Sprauslas. Tikai notestēja

Reizēm man šķiet, ka par visām iespējamajām dzinēju problēmām esmu minējis savā blogā. Taču pieredze rāda, ka kļūdas tiek atkārtotas vēl un vēl. Tādēļ turpinu rakstīt par citu pieredzi, lai tā negadītos jums.

Šodienas klients: N53 sērijas dzinēja īpašnieks. Reizēm esot jūtama paliekoša dzinēja vibrācija tukšgaitā. Kļūdas uzrādīja NOx sensora reportētu pazeminātu Lambda vērtību Overrun režīmā. Kļūda ir sporādiska, acīmredzot, tiešām - reizēm kāda no sprauslām pil aizvērtā stāvoklī.

Sākotnējie sprauslu adaptāciju un live data problēmu neatklāja - uz testu veikšanas brīdi viss bija kārtībā, auto strādāja korekti. Noinstruēju klientu veikt konkrētu menu ekrānšāviņus brīdī, kad viņš sajutīs vibrāciju.

Klients nolēma, ka rīkosies savādāk. Viņš atdeva sprauslas notestēt (mani par to pat neinformējot) un, ja nepieciešams, arī - iztīrīt. Šoreiz gan viss aprobežojās tikai ar testēšanu, jo testi esot apstiprinājuši, ka visas sprauslas strādā korekti. Jāpiebilst gan (saskaņā ar auto īpašnieka teikto), ka testi tika veikti 5 bar spiediena režīmā. Un loģiski - istabas temperatūrā. Rail spiediens šiem dzinējiem ir 200 bar - 40 (!) reizes augstāks kā testu spiediens. Ir tikai loģiski, ka šie ''testi'' nekādas noplūdes neuzrādīja.

Pēc pārbaudīto sprauslu uzstādīšanas nākošais aukstais starts sākās ar pamatīgu paliekošu vibrāciju (daudz izteiktāku kā iepriekš). Šoreiz auto īpašnieks veica datu ierakstīšanu. Ievietošu tikai divus ekrānšāviņus no video, kas labi parāda situāciju.

Lūk, abu banku sākotnējais degmaisījums ir bijis trekns. Pirmajā bankā ir pieticis ar -28% korekciju, lai sasniegtu Stoihiometrisku degmaisījumu, otrajā pat ar -30% korekciju degmaisījums joprojām ir trekns.

Lūk, cilindru mehāniskās efektivitātes dati apstiprina, ka pil 1.;3.;4.;6. cilindru sprauslas. Turklāt, šī pilēšana nav katastrofāla (visi cilindri pat turpina strādāt - misfires nav sākušies), bet tieši šāda - limitēta (bet stipri pārsniedzot pieļaujamās normas) noplūde ir raksturīga sprauslu ''tīrīšanas'' procedūrai un/vai degvielas piedevu izmantošanai. Tas arī bija iemesls manam pirmajam jautājumam - vai sprauslas tika tīrītas? Nē, tās tika tikai testētas - man godīgi atbildēja auto īpašnieks.

Kāpēc šādi gadījās? Šķidrums, kas tiek izdzīts cauri sprauslām testu laikā, ir tas pats šķidrums, kurš tiek izmantots sprauslu tīrīšanas laikā! Šis šķidrums ir pilns ar mikrodaļām no iepriekšējām tīrīšanām! Šīs mikrodaļas arī iesprūst sprauslu nozzle un izraisa šo pilēšanu. Turklāt, šīs mikrodaļas nav vairs iespējams dabūt ārā no sprauslu nozzle, piem., tās izšķīdinot, jo šīs mirodaļas nešķīst šajā šķidrumā! Jo, ja tās šķīstu, tās sen jau būtu izšķīdušas! Lūk, sprauslas sabojātas un nu jāmaina. Viens nepareizs lēmums un ap 2000 EUR zaudējumi. 

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām