CBS un elļas maiņa

Šajā postā - par CBS; eļļas maiņas ierakstiem un auto nobraukumu.

CBS dati satur informāciju par veikto apkopju skaitu un pānoto apkopju datus. Lai nākošās apkopes varētu plānot, auto ir ierakstīti apkopju intervāli. Apkopju intervāli tipiski tiek noteikti km un laikā (gados). Piemēram, dzesēšanas šķidruma maiņas intervāls: 2 gadi (bez nobraukuma rēķināšanas). Eļļas maiņas intervāls 30.000km un/vai 1 gads (kas iestājas pirmais).


Lūk, vecāka auto CBS datu attēlojums:




Un šajā attēlā - jaunāka BMW CBS datu attēlums (eļļas maiņas vēsture):



Jaunam (no auto salona) auto visi CBS datu skaitītāji (ieskaitot eļļas maiņas reižu skaitītāju) ir 0. Katru reizi, kad iestājas apkopes intervāls un tas tiek dzēsts (apstiprināta apkopes veikšana), skaitītājs pieaug par 1. Tātad, ja CBS datos pretī eļļas maiņas intervālam redzams 5, ir skaidrs, ka auto brauc ar 6.to eļļas ''devu''. Pirmā bija rūpnīcas eļļa, nākošās 5 - lietotāja pildītās.


Lai atvieglotu lietotāja sapratni, cik daudz laika/km atlicis līdz konkrētajai apkopei, apkopju intervāli tiek skaitīti no maksimālās vērtības un palēnām ''dilst'' līdz 0. Pēc apkopes veikšanas (precīzāk - konkrētās apkopes reģistrēšanas) attiecīgie intervāli atkal tiek uzstādīti uz maksimumu.


Lūk, piemērs:


Menu redzam, ka auto 2 reizes ir maiņita eļļa, drīz šī procedūra būs veicama 3.šo reizi.


TIS is norādīts, ka pārdodot jaunu BMW, pārdošanas menedžerim ir jāizvērtē auto laimīgā īpašnieka braukšanas profils un, ja nepieciešams, jāsamazina eļļas maiņas intervāls. Diemžēl, praksē es neesmu dzirdējis ne par vienu šādu intervāla samazināšanas gadījumu. Vēl vairāk - ir dzirdēti gadījumi, kad lietotāji paši (jauna un/vai lietota auto iegādes brīdī) ir vērsušies pie dīlera ar lūgumu šo maiņas intervālu samazināt, bet saņēmuši atteikumu!

Tipiski eļļas maiņas intervāli puslīdz moderniem un moderniem BMW ir 25.000 .. 30.000km un/vai 1 gads. Te jāpiebilst, ka jau no E30 laikiem (t.i., pēdējos 40 gadus) šie eļļas maiņas intervāli ir (esot - vismaz pēc BMW apgalvotā) adaptīvi, t.i., ietver arī braukšanas profilu. Kāpēc tā? Piemēram, ja viens auto brauc ar vidējo ātrumu 60km/h, bet otrs 15km/h, tad pirmais 1000 darba stundu (motor-hours) laikā būs nobraucis 4 reizes lielāku attālumu. Savukārt, dzinēja nobraukumu/resursu (un, attiecīgi, arī eļļas nolietojumu) pareizi būtu izvērtēt tieši pēc motorstundām. BMW apgalvo, ka moderno BMW eļļas maiņas intervālu matemātika ņem vērā dzinēja temperatūru; darba režīmu (RPM, slodzi); utjpr. Te gan vēlos piebilst, ka īstais eļļas maiņas rezultāts pat tiem auto, kas bezcerīgi ''čunčina'' pilsētas sastrēgumos, nemainās tik būtiski, kā varētu sagaidīt. T.i., tas paliek relatīvi tuvu šim sākotnējam intervālam. Loģisks būtu jautājums - kāpēc tad tā? Iemesli šeit ir gaužām vienkārši:

a. visi auto ražotāji cenšas samazināt auto apkopju izmaksas. Jautājums ''cik izmaksā auto apkopes uz 100.000km'' pērkot jaunu auto, ir viens no galvenajiem, ko apskata pircējs - fiziska persona un vēl svarīgāks, ja pircējs ir uzņēmums, par valsts un pašvaldības iestādēm pat nerunājot;

b. auto lietotājs paredz (un pat ir tiesīgs pieprasīt), lai šīs izmaksas atbilstu solītajām/plānotajām, nevis, piem., eļļas maiņas intervāli izrādītos 5 .. 6 reizes īsāki kā plānots. Pēdējā scenārijā auto eļļas maiņas uz 100.000km izrādīsies nevis 300 EUR, bet gan 1500 .. 1800 EUR! Tā ir milzīga atšķirība!

Iepriekšminēto apstākļu dēļ reālais eļļas maiņas intervāls patiesībā ir visai tuvu sākotnējajam/norādītajam, neatkarīgi no auto braukšanas profila.

Šajā brīdī mēs nonākam pie posta ''sāls'' - ja eļļas maiņas intervāli tiek dzēsti kā paredzēts (tiem sasniedzot 0), tad CBS dati norāda uz auto nobraukumu. Turklāt, kā rāda prakse, šie CBS dati diezgan reti tiek modificēti, samazinot odometra rādījumu. Iespējams, ka tas saistīts ar tehniskām grūtībām (piem., ja attiecīgie skaitītāji paredz tikai inkrementa/palielināšanas opciju un nav pieejama pat ''virginizēšanas'' opcija). Idejiski šmaukties ar CBS datiem varētu, samazinot odometra rādījumus pirms katras eļļas maiņas, taču tas jau ir apgrūtinoši - ja auto brauc lielus attālumus, šāda operācija jāveic 2 .. 3+ reizes gadā. Ja vien odometru modificētāji nav tuvāko paziņu lokā, diez vai auto īpašnieks tik ļoti centīsies.

Šajā brīdī apskatīšu ļoti bieži sastapto argumentu - ''a viņš ir mainījis eļļu biežāk!'' Šāds arguments tiek minēts KATRU REIZI, kad pamanu nesakritības starp nobraukuma rādītājiem instrumentu panelī un CBS datiem. Pārdevēja (vai jau jaunā īpašnieka) ideja - auto iepriekšējais īpašnieks ''resetojis'' CBS datus, pirms tie sasniedz 0. Vai tas izklausās loģiski? Manuprāt, tās ir pilnīgas muļķības. Un es savu viedokli pamatošu.

Piriekšlaicīga CBS datu dzēšana

Ko gan iegūst lietototājs, priekšlaicīgi dzēšot eļļas maiņas intervālu? PILNĪGI NEKO! Viņa ērtības tas nekādi neuzlabo! Eļļas maiņas intervāls atkal tiek skaitīts no maksimālās vērtības, pašam jāseko līdzi tā rādījumu samazinājumam. 

Ko lietotājs zaudē? Cik esmu runājis ar BMW lietotājiem, viņi VISI (labāk vai sliktāk) tomēr zina, kas ir CBS un zina/labi saprot, ka katra eļļas maiņa tiek reģistrēta un saskaitīta. Manā praksē nav gadījies neviens šīs markas lietotājs, kurš savam auto teiktu: nodzēs mana auto eļļas maiņas intervālu profilaktiski! Pie mehāniķiem esmu dzirdējis tieši pretējo - NEDZĒS eļļas maiņas intervālu (ja tas nav sasniedzis 0), nodzēsīšu pie nākošās maiņas! 

Šajā brīdī vietā ir pastāsts, kā rīkojas īpaši apzinīgi BMW lietotāji - viņi eļļu savam auto maina 2 reizes biežāk kā nosaka ražotājs. Tātad, pirmo reizi CBS skaitītājs samazinās no sākotnējiem 30.000km līdz 15.000km, nākošajā reizē - no 15.000km līdz 0. Kāds ir ieguvums šādai metodei? Vismaz katru otro reizi CBS savlaicīgi brīdina par plānoto eļļas maiņas apkopi. Un es NEVIENU reizi neesmu dzirdējis, ka cilvēks, kas šādi rīkojas, dzēstu CBS 2 reizes biežāk! Iemesls ir vienkāršs - viņš NEKO neiegūst! Tie ir tikai papildus izdevumi (jo reti kur šāda intervālu dzēšana ir bez maksas). Pat nostāsti, ka dīlerim šie CBS dati it kā būtu jādzēš bez maksas, īsti patiesībai neatbilst. Iemesli te vairāki - dīlerim būtu jāgūst apstiprinājums, ka konkrētā apkope patiešām ir veikta; ir apkopes, kas ietver konkrētu darbību sarakstu (dažādu sistēmu apskate, filtru maiņa, utjpr.). Attiecīgi - arī dīleris var atteikt dzēst ''kaktu'' servisā veiktu apkopju intervālus. Un, esmu gatavs saderēt - atteiks. Savukārt, ko zaudē auto lietotājs, ja dzēš CBS datus 2 reizes biežāk? Lietotājs zaudē ticamību nobraukumam! Un to saprot visi, kad auto pieder viņam, bet pēkšņi ''nesaprot'' auto pārdodot vai tad, kad jāattaisno odometra rādījumu nesakritība!

Ja jums ir kaut viens arguments, kāpēc lai kāds dzēstu CBS (eļļas maiņas intervālu), pirms tas saniedzis 0, droši rakstiet komentāros. Es šādu iemeslu izdomāt nevaru! Attiecīgi, pieturos pie pieredzes - CBS ir daudz uzticamāks patiesā nobraukuma indikators kā odometra rādījums. Jo, vietā atcerēties - F sērijai modificēt odometra rādījumu ir vieglāk par vieglu (un šī operācija mūsdienās maksā ļoti lēti).    

Komentāri

  1. Idejiski doma bija pieturēties pie grafika - pirms otrās eļļas papildināšanas reizes (~6,000 km x 2) mainīt un dzēst, jo "skaitītājs" ir papildināmo reižu skaits, bet tomēr realitātē ir intervāls / 2.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Goda vaards, nesapratu. Ibo, tas kopejais ''skaitiitaajs'' jau pat nekur [piem., KOMBI vai CCC/CIC/NBT] pat NAV REDZAMS! Piedevaam, shaja gadiijumaa sanaak nevis papildinaamo, bet tieshi MAINJAS reizhu skaits! Papildinjaashanas skaitiitaajs jau netiek izveidots! Piedoshanu, sho logjiku es nesapratu :(

      Dzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām