Neapstiprinātas adaptācijas. Kāpēc tā?
Kārtējais auto remonts sākās tipiski. N53 sērijas dzinējam identificēju tekošās sprauslas, mehāniķis tās nomainīja. Nu bija pienācis laiks veikt dzinēja pāradaptēšanu. Auto tika uzsildīts, ar to tika izbrauktas vismaz 10 minūtes. Tad ķēros klāt procedūrai. Vispirms spararata adaptēšana - nekādu problēmu.
Tad - degmaisījums. Dzinējs izmantoja Stratified charge, šajā režīmā sprauslu dati (gan tukšgaitā, gan daļējas slodzes režīmā) bija pieņemami. Citāda bija situācija Homogēnā režīmā. Dzinējs ik pa brīdim pārslēdzās Homogēnā režīmā, taču ne Offset, ne Multiplikatīvā tipa LTFT netika apstprinātas.
Ilgāku laiku paturēju dzinēju tukšgaitā, taču Offset tipa LTFT tā arī netika apstiprinātas. Banku Integratori - diezgan spēcīgi atšķirīgi no 0:
taču nekāda progresa. Arī auto pārstartēšana un pat DME iemidzināšana nekādu rezultātu nedeva.
Lūk, ../F5/F6, fuel mixture menu, ar sarkanu atzīmētas Multiplikatīvās un Offset tipa LTFT, kas tā arī nav apstiprinātas.
Tajā pat laikā sprauslu live data rāda (4. līdz 6. rinda):
Sprauslu adaptāciju learnbits rāda, ka DME ir kaut kādas problēmas.
Normāli:
a. DME uz brīdi iekrāso 1.kolonnas, 3.learnbit, izveic ātru sprauslu ķīmiskās efektivitātes testus; nodzēš šo learnbit (apstiprinot šī testa pabeigšanu);
b. DME dažu minūšu laikā novērtē banku kopējo degmaisījumu (EGR sistēmu ieskaitot) un piemēro Offset tipa LTFT tā, lai Integratori tiektos uz 0. Kā apstiprinājumu DME iekrāso 4.learnbit.
Abi šie testi aizņem kādas 5 minūtes, taču šoreiz pat krietni ilgākā laikā - nekāds progress.
Arī Homogēnā režīmā sprauslu mērījumi netiek veikti!
Kas notics? DME atmiņā kļūdu nav!
Paskatīsimies dzinēja pamatdatus:
Kā tad tā? Eļļas temperatūra 93oC, bet dzinēja temperatūra būtiski zemāka. Tuvojas 80oC, kas atbilst Mapped mode. DME kādu iemeslu dēļ mēģina samazināt temperatūru?
Termostata menu rāda, ka tas netiek apsildīts.
Tātad, Mapped mode nav aktivizēta. Attiecīgi, līdz 95oC termostatam jābūt aizvērtam. Dzeses radiatoram - jābūt aukstam. Taču pieskaroties dzeses radiatoram, es secināju, ka dzeses radiators ir karsts. Patiesībā jau šis nebija pārsteigums, jo lūk - ienākošā dzeses sķidruma (izejošais no radiatora) temperatūra menu augstāk: 74oC. Jā, nu nav ne mazāko sāubu - termostats ir bojāts, tas ir iesprūdis atvērtā stāvoklī.
Es ceru, ka ar šo piemēru es pārliecināju skeptiķus, ka pieprasītās temperatūras sasniegšana šiem dzinējiem ir kritiski svarīga. Kā redzam, DME neapstiprina pat banku adaptācijas. Bet, tas ir tikai sākums - DME neveic lielu daļu sprauslu testu; neapstiprina veikto testu/mērījumu rezultātus. DME ir riktīgs ''dārzenis''!
Šeit vietā piebilde - šādas problēmas jūs sagaida, ja auto ir problēmas:
a. ar termostatu, tā apsildi;
b. eļļas līmeņa, temperatūras un kavalitātes sensoru, saziņu ar to;
c. dzesēšanas sūkni, ir kļūdas par tā darbību vai komunikāciju ar to;
d. kļūdas par cooling blinds darbību;
e. dzesēšanas radiatoru (tas ir aizsērējis) vai dzesēšanas ventilatoru;
f. DME ir bijušas problēmas ar JEBKURU augstākminēto sistēmu un DME nav sekmīgi veicis (pabeidzis) dzesēšanas sistēmas veiktspējas testu (kas var ilgt vairākas motorstundas, braucot pa šoseju).
Šo problēmu rezultātā DME strādā pilnīgā avārijas režīmā, rezultātā, jūs sagaida sekojošas problēmas:
a. palielināts degvielas patēriņš;
b. vibrācijas, misfires, raustīšanās; pat - atslēgti cilindri;
c. pārslogoti un bojāti CO katalizatori;
d. citu izplūdes sistēmas elementu bojājumi: zondes, sensori.
Komentāri
Ierakstīt komentāru