Autorizētais serviss - malači!

Es neminēšu, kurā tieši no diviem BMW autorizētajiem centriem tika veikta šī ''diagnostika''. Iemesli ir vairāki. Pirmkārt - būsim reāli, var sekot kāda atriebība auto īpašniekam. Un arī man. Otrkārt - tehniskais/zināšanu līmenis abos uzņēmumos, diemžēl, ir līdzīgi skumjš, attiecīgi - šis stāsts varētu būt par jebkuru no tiem. Šī posta mērķis - auto īpašniekam: kritiski izvērtēt diagnostiku, pat, ja to veic tādi autoritatīvi ''speciālisti'' kā BMW pārstāvji. Es esmu zaudējis cerības, ka situācija uzlabosies, jo jau gadiem vietējo BMW pārstāvju vadības attieksme ir - mums nevajag celt kvalifikāciju, jo viss tāpat ir labi; mums nevajag apmācīt darbiniekus, jo - kurš tad apšaubīs mūsu kompetenci, pat, ja kļūdīsimies. Par katru detaļu un rokas kustību tiek piestādīts rēķins, kuru apmaksāt - katra cietēja svēts pienākums.

Es tomēr (atkal un atkal) atļaujos apšaubīt jūsu kompetenci, kungi. 

Pāreju pie problēmas tehniskā izklāsta. Pie manis vērsās N43 benzīna dzinēja īpašnieks, kura auto darbojās ļoti slikti. Misfires; raustīšanās; palielināts degvielas patēriņš; vibrācijas; dzinējs regulāri darbojas uz 2 vai 3 cilindriem. Autorizētajā servisā veiktā diagnostika bija nelokāma: jāmaina visas sprauslas! BMW pārstāvis sastādīja kalkulāciju (auto īpašnieks man to uzrādīja, attiecīgi - šī nav servisa nomelnošanas kampaņa), kurā redzams, ka visu sprauslu maiņa viņam izmaksātu ap 2000 EUR. Pirms lielajām investīcijām auto īpašnieks nolēma uzklausīt alternatīvu viedokli. Paskatīsimies reālo situāciju. Datu (ieskaitot kļūdas) nolasīšana veikta praktiski uzreiz pēc autorizētā servisa apskates, attiecīgi - varam pieņemt, ka situācija nav fundamentāli mainījusies.

Lūk, kļūdu saraksti:




Kā redzam, problēmu netrūkst.

Autorizētais serviss nav pamanījis problēmas ar eļļas spiedienu; iespējamas problēmas ar Lambda zondi; nav identificējis dzesēšanas žalūziju darba problēmas; iespējamas problēmas ar eļļas līmeņa sensoru.

Turklāt, kļūda par Lambda zondi īsā laikā ir ierakstīta 11(!) reizes - par tās darbību; 4 reizes par tās trimēšanu; 3 reizes par systemcheck. Arī kļūda par eļļas spiedienu uzreiz pēc kļūdu dzēšanas ierakstīta jau 2 reizes, un izmērītais eļļas spiediens vismaz 5 sekundes pēc kārtas ir bijis 2(!) reizes zemāks par pieprasīto. Neko no šī nav pamanījis BMW servisa pārstāvis? Iespaidīgi!

Paskatīsimies live data.

Cilindru darbības efektivitāte:


Visu cilindru mehāniskā efektivitāte konkrrētajā brīdī ir korekta, taču pirmās bankas platjoslas zonde (apvilkts ar sarkanu) uzrāda nevis korektu spriegumu (ap 2.00V), bet 2.95V, kas ir ekvivalenti Lambda ap 2. Kontrolei apskatam Fuel mixture datus:


Kā redzam - bez pārsteigumiem. Pirmās bankas platjoslas zonde tiešām uzrāda pilnīgi nekorektu vērtību. Nu nav ne mazāko šaubu - zonde ir bojāta! Lūk, iemesls neskaitāmajām kļūdām par to atrasts. Risinājums: zondes maiņa.

Apskatot NOx sensora datus:


redzam:

a. labās ziņas - sensors ir sasniedzis Online mode; tā Lambda rādījumi ir puslīdz korekti;

b. sliktā ziņa - pat Homogēnā režīmā NOx koncentrācija izplūdē ir augsta, loģisks pieņēmums - sensora NOx šūna ir aizsērējusi un aktuālā Offset vērtība: stipri paaugstināta. Jā, DME atmiņā nav ierakstītas nekādas kļūdas par NOx sistēmu, bet vienīgais iemesls, kādēļ to nav - nopietnās problēmas ar Lambda zondi. Tiklīdz kā DME identificē šīs problēmas, tas pārtrauc NOx sistēmas veiktspējas testus.

Apskatīsim aktuālos sprauslu datus.

Homogēns režīms:



Un - Stratified charge:




Visi sprauslu dati izskatās labi! Vismaz pēdējo reizi, kad DME ir veicis sprauslu mērījumus, viss ir bijis lieliski! Kāpēc autorizētā servisa pārstāvis ''iegruzījis'' auto īpašnieku uz 2000 EUR? Pilnīga nekompetence? Vēlme nopelnīt? Varbūt viņš vispār nav veicis diagnostiku?


Remonta ietvaros:

a. tika nomainīta pirmās bankas platjoslas zonde;

b. tika uzstādīts NOx emulators;

c. veiktas nepieciešamās servisa procedūras (dzinēja re-adaptēšana).


Pēc remonta - vibrācijas; misfires; raustīšanās: pazudušas. Dzinējs izmanto Stratified charge, degvielas patēriņš samazinājies. Protams, nākošajā solī jāskata pārējās problēmas - eļļas spiediens; dzesēšanas lūkas.

Lūk, sprauslu dati pēc remonta.




Sprauslu dati izskatās lieliski! Neapgrūtināšu jūs ar citiem datiem - pilnīgi visi tie izskatās ideāli.

Lūk, auksta starta video, ekrānuzņēmumi:


Aptuveni 40 sekundes pēc starta auktivizētas platjoslas zondes un, kā redzam, degmaisījums ir ideāls!


Arī cilindru mehāniskā efektivitāte - ideāla!

Dati bija tik smuki, ka es vairākas reizes pārbaudīju, vai tiešām tas ir aukstais starts. 


Nē, viss kārtībā - dzinēja temperatūra starta brīdī ir 3.8oC.

Sprauslas strādā ideāli! Lai nu ko vainot šī dzinēja darbībā, bet sprauslas nav šo elementu vidū! Kā tā, cienījamais ražotāja pārstāvi? Kā tā sanāca?

 

 

Komentāri

  1. Cīnos ar lambdas problēmām jau pārāk ilgi, bet iespējams tas nav pie vainas, auto kad ieslēdz tikko, raustās un vibrē, lēkā apgriezini, jauda maza, kad sākas vibrācija mirgo check engine, mēdz arī noslāpt drive ātrumā.
    Kad auto iesilst un restartēju, viss kārtībā.
    Pirms 2-3 gadiem nomainīju lambdas.
    Ļoti vēlētos aizvest un lai tu paskaties mērījumus datorā un palīdzi man tikt galā ar šo problēmu.
    bmw e90 330i n52, lūdzu uzraksti man vai savu telefona numura: dekstop@inbox.lv

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. nu, kad/ja auksts dzineejs tiek starteets, pirmajaa briidii Lambda zondes tachu vispaar netiek ''skatiitas''! Attieciigi - virziens nepareizs! Atsuuti, luudzu, pamatlietas [visas kljuudas, degmaisiijuma; adaptaaciju menu] uz: kaspars.sprogis.mail@gmail.com

      Dzēst
  2. Šo komentāru ir noņēmis emuāra administrators.

    AtbildētDzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām