N43. Eļļas spiediena problēmas. Part 2

Raksta pirmajā daļā es apskatīju eļļas spiediena tipveida piemēru, kāds raksturīgs N43 sērijas dzinējam. Taču konkrētajā gadījumā mana diagnostika izrādījās pilnīgi kļūdaina. Kā es saku - FAIL. Kas nogāja greizi un kāpēc, pastāstīšu šajā daļā.

Notikumu attīstība - mehāniķis uzstādīja jaunu vārstu, taču pēc kāda laiciņa, reāla izbrauciena laikā - KOMBI atkal rēgojās sarkanā eļļas kanniņa. Vecais vārsts - izskatās, ka nokaisīts ar mikroskaidiņām.

Tas, ka dzinējam ir izdilums, nevienam nebija pārsteigums. Taču skaidrs, ka diez vai īsa izbrauciena laikā jaunais vārsts ir iznīcināts.

INPA live data parādīja veco problēmu - sākumā: palielināts PWM, vēlāk - pat pie gandrīz aizvērta vārsta: nedaudz samazināts izmērītais eļļas spiediens.

Diemžēl, mehāniķim nebija manometrs ar vajadzīgajiem aksesuāriem, lai pārliecinātos par reālo spiedienu. Atlika vien darboties ar datoru.

Pirmajā daļā es minēju, ka man neizdevās palaist INPA diagnostikas moduli, kas paredzēts N53 sērijas dzinējam. Pieņēmu, ka konkrētā SW relīze nav savietojama, bet šoreiz nolēmu pacīnīties vēl.

Es nevaru precīzi definēt, kas bija iemesls, kādēļ diagnostikas modulis atteicās darboties, bet man izdevās problēmu atrisināt, nodzēšot DME adaptācijas. Vai tas bija Mapped mode (ko DME bija ieslēdzis, iespējams, dēļ identificētajām problēmām ar eļļas spiedienu uzsilušam dzinējam), vai kādi slēpti learnbits - to mēs nekad neuzzināsim. Taču, ja jums gadās N43, kurš atsakās izpildīt šo diagnostikas bloku, izmēģiniet iepriekšminēto.

Kāpēc es dzinēja adaptācijas nedzēsu/nepāradatēju dzinēju uzreiz? Kā redzams 1.daļā, auto ir problēmas ar NOx sistēmu (DME atmiņā ierakstītas visas iespējamās kļūdas par NOx sensoru), NOx sensora dati bija šādi:

Bez ilūzijām: Lambda Linear; Lambda binar un arī NOx šūnas dati ir pilnīgi nekorekti! Sensors ir pilnīgi bojāts, attiecīgi - nekāda jaunu/smuku adaptāciju izveidošana nav iespējama. Adaptāciju dzēšana bija avārijas risinājums, labi saprotot, ka jaunas sprauslu individuālās adaptācijas netiks izveidotas.

Bet, atgriežoties pie eļļas spiediena tēmas, lūk video:
Tests ļoti uzskatāms: DME maina RPM un pieprasīto eļļas spiedienu, mums atliek tikai novērot, kā un vai sistēma spēj sasniegt/uzturēt pieprasīto (atceramies - solwert jāpieskaita 1000 hPa). Tātad, ja pieprasītais spiediens ir 5000 hPa, uzturētajam jābūt 4000 hPa (saskaņā ar INPA rādījumiem), utjpr.

Šajā brīdī man nācās secināt - salīdzinot ar iepriekšējo dienu, izmērītais eļļas spiediens pat vairs nemainās! Ja vakar tas (spiediens) vēl spēja sasniegt 3000 .. 4000 hPa atzīmi un sistēma it kā spēja to (spiedienu) uzturēt, tad šodien - pilnīgs crash!
Tests izgāzās ar sarkanu eļļas kanniņu KOMBI.

Atkārtoju testu (jā, protams, nācās sākt jaunu braukšanas sesiju, lai kļūda par eļļas spiedienu nomainītu statusu uz not active) un tā laikā pārbaudīju vai/kā DME vada vārstu. ../F6/F2/F3 skaidri bija redzams, ka DME gan pilnīgi aizver vārstu (PWM samazinot līdz 20%), gan to atver gandrīz pilnībā (palielinot PWM līdz 60%). Normāli izveikta testa gadījumā vārsta PWM nedrīkst nokrist zem 30% pie lieliem pieprasītajiem spiedieniem, bet vidēju spiedienu gadījumā PWM jābūt vismaz 35 .. 40%. Bet šoreiz, neskatoties uz vārsta virināšanu, (it kā) nomērītais spiediens prakstiski nemainījās. Izskatās, ka maksimāli nomērāmais spiediens ir ap 2000 hPa (relatīvais). Kā tā?
Šeit vietā informācija, ko minēju jau 1.daļā: auto tikko citā servisā it kā esot uzstādīts jauns sensors, kas esot maksājis ap 110 EUR. Šeit vietā iebildes:
a. jauns OEM sensors maksā zem 40 EUR;
b. apskatot jauno sensoru, mehāniķis konstatēja, ka nav izmantots oriģinālais blīvējošais gredzens; gar sensoru novērojama eļļas sulošanās.
Šajā brīdī stāsts par uzticamo OEM sensoru salūza. Tapa skaidrs - ņemot vērā, ka eļļošanas sistēma ir absolūti kritiska, sensors jāpērk jauns (OEM) un tad jāturpina izpēte.Izskatās, ka iepriekšējā servisā samaksātā nauda būs nomesta zemē.

Šajā brīdī daži īsi ieteikumi servisa pakalpojumu izmantotājiem:
a. atbildīgiem remontiem savu auto uzticiet tikai paša pārbaudītam servisam. Pārbaudīts - pozitīvas atsauksmes no reāliem (un jums zināmiem) klientiem; pozitīva paša pieredze pagātnē; 
b. ''neraustīties'' - t.i., ja sākts remonts, ''nelēkāt'' starp servisiem. Prasiet rezultātu (un pamatojumu katras detaļas nomaiņai) servisā, kur darbi sākti;
c. ja kādu iemeslu dēļ (piem., serviss tika pieķerts blēdībā) jūs tomēr mainiet servisu, neslēpiet visas nianses darbu pārņēmējiem. 

Šoreiz - ne tikai ir apgrūtināts darbs (dzēstas vecās kļūdas, to freeze-frame),  bet arī, pateicoties puspatiesībai, tiek izdarīti kļūdaini secinājumi, paļaujoties uz ''OEM'' detaļām, par kurām rodas arvien jauni jautājumi.

Ir arī labas ziņas - mehāniķi fundamentāli piekrita, ka jāaprīkojas ar manometriem. Patiesībā pietiek ar 2 komplektiem:

a. līdz 10 bar spiedienam: eļļai un degvielas LP kontūram;

b. līdz 250 bar: Rail spiedienam (benzīna dzinējiem).


Šī stāsta iznākums šobrīd nav skaidrs, turēšu jūs lietas kursā.


Komentāri

  1. Atbildes
    1. iisais turpinaajums - jauns [un galvenais - UZTICAMS] sensors nebija veiksmes atsleega. Nu naakoshais posms ar smagaaku artileeriju: manometru; osciloskopu u.c. riikiem.

      Dzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām