BMW AG ir krāpnieki? Part 6

Šodien nolēmu apmeklēt arī otru pilnvaroto BMW detaļu tirgotāju: Wess. Pirms mēneša mana vēlme iegādāties Online noliktavā it kā pieejamās 3 sprauslas beidzās ar fiasko. Toreiz sprauslu nebija - tā esot kļūda uzskaitē. Kopš tā laika noliktavas atlikums visu laiku bija nemainīgs. Bet - ja nu man šodien uzsmaida veiksme?

Uz manu lūgumu iegādāties visas 3 noliktavā uzskaitītās sprauslas, menedžeris atsaucās nekavējoši. Sprauslas viņa rokās parādījās burtiski sekunžu laikā. Sajūta bija, ka noliktavas pārzinis ar sprauslām rokā stāv aiz noliktavas durvīm.

Pirms pārejam pie pašu sprauslu apskates, īsi atstāstīšu sarunu ar menedžeri un manus īsos secinājumus.

Uz manu jautājumu, kad šīs sprauslas uzradās, menedžeris atbildēja - tūliņ pateikšu! Viņš sāka skatīties datorā, pēc sekundēm 5 .. 10 manāmi samulsa un sāka murmināt: ''hmm. Nav redzams. Kā tā?'' Sekoja zvans noliktavas pārzinim, kurš pēc ļoti īsa brītiņa pārliecinoši paziņoja: 28. marts. Vai nav sagadīšanās? Ntos mēnešus deficīts, bet te - tieši pirms 3 dienām uzradušās tieši 3 sprauslas. Tieši tik, cik bija ''virtuālais'' atlikums!

Es menedžerim jautāju, sak - šīs sprauslas ir deficīts, kā tā - tomēr ''iekrita'' noliktavā? Nu, tiekot pārdoti noliktavas atlikumi. Šo teikto varētu klasificēt ''muldēšanas'' kategorijā. Iemesls vienkāršs - ja jau pusgadu visu noliktavu atlikumi ir 0 (un to menedžeris pats minēja gan par SE, gan DE noliktavām), bet sprauslas ražotas pēdējā mēneša laikā - par kādiem ''atlikumiem'' mēs varam runāt? 

Jautāju, vai var izsekot, kad tad sprauslas pasūtītas - jā, protams! Un atkal, pēc brītiņa skatīšanos datora ekrānā nomainīja neviltots mulsums, stostīšanās un zvans noliktavas vadītājam. Un pārliecinoša atbilde - pirms gada esot veikts pasūtījums, nu tas esot izpildīts. Te nu gan vīri samelojās. Sprauslas ''beidzās'' pirms pusgada, līdz pagājušā gada rudenim sprauslas bija pieejamas, es pats tās Wess pirku, piegādes nekliboja.

Ar nākošo jautājumu: kā tas iespējams, ka jau ntos mēnešus noliktavas atlikums ir 3 sprauslas, bet līdz šim tās bija ''spoki'', nu pēkšņi kļuvušas par reālām, menedžeris atcirta - ''gribiet, pērciet, negribiet, nepērciet''. 

Bet nu pārejam pie sprauslām. Uzreiz jāpiebilst, ka vienas sprauslas kastītes leibls bija praktiski noplēsts, tā atlikums redzams uz otras kastītes. Kā tas gadījies, nav īsti skaidrs, bet tā viena sprausla ir ''neindetificējama''. It kā sīkums, bet ne detaļai par 500+ EUR/pcs.







Kādus secinājumus mēs varam izdarīt?
Sprauslas (it kā) ražotas pēdējo 2 ..7 nedēļu laikā. Tātad, pavisam ''siltas''. Taču, uz visu sprauslu stobriem redzamas nosēdumu pēdas, kas vietām nepārpotami izsmērēti/notrausti, sprauslas ''apgrābstot'' ar ''plikiem'' pirkstiem. Kas tie par nosēdumiem? RŪSA! Jā, tieši rūsa!

Un šajā brīdī vietā neliela atkāpe. Pieņemsim, ka šāda rūsa ir normāla mūsdienās. Normāli arī to nenotīrīt, normāli ''apgrābstīt'' sprauslas to iepakošanas/sūtīšanas laikā. Bet, man ir daži dzelžaini pret-argumenti pat šādā situācijā:
a. ja sprauslas šādi ir sarūsējušas 2 .. 7 nedēļu laikā (''svaigākā'' sprausla ražota 16.martā, precīzi pirms 14 dienām), kas tad notiks gada laikā? Divu, piecu gadu laikā? Sprauslas pārvērtīsies rūsas pikučos?
b. jāsaprot, ka šuve rūsē ne tikai uz ''ārpusi'', bet arī uz ''iekšpusi''. Turklāt, ja ''strādājošai'' sprauslai iekšpuse ir pildīta ar degvielu, oksidēšanās iekšpusē notiek lēnāk, jo degvielā ir daudz mazāk skābekļa kā gaisā (kā zinam, rūsēšana ir metāla oksidēšanās reakcija ar gaisā esošo skābekli). Taču šīs sprauslas visu uzglabāšanas laiku ir bijušas ''sausas'', kas nozīmē - arī to iekšpusē ir nenormāls daudzums rūsas mikroputekļu!
c. sprauslu stobri (korpusa metāla daļas) ir veidoti no nerūsējošā tērauda. Jā, nerūsējošais tērauds nerūsē, izņemot metinājuma šuves (izteiktāk) un vietas, kur bojāts plānais dabiskā oksīda slānītis (mazāk izteikti). Esmu redzējis vairākus simtus šo sprauslu - jaunu un arī lietotu, pēc jauno uzstādīšanas. Šāds rūsas daudzums raksturīgs 5 .. 10 gadus lietotām sprauslām (jāsaprot, ka lietotas sprauslas ir bijušas mitrumā, paaugstinātās temperatūrās - arī tas paātrina oksidēšanos). Un tad, ja sprausla atradusies vertikāli (dzinēja galvā), mikroskopiskie rūsas puteklīši, kas atdalās, ''notek'' no šuves pa sprauslas stobru. Šoreiz šāds fatāls oksidēšanās process noticis 2 nedēļās .. nepilnos 2 mēnešos? Patiešām? 
Galvenais, kas jāņem vērā - rūsa nav pieļaujama degvielas sistēmā! Šeit variet palasīt, kādas ir sekas Rail šuves rūsēšanai. 
d. arī pats sprauslas korpuss apsūbējis tā, it kā mitrumā un agresīvā vidē būtu atradies gadiem! Tā nav jauna detaļa! Šeit pat nav runa par oksīda slāni - skaidri redzama bieza nosēdumu kārta!

Redzot šādas sprauslas, man bija skaidrs - samaksāt 1500 EUR un izbaudīt jaunus piedzīvojumus es neesmu gatavs. Wess ''speciālisti'' gan bija vienisprātis, ka šeit nav problēmu. Pārdevējs konstatēja, ka ''šeit tikai drusku tumšāks'' un es esmu ''kaprīzs klients'', nekautrējoties to paziņot kolēģa un manā klātbūtnē. Bet, es saprotu, ka cilvēkam bez jebkādām tehniskām pamatzināšanām tiešām tā var likties. Liels/mazs/gaišs/tumšs - lūk, četri vārdi, ar kuriem var ''nosegt'' 99% dzīves situāciju. Piedodiet par sarkasmu.
Vai tiešām man vienam šķiet, ka šīs nav tikko izgatavotas, 500+ EUR vērtas sprauslas? 
Es nezinu, vai ir sākusies kaut kāda rūpnieciska ''refurbišēšana'', vai kādas ļoti vecas sprauslas tiek marķētas/pārmarķētas (varbūt kādā noliktavā ražotājs ir atradis kādus tūkstošus ar 10 gadus vecām sagatavēm, kuras nu sakomplektē), bet mans secinājums ir vienkāršs - situācija nav normāla!
Un, jā, attiecībā uz Wess personālu - nekas jauns. Vai nu muldēšana (bez jebkādas sajēgas/zināšanām) vai klaja melošana. Un, kas attiecas uz noliktavas atikumiem, detaļu pieejamību, piegādēm, termiņiem - muldēšana un melošana uz katra soļa, notiek kaut kādas ''muhļīšanas'' ar noliktavu, tās uzskaiti. Diemžēl, nekādu iespēju noskaidrot no kā/kurienes/kad sprauslas saņemtas. Skumji.




Komentāri

  1. It should be escalated to BMW headquarters, this situation is ridiculous

    AtbildētDzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām