pilna ar 30EA kļūdām:
E sērijas N43/N53 dzinējiem (un arī auto izplūdei, protams) ir vismaz 10 gadi. F sērijas N53 ir nedaudz jaunāki, taču šo auto izplūdes nav labākā stāvoklī. Iemesli ir vienkārši: MSD87 slēpj problēmas ar izplūdi (negribīgi ieraksta kļūdas), kā arī - nedaudz labāk ''pārdzīvo'' NOx sistēmas problēmas. Attiecīgi, lietotāji nav motivēti problēmas novērst un izplūde tiek bojāta biežāk un skarbāk kā vecākiem auto.
Kad es apgalvoju, ka, diemžēl, 99.9% NOx katalizatoru (uz 2022.gadu) jau ir praktiski zaudējuši savu veiktspēju, daudzi man netic. Joprojām ir optimisti, kas cer, ka tieši viņu auto NOx katalizators vēl ir ''dzīvs''. Lūk, viens no šādiem piemēriem.
Es saņēmu ziņu no viena N43 sērijas dzinēja lietotāja.
Engine Type: N43
Mileage: 149.754km
A little rundown of some issues:
I have just now in February changed the NOX sensor at 145270km and it is starting to make trouble again, it seems like the NOX value keeps rising at an abnormaly high pace. Since the NOX sensor got replaced I must have done 2-3 Desulfatisiering phases. Is it possible that the bmw workshop have missed something when installing the new sensor? Or is it something else that you can see that does not seem right?
Tātad, lietotājs kopš NOx sensora uzstādīšanas (pirms 2 mēnešiem) nobraucis 4500km; veicis 2 .. 3 desulfatēšanas sesijas, nu DME atmiņā ierakstīa 30EA kļūda (par NOx katalizatora pārāk lielu piesārņojumu); Stratified charge - izslēgts. Sanāk, ka desulfatēšanas sesijas tika veiktas ne retāk kā ik pēc 1000km, un tik un tā tās rezultējušās pārāk lielā piesārņojumā!
Vispirms pārbaudīsim visus datus.
Lūk, NOx sensora dati. Visi dati: Lambda linear; Lambda binar; NOx saturs; Offset - ir korekti! Lielisks sensors! Auto īpašnieks nav pažēlojis naudu jaunam OEM sensoram!Tajā pat laikā:
Kā redzam, kļūdas statuss: aktīvs. Kļūda ierakstīta brīdī, kad NOx katalizatora kalkulētais piesārņojums sasniedzis 490mg.
Un visbeidzot paskatīsim aktuālo NOx katalizatora piesārņojumu:
Jā, viss atbilst - esošais piesārņojums ir ļoti līdzīgs 30EA freeze-frame datiem. Visi lietotāja sniegtie dati ir patiesi!Ko nozīmē visi šie dati?
NOx katalizatora piesārņojums pieaug ar ātrumu ap 0.5mg/km. Tas nozīmē, ka no 0 līdz 490mg (brīdim, kad tika ierakstīta 30EA kļūda) ir nobraukti ap 950km. Diemžēl, lai NOx katalizatoru attīrītu līdz 0mg, nāksies ļoti pamatīgi piepūlēties. Pie šāda NOx katalizatora profila 30 .. 40 min laikā (atceramies - jābrauc ar ātrumu 110+km/h) jums izdosies ''nodzēst'' 60 .. 70%, ne vairāk. Šis nozīmē - konkrētais auto desulfatēšanu ir pieprasījis ik pēc kādiem 550 .. 600km, vai pat biežāk, ja lietotājam nebija iespēju braukt vairāk kā pusstundu ar palielinātu ātrumu. Lietotājs tik bieži nav spējis desulfatēt katalizatoru, tādēļ regulāri ierakstīta 30EA kļūda.
Skaidrs, ka tik biežas desulfatēšanas sesijas un nepārtraukta 30EA kļūdas ierakstīšana ir murgs! Jāatceras, ka 30EA nozīmē - DME atslēdz Stratified charge, sekas ir tikpat nopietnas kā jebkura cita NOx sistēmas bojājuma gadījumā. Vēl vairāk - šis jau ātrs ceļš uz 30E9 kļūdu. 30E9 nozīmē: DME ir apstiprinājis samazinātu NOx katalizatora veiktspēju (neskatoties uz veiktām desulfatēšanas sesijām) un Stratified charge tiks atslēgts uz visiem laikiem. Tad līdzēs tikai NOx katalizatora maiņa. Vai... NOXEM.
Īsi salīdzināsim šo situāciju ar NOXEM.
NOXEM pieļauj NOx katalizatora piesārņojumu līdz pat 3000 .. 3500mg, kas nozīmē - intervāls starp pilnām desulfatēšanas sesijām ir vismaz 6000 .. 7000km. Turklāt, jo lielāks pieļaujamais NOx katalizatora piesāņojums (''labāks'' NOx katalizatora profils), jo ātrāk un vieglāk notiek desulfatēšanas sesijas. Šī feature iestrādāta DME algoritmos un ir loģiska - ja katalizators ir ideālā stāvoklī (pat pie liela piesārņojuma uzrāda labu veiktspēju), kāpēc gan mocīt lietotāju ar ilgu desulfatēšanas sesiju! NOXEM gadījumā pie 3000mg piesārņojuma pietiek ar 15 .. 20 minūtēm desulfatēšanas sesijas, lai ''nodzēstu'' vismaz 2000mg!
Turpretī konkrētajā OEM sistēmas gadījumā: desulfatēšanas sesijas jāveic ik pa 550 .. 600km; to nepieciešamais ilgums ir garāks (vismaz 30 .. 40 minūtes), tiek nodzēsti tikai daži simti mg piesārņojuma un pat šādos apstākļos 30EA kļūda tiek ierakstīta regulāri.
Visbeidzot - ja ir instalēts NOXEM, reālas desulfatēšanas sesijas nav jāveic vispār, jūs variet nodzēst NOx katalizatora piesārņojumu jums ērtā laikā, izmantojot ISTA.
Šoreiz vienīgais, ko klientam varēju ieteikt: vai nu instalēt jaunu NOx katalizatoru (izmaksas vismaz 2000 EUR), vai instalēt NOXEM. Diemžēl, ap 500 EUR, kas nesen ir investēti OEM NOx sensorā, ir izlietoti diezgan nelietderīgi. Vienīgais ieguvums - esam ieguvuši 100% apstiprinājumu, ka NOx katalizators ir nolietots.
Komentāri
Ierakstīt komentāru