BMW AG ir krāpnieki?

Uzreiz vēlos piebilst - ja šis atgadījums nebūtu noticis ar mani pašu, es šo bloga ierakstu nemaz nerakstītu. Tik nereāla šķiet šī situācija!

Situācijas īss atstāsts

Kā zina visi N43/N53 sērijas dzinēju īpašnieki, kopš 2021.gada septembra visā pasaulē ir šo dzinēju sprauslu deficīts. Situācija nav mainījusies arī pēc pusgada, t.i.: 2022.gada martā. BMW AG ''ārējo'' noliktavu atlikums ir 0, backorder ir 20+ tūkstoši sprauslu.

Taču ir opcijas, piemēram: nodot auto remontam kādā no BMW AG dīlercentriem (vai autorizētajiem servisiem). Šajā gadījumā BMW izmanto savu iekšējās lietošanas Safety stock, kurā (kā apgalvo paši dīlera centru darbinieki) neliels sprauslu daudzums esot pieejams. Cilvēki reti izvēlas šo opciju, jo dīleris tehnisku ierobežojumu dēļ nespēj (un personāls nemāk + nevēlas mācēt) noteikt bojātās sprauslas, attiecīgi - tipiski jāmaina visas (vai, kā minimums - konkrētās bankas) sprauslas, kas nav lēta ''izklaide''.

Šoreiz diviem konkrētiem auto katram (to remontam) divos pasūtījumos tika pasūtītas pa divām sprauslām. Pasūtījums tika veikts no Latvijas BMW autorizētā servisa centra. Šodien abi pasūtījumi tika saņemti. Attēlos redzamas pirmā no diviem pasūtījuma (tas tika saņemts nedaudz ātrāk)  sprauslas:






Domāju, ka komentāri šeit lieki. Netīra, eļļaina kastīte, nokvēpušas, noķēpātas sprauslas. Uz plastmasas daļām - degvielas nosēdumi; uz vienas sprauslas - skaidri saskatāms kāda meistara pirksta nospiedums. Skaidrs - sprauslas ir lietotas! Kā tas iespējams?

Otrs pasūtījums servisa centra apmeklēšanas brīdī vēl pat nebija reģistrēts noliktavā. Tā sprauslu apskate apstiprināja iepriekšredzēto - lietotas sprauslas, kuru statusu neviens pat nebija mēģinājis slēpt.

Ņemot vērā to, ka otrais pasūtījums tik tikko bija izkrauts no transporta, mans pieņēmums ir sekojošs - lokālais servisa centrs nebūs pie vainas. Acīmredzot, šādas sprauslas tiešām izsūtījis BMW AG!

Ticamākais vairants - kādi BMW AG noliktavas darbinieki ir samainījuši sprauslas. Noliktas plauktā nolikuši savas (vai draugu) lietotās sprauslas, vietā paņemot jaunas. Situācija gan izskatās vēl skarbāka, jo:

a. arī šajā gadījumā problēma ir ar diviem dažādiem pasūtījumiem, tātad - tas nav unikāls gadījums ar vienu/divām sprauslām;

b. esmu saņēmis vairāku BMW lietotāju epastus (kas apstiprināti ar attēliem), ka arī viņi no sava BMW dīlera saņēmuši gan šādas lietotas sprauslas, gan pat 10+ gadus vecas, sprauslas, kuras tika aizvietotas apmaiņas programmas ietvaros (un tām bija jābūt nodotām ražotājam).

Izskatās, ka ar šādu krāpšanos (sprauslu apmaiņa; lietotu sprauslu pārdošana) masveidīgi nodarbojas gan BMW AG noliktavu darbinieki, gan dīleru centru personāls. Šokējoši? Jā, bet tāda ir realitāte!

Iedomājieties tipisku situāciju - klients (uzticoties dīlerim) atdod remontēt savu auto. Auto tiek nomainītas sprauslas, problēmas turpinās. Skaidrs, ka ne jau uz sprauslām kritīs aizdomas. Dīleris turpinās kaut ko mainīt; klients turpinās maksāt. 

Godīgi sakot, es pat nezinu, ko ieteikt BMW lietotājiem. Ne tikai šo sprauslu maiņas sakarībā. Ja notiek šādi krāpšanās gadījumi, tie taču var skart jebkuru (pietiekoši dārgu) rezerves daļu! Piedevām, te jāsaprot - gan BMW AG noliktavās, gan dīlercentru struktūrā ir (vismaz - būtu jābūt) konkrētām kontroles procedūrām. Viena cilvēka noziedzīgas darbības nedrīkstētu novest pie sekmīga (krāpnieciska) rezultāta. Acīmredzot, vai nu šīs procedūras nestrādā, vai arī - krāpniecībā piedalās vairāki cilvēki vienas struktūras ietvaros. Vai arī - abu aspektu summa. 

BMW AG - kur vēl tālāk? 

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām