Dīleris - izcilu speciālistu ''midzenis''

Kā mēs zinām, BMW auto tiek izstrādāti un arī ražoti Vācijā. Attiecīgi, mēs varētu cerēt, ka tieši Vācijā šiem auto ir vislabākais serviss. Kurš cits, ja ne dīleris būtu spējīgs nodrošināt izcilāko apkalpošanu. Vācijas speciālistiem nav ne valodas, ne attāluma barjeru (ne tiešā, ne pārnestā nozīmē). Un tomēr - viens no bezgalīgi daudziem gadījumiem, kas apstiprina: BMW dīleru tīkla zināšanas un sapratne ir ļoti zemā līmenī.

Pie manis vērsās BMW N43 sērijas dzinēja īpašnieks. Auto tukšgaita esot nevienmērīga. Dīleris esot mainījis 4.tā cilindra sprauslu. Turklāt, darījis to DIVAS reizes! Bez rezultātiem. Dīleris esot mainījis ķēdi. Bez rezultātiem. Domāju, katram skaidrs - šie remonti ir izmaksājuši dārgi.

Paskatīsiemies kļūdu vēstures sarakstus.


Jā, 4.tais cilindrs ir ticis atslēgts (dēļ misfirēm). Vēl redzam, ka 1.ajā bankā degmaisījums bijis pārāk bagāts (varam pieņemt, ka kāda no 1.mās bankas sprauslām ir tecējusi). Bet, redzam arī 30EA kļūdu (šī kļūda ir ierakstīta nepārtraukti!).

30EA nozīmē - NOx katalizators ir piesārņots, jāaktivizē desulfatēšanas sesija un jāveic katalizatora attīrīšana (braucot ar ātrumu 110+km/h). Diemžēl, dīleris ar šo problēmu galā netika. Pareizāk sakot, dīlerim nebija ideju. Klientam šī cīņa ar NOx sistēmu apnika un viņš uzstādīja emulatoru. Emulators atrisināja NOx sistēmas problēmas, taču vibrācijas palika.


Šeit redzam, ka DME identificējis problēmas ar EGR vārstu. Diemžēl, arī šīs problēmas dīleris nav ne pamanījis, ne novērsis.

Es pārskatīju visus kļūdu sarakstus, neatradu nekādas pazīmes, kas varētu liecināt par kādām problēmām ar ķēdi (piem., sadales vārpstu reference pozīciju neatbilstība). Mana pieredze un visi dati saka - ķēdes maiņa bija pilnīgi nepamatota!

Labā ziņa - dīlerim ir izdevies puslīdz korekti uzstādīt sadales vārpstu pozīcijas.

Kļūdu saraksti apstiprina vecās problēmas ar EGR vārstu. Joprojām tiek atslēgts 4.tais cilindrs. Pēc dzinēja pāradaptēšanas (šo procedūru arī nav veicis dīleris - šis jau ir servisa procedūru pārkāpums) parādās kļūdas par Lambda zondēm (DME neizdodas notrimēt Lambda zondes, u.c.).

Lūk, sprauslu dati.

Stratified charge, tukšgaita:

Ar dzeltenu atzīmēju 1.mā cilindra sprauslas datus. Samazināta efektivitāte - vai nu slikta atomizācija, vai arī samazināts sprauslas ''ātrums''/izsmidzinātais degvielas daudzums īsiem atvērumiem.


Stratified charge, daļēja slodze:

Liela flowrate atšķirība starp 1.mo un 4.to cilindru. 1.mā cilindra sprausla - ar krietni samazinātu (par ap 25 .. 30%) flowrate.

Sprauslu atvēršanas laiki, tukšgaita:

1.mās sprauslas atvēruma laiks - palielināts. Arī Homogēnā režīmā sprausla ir ''mazāk efektīga''.

Aukstā starta video ekrāna uzņēmumi.
Kāda no 1.mās bankas sprauslām tek.

Šis menu nepārprotami rāda - tek 1.mā cilindra sprausla. Attiecīgi, DME mēģinot ''saregulēt'' 1.mās bankas vidējo degmaisījumu, 4.ajā cilindrā degmaisījums kļūst liess un tajā sākas misfires. Tipiska situācija!

Arī kļūdas par cilindra atslēgšanu freeze-frame rāda:
misfires sākušies:
a. vēsam/pussiltam dzinējam;
b. tukšgaitā (kad sprauslas tecēšanas ietekme ir maksimāla);
c. 1.mās bankas Integrators ir -25%, kas nozīmē - kāda no šīs bankas sprauslām ir tecējusi.
Vēl viens apstiprinājums problēmām ar 1.mā cilindra sprauslas tecēšanu.

Lūk arī apstiprinājums EGR vārsta problēmām:
Kā redzam, lielu atvērumu pozīcijas adaptācijas (4.736V) ir ļoti, ļoti tuvu kritiskajai robežai (4.800V). Acīmredzot, reizēm šī kritiskā robeža tiek sasniegta.


Diemžēl, šī tipiskā situācija bija krietni par sarežģītu BMW dīlerim. Es saku ''krietni'', jo pat pēc pirmās sprauslas maiņas dīlera ''speciālistiem'' neradās idejas, kas varētu būt pie vainas. Vienīgais, ko viņi varēja izdomāt - mainīt sprauslu vēlreiz! BMW dīleris neuzticas paša pārdotajām detaļām? Interesanti...



Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām