N43. Eļļas spiediena problēmas. Part 2
Raksta pirmajā daļā es apskatīju eļļas spiediena tipveida piemēru, kāds raksturīgs N43 sērijas dzinējam. Taču konkrētajā gadījumā mana diagnostika izrādījās pilnīgi kļūdaina. Kā es saku - FAIL. Kas nogāja greizi un kāpēc, pastāstīšu šajā daļā.
Notikumu attīstība - mehāniķis uzstādīja jaunu vārstu, taču pēc kāda laiciņa, reāla izbrauciena laikā - KOMBI atkal rēgojās sarkanā eļļas kanniņa. Vecais vārsts - izskatās, ka nokaisīts ar mikroskaidiņām.
Tas, ka dzinējam ir izdilums, nevienam nebija pārsteigums. Taču skaidrs, ka diez vai īsa izbrauciena laikā jaunais vārsts ir iznīcināts.
INPA live data parādīja veco problēmu - sākumā: palielināts PWM, vēlāk - pat pie gandrīz aizvērta vārsta: nedaudz samazināts izmērītais eļļas spiediens.
Diemžēl, mehāniķim nebija manometrs ar vajadzīgajiem aksesuāriem, lai pārliecinātos par reālo spiedienu. Atlika vien darboties ar datoru.
Pirmajā daļā es minēju, ka man neizdevās palaist INPA diagnostikas moduli, kas paredzēts N53 sērijas dzinējam. Pieņēmu, ka konkrētā SW relīze nav savietojama, bet šoreiz nolēmu pacīnīties vēl.
Es nevaru precīzi definēt, kas bija iemesls, kādēļ diagnostikas modulis atteicās darboties, bet man izdevās problēmu atrisināt, nodzēšot DME adaptācijas. Vai tas bija Mapped mode (ko DME bija ieslēdzis, iespējams, dēļ identificētajām problēmām ar eļļas spiedienu uzsilušam dzinējam), vai kādi slēpti learnbits - to mēs nekad neuzzināsim. Taču, ja jums gadās N43, kurš atsakās izpildīt šo diagnostikas bloku, izmēģiniet iepriekšminēto.
Kāpēc es dzinēja adaptācijas nedzēsu/nepāradatēju dzinēju uzreiz? Kā redzams 1.daļā, auto ir problēmas ar NOx sistēmu (DME atmiņā ierakstītas visas iespējamās kļūdas par NOx sensoru), NOx sensora dati bija šādi:
Bez ilūzijām: Lambda Linear; Lambda binar un arī NOx šūnas dati ir pilnīgi nekorekti! Sensors ir pilnīgi bojāts, attiecīgi - nekāda jaunu/smuku adaptāciju izveidošana nav iespējama. Adaptāciju dzēšana bija avārijas risinājums, labi saprotot, ka jaunas sprauslu individuālās adaptācijas netiks izveidotas.Šoreiz - ne tikai ir apgrūtināts darbs (dzēstas vecās kļūdas, to freeze-frame), bet arī, pateicoties puspatiesībai, tiek izdarīti kļūdaini secinājumi, paļaujoties uz ''OEM'' detaļām, par kurām rodas arvien jauni jautājumi.
Ir arī labas ziņas - mehāniķi fundamentāli piekrita, ka jāaprīkojas ar manometriem. Patiesībā pietiek ar 2 komplektiem:
a. līdz 10 bar spiedienam: eļļai un degvielas LP kontūram;
b. līdz 250 bar: Rail spiedienam (benzīna dzinējiem).
Šī stāsta iznākums šobrīd nav skaidrs, turēšu jūs lietas kursā.
Ļoti labi gaidām turpinājumu.
AtbildētDzēstiisais turpinaajums - jauns [un galvenais - UZTICAMS] sensors nebija veiksmes atsleega. Nu naakoshais posms ar smagaaku artileeriju: manometru; osciloskopu u.c. riikiem.
Dzēst