BMW AG ir krāpnieki? Part 3
Neskatoties uz n-tajiem komunikācijas mēģinājumiem (nosūtīts e-pasts; koordinātes nodotas caur kopīgiem paziņām; u.t.t.) dīlera pārstāvji līdz šim ar mani sazināties nav mēģinājuši. Vēl vairāk - viņi nevēloties mani redzēt. Cienījami.
Auto īpašniekam, kas pasūtīja sprauslas savam spēkratam, tika parādīts datums uz sprauslām (2022.gada janvāris/februāris), kas nozīmējot - sprauslas ir jaunas. Sekoja vēlme atsaukt manis rakstīto. Pretenzijas esot nepamatotas.
Tiešām?
Pirmais arguments - tehniskais
Sprauslas nebojājas kā baltmaize. Neviens arī neteica, kas sprauslas, iespējams, ir vecas. Tēma bija - ir visas pazīmes, kas liecina, ka sprauslas ir LIETOTAS! Šīs mega kaprīzās sprauslas pietiek, piem., tikai uz 5 minūtēm ieskrūvēt auto, kura degvielas sistēmā ir pielietas kādas piedevas, vai degviela satur kādus mikrogružus, lai tās (sprauslas) vairs nebūtu lietojamas! Iemesli, kāpēc sprauslas var būt ieliktas/izņemtas/pārpārdotas, var būt dažādi (es pat labprāt tos neminētu, lai nepubliskotu visas iespējamās ''optimizēšanas'' vai piepelnīšanās shēmas).
Jāsaprot, ka šīs sprauslas tiek ražotas STERILOS apstākļos! Sprauslas komponentu precizitāte ir mērāma mikronu daļās! Uz konkrēto sprauslu korpusa (uz ''stobra'' pie plastmasas elementa) ir skaidri redzams milzīgs apjoms sodrēju! Uz vienas no sprauslām - arī labi redzams pirksta nospiedums šajos sodrējos/netīrumos. Es aicinātu dīlera speciālistus apmeklēt sprauslu ražošanas rūpnīcu, lai saprastu, cik ļoti neiespējama ir šādas sprauslas ''ražošana''. Jā, sprauslām, kas ir ilgāku laiku bijušas mitrumā, ar laiku oksidējas metinājuma šuve, kas rodas, sametinot sprauslas ''stobru'' ar augšējo elementu (kurā ir urbums degvielas štucerim; pieslēgkontaktu modulim, u.c.). Taču šajā gadījumā - sprauslas ir nesen ražotas; tās nav oksīda pēdas! Noķēpāta kastīte, šķidruma nosēdumi uz plastmasas elementa - arī tas šķiet normāli?
Iepriekšminētā metinājuma šuves izveidošana ir viens no pirmajiem posmiem sprauslas montāžā. Piem., plastmasas ''aptvere'' tiek uzlieta vēlāk (plastmasas kušanas temperatūra ir zemāka kā tā, kas nepieciešama metināšanas laikā). Attiecīgi, atkrīt versija, ka sprausla ir ''apkvēpusi'', piem., metināšanas (kā pēdējā posma) laikā. Nav iedomājams, kā šāda noķēpāta sprausla tika montēta, testēta, tās parametri - mērīti, tad - uzkrāsoti uzraksti ar tās parametriem, datumu; tā iepakota, u.t.t. Vēl vairāk - darbinieki, kas veica šīs procedūras, novilka cimdus un atstāja savu pirkstu nospiedumus. Un, pat, ''grābstoties'' gar šādām netīrām sprauslām, nav tās (rokas un sprauslas) pat noslaucījuši! Nē, man kas tāds šķiet kategoriski neiespējams!
Otrais arguments - organizatoriskais
Esošajā situācijā es būtu sagaidījis, ka dīleris:
a. visiem sniedz informāciju par patieso situāciju ar konkrēto pozīciju (ir/nav pieejama; kur/kad/uz kādiem nosacījumiem ir pieejama);
b. klientam - informāciju par konkrētajiem pasūtījumiem - kad pieņemti, kad izsūtīti, kad detaļas saņemtas, utjpr. (vēl jo vairāk - bija konkrētā pasūtījuma aizkavēšanās ar pusoficiālo versiju: ''apgāzās fūre'');
c. izskaidrotu, kā iespējami ''spoki'' noliktavā, kaut pusgadu šī pozīcija ārējā noliktavā nav pieejama (backorder ap 25.000 gab.);
d. būtu veikuši kādu iekšējo pārbaudi (kaut formālu; ņemot vērā, ka novērošanas kameras ir ''uz katra stūra''; laiks, kas it kā pagājis no detaļu saņemšanas līdz problēmsituācijai ir burtiski kāda viena diena), vai kāds no darbiniekiem nav veicis kādas pretlikumīgas darbības;
e. ja klientam ir (kaut daļēji pamatotas) šaubas par rezerves daļu autentiskumu - korekti argumentēt savu pozīciju, vai sagādāt aizvietotāju, par kura izcelsmi nav šaubu. Arī šāds piedāvājums izpaliek.
Bet nē, dīleris nesniedz nekādu informāciju ne par vienu no šiem aspektiem, turpinot ''presēt'' no spēka pozīcijām. Viens no virzieniem - šantažējot auto īpašnieku. Tā vietā, lai ieturētu pozīciju - mēs/dīleris saprotam jebkuras šaubas, kas var rasties un tās godprātīgi atspēkojam/risinam/novēršam/uzlabojam, dīleris liek noprast, ka ''attiecības ir sabojātas''. Cik saprotu, es vispār esmu kļuvis par Persona non Grata. Tātad, tiek nevis izmeklēti un novērsti aizdomīgi gadījumi, bet sodītas personas, kas par tiem ziņo. Nav atgriezušies 90.tie gadi?
Un visbeidzot - pat, ja šādas sprauslas: netīras, nesaprotamas izcelsmes izstrādājumi tiešām būtu atstājušas ražotāja noliktavu, arī tad: dīlera PIENĀKUMS ir rūpēties par to, lai tās ASAP tiktu nomainītas. Lai klients izjustu vismazāko diskomfortu. Atvainoties klientam par nepatīkamām emocijām, saņemot nekvalitatīvu preci. Tā? Manuprāt, tā.
Trešais aspekts - dīleris nekad nemelo
Minēšu tikai divus pēdējos paša pieredzes gadījumus Inchape.
Pirmais - pagājušajā vasarā mans auto E60 LCI nonāca dīlercentrā, lai veiktu plusa vada korozijas pārbaudi. Pēc pārbaudes saņēmu auto, iestatīju pulksteni (acīmredzot, bija atvienots akumulators) un aizbraucu. Pēc pāris dienām mans auto Lietuvā palika par ''ķieģeli''. Ar multimetru konstatēju, ka borta spriegums ir ap 1.5 Voltiem. Man izdevās atvērt bagāžas nodalījumu un tad es konstatēju, ka akumulatora klemme nav pieskrūvēta. Tā bija vienkārši uzlikta uz kontakta.
Es sazvanīju Inchape servisa departamenta vadītāju, jautāju, vai viņš atcerās manu auto (viņš atbildēja apstiprinoši) un jautāju - vai atvienojāt akumulatoru? Jā, protams, pirmais solis procedūrā. Paskaidroju viņam, ka - labi, ka man bija atslēdziņa, multimetrs, bet, lūk - vīri ''nolažojuši''. Uz ko viņš man pēkšņi saka - nē, mēs nevienojām nost akumulatoru. Es sajutos vairāk kā dīvaini.
Pagājušā gada rudenī es devos pakaļ nopirktajiem diskiem savam F32 LCI auto. Norunātajā laikā biju pieteicis riteņu montāžu (rinda - 2 nedēļas). Ierados Inchape, bet klientu menedžeris man saka - nu, riteņu montāža prasīs 4 stundas. Ok, 3 stundās, varbūt iekļaušoties. Iemesls - nu, riepas esot jāatrod noliktavā, tas varot prasīt vismaz stundu. Esot daudz pasūtījumu. Nolēmu 3..4 stundas negaidīt un savācu riteņus no noliktavas. Lieki piebilst, ka tie nebija jāmeklē pat ne minūti. Rezerves daļu menedžeris man paskaidroja - mana auto riteņi jau esot atlikti, par to viņš esot informējis arī klientu menedžeri.
Mans secinājums ir vienkāršs - dīlera centrā, iespējams, melo visi. Vai gandrīz visi. Un tā ir norma. Jūs teiksiet - šie meli nebija nekas mega? Jā, bet melošana pat sīkumos norāda uz darba kultūru. Uz attieksmi pret klientiem. Un ticēt dīlera stafam vienkārši tāpat, bez pierādījumiem - nav pamatojuma.
Katrs pats var izdarīt secinājumus par mūsu BMW AG pārstāvi, bet manējie ir - pēc iespējas jaturas pa gabalu. Sliktā ziņa - ar otru autorizēto servisu situācija nav labāka. Diemžēl.
Komentāri
Ierakstīt komentāru