Gandrīz jauns auto! Un.. vilšanās

Šoreiz stāsts par BMW F36 435i, 4 durvju kupeju, ar N55 sērijas dzinēju un it kā nelielu nobraukumu - tikai ap 90.000km. Gandrīz jauns auto! Auto nesen atceļojis no Vācijas un drīz atradīs savu jauno laimīgo īpašnieku.
Pirmajā brīdī auto izskatījās solīdi - izplūdes uzgaļi solīja, ka auto varētu būt uzstādīta Performance pack. Vai nav labs ''ķēriens''?
Tiesa gan - paceļot auto uz pacēlāja, nācās konstatēt, ka izplūde ir nekvalitatīvi metināta. Tā nerīkotos BMW dīleris. Turklāt, uz dzinēja pārsega nebija ne attiecīgu uzlīmju, ne upgreidotas mērvienības Sporta displejos NBT. Par kādiem ''papīriem'', kas apstiprinātu upgrade, pat nerunājot. Tapa skaidrs, nekāda Performance pack uzstādīta nav.
Pagāzējot auto, izplūde dusmīgi ierūcās, atskanēja ''popkorna'' troksnis. Eh, kas par izplūdi!
Kļūdu apskate liecināja, ka auto bloku atmiņā ir 40+ kļūdas, auto ļoti, ļoti sen datordiagnostiku redzējis nebija. Kas attiecas uz DME, tad bija fiksētas kļūdas par 5 no 6 cilindru misfirēm. 
Lūk, ko rādīja misfiru skaitītāji:

Auto tukšgaitā padarbojies 5 minūtes, jau reģistrēta virkne misfiru eventu (turklāt, ņemam vērā - Bosch DME ļoti negribīgi reģistrē misfires!). Iepriekšējās sesijās - desmiti misfiru katrā cilindrā; pirmajā - pat simti misfiru eventu katrā sesijā!
Tajā pat laikā live data uzrādīja, ka degmaisījums ir korekts; cilindru mehāniskā efektivitāte - identiska. Tās ir labas ziņas.
Tika pieņemts lēmums pārbaudīt sveces. Izrādījās, ka tās nav mainītas kopš auto ''dzimšanas''. Tātad - jāmaina sveces un arī aizdedzes spole 1.jā cilindrā (tā pilnīgi noteikti ir ''samocīta'' dēļ daudzajiem misfirēm un palielinātas nolietotās aizdedzes sveces gaisa spraugas). Pēc sveču un spoles nomaiņas pazuda ''popkorns'', auto darbība palika klusa un mierīga. Lielākā daļa izplūdes šarma - kā nebijusi! Misfiru skaitītāji - visi 0, problēma atrisināta!

Pēc īsa brīža auto devās uz TA, kur dabūja divus 2niekus par atgāzu neatbilstību. Lūk, apskates atgāzu dati:
Ko mēs redzam šajā protokolā?
Vidējais degmaisījums ir korekts, Lambda precīzi 1.00. Nav pamata domāt, ka pēkšņi izveidojies liels cilindru disbalanss, attiecīgi - pirms CO katalizatora degmaisījuma sadegšanas produktiem jābūt korektiem. Arī HC/CO proporcija apstiprina - nav bijuši misfires, bet - gan CO, gan HC atbilst rādījumiem, kādi raksturīgi dzinējam bez CO katalizatoriem.
Acīmredzot - vai nu CO katalizators ir sabojāts, vai arī - tas ir likvidēts. Labā ziņa - šim dzinējam jauns OEM katalizators maksā relatīvi lēti: ap 1200 EUR.
Sliktā ziņa - loģiski, ka nākošais pircējs nopirks auto bez šī katalizatora. Auto pārpircējs man godīgi pateica, ka katalizators pirkts netiks. Vai nu ielies etanolu, vai uzpirks kādu TA uzņēmuma darbinieku - opcijas nevienam nav noslēpums. Mūsu valsts ceļus papildinās vēl viens smirdīgs kūpeklis.

Šoreiz vairāk par tehnisko aspektu. 
Pirmkārt - auto ar bojātām izplūdes sistēmām masveidā tiek iepirkti no attīstītajām valstīm. To atzina auto pārpircējs, piebilstot, ka pēdējā ''porcijā'' vien esot vairāki auto ar uzlabojumiem; bez šī BMW - arī viens Audi ar ''taisno trubu''. Tas ir tikai loģiski - pēc šādiem ''uzlabojumiem'' DE/NL/FR, u.c. valstīs TA iziet nav iespējams, attiecīgi - auto tiek pārdoti ''eksportam''.
Otrkārt - tēma: vai var ''nokaut'' CO katalizatoru 100.000km laikā dēļ nemainītām svecēm? Mierīgi! Bez jebkādas piepūles! Turklāt, jāsaprot, ka TA sekmīgai iziešanai pietiek ar 5 .. 10% no katalizatoru sākotnējās (pilnas) veiktspējas. Šajā piemērā CO katalizatora veiktspēja izskatās precīzi 0.
Treškārt - kā būtu jārīkojas šadā situācijā (mēģinājāt iziet TA, bet atgāzu tests norādīja par pārāk augstu CO/HC saturu)? Jāpārbauda misfiru skaitītāji un degmaisījums. Jāaizved auto uz servisu, kur ir atgāzu mērītājs. Vienlaicīgi jānovērtē dzinēja temperatūra; degmaisījums; cilindru darbība. Ja viss ir kārtībā, bet atgāzes joprojām ir proporcionāli virs normas - diemžēl, CO katalizators ir bojāts. Vai demontēts. Un jūs gaida zināmi izdevumi.
Lūk, kāds nepatīkams stāsts - gan jau kāds nopirks šo auto ar ''Performance pack'' un tikai vēlāk uzzinās, ka nav ne ''pakas'', ne CO katalizatora.  




Komentāri

  1. Paga paga - pirms lieto vārdu "uzlabojums", paturi prātā ka rietumos tos katalizatorus mēdz zagt... Gan jau tur kādam nozagts katalizators kļuva par papildu iemeslu nomainīt mašīnu.

    Apskates protokols interesants - izrādās ka BMW mūsdienu kosmosa tehnoloģijas izvelk tikai katalizators, bez kura cipari ne labāki kā viduvējam astoņdesmito gadu dzelzim ar slēgta cikla kontroli pēc šaurjoslenes... :D

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. nu, ja paskatiitu, kur tas katalizators atrodas, domaaju, ka ideja par nozagshanu atkristu. Nevar ''no apakshas'' nozagt CO katu shiem dzineejiem. Par CO/HC - jaa, bet logjiski, taapeec arii ieviesa katus. Bez tiem CO/HC liimenis ir zinaams. Un kaapeec lai muusdienu dzineejiem tas buutu zemaaks, kaa vecajiem? Tieshi preteeji: DI dzineeji straadaa ar augstaam kompresijaam, kas paredz specifisku iesmidzinaashanas strateegjiju [lai nepieljautu detonaaciju - tieshi pirms aizdedzinaashanas. Ne velti sho rezhiimu sauc par Layer, neskatoties uz Stoihiometrisku degmaisiijumu]. Attieciigi, sadegshana pat buus drankjiigaaka kaa vecajiem ''parastajiem'' dzineejiem.

      Dzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām