Dīzels. Re-adaptēšana

Šim postam vajadzētu radikāli mainīt situāciju dīzeļdzinēju servicēšanā. Katrā ziņā, nu vairs nebūs stāsts - Kaspars sēž uz siena kaudzes. Viens visu it kā zina, bet citiem nestāsta.

Atruna: runājot par konkrētu adaptāciju veikšanu, es minu konkrētus tehniskus aspektus. Kura nianse attiecas uz kuru dzinēju (M/N; 47/57; ar ''vecajām'' vai pjezo sprauslām), pārbaudiet paši, pēc konkrētā auto VIN.


a. Spararata adaptācijas. Spararata adaptācijas jāveic katram dīzeļdzinējam, kuram ir ''mazais'' kloķvārpstas sensora disks. Šis sensora disks ir izvietots uz kloķvārpstas bloka aizmugurē. Atšķirībā no ''vecā'' tipa diska, kas bija magnētiska metāla disks ar ''zobiem'', nu BMW izmanto disku, kurā iestrādāti 58 magnētu pāri, savukārt kloķvārpstas sensors ir 3 Holla sensoru komplekts. Iemesls, kādēļ jāveic spararata adaptācijas. Spararata sensora diskam ir tehnoloģiskās pielaides, tāpat kā kloķvārpstai (radiāla nobīde no ideālā centra). Sensora diska diametrs nu ir samazināts, tajā pat laikā - augušas prasības sensora datu izšķirtspējai (DDE mēra ne tikai katra cilindra darba fāzes ilgumu, bet arī - dala šo fāzi vairākos segmentos un optimizē katra cilindra darbu katrā subsegmentā).

Spararata sensora diska un paša sensora adaptēšana notiek Overrun režīmā. Problēma: ISTA nepiedāvā piekļuvi learnbit, kas apstiprinātu, ka spararata sensora disks un pats sensors būtu nokalibrēts.

Adaptācijas secība adaptāciju sekvencē - pirmā. 

Adaptācija jāveic uzreiz pēc veco adaptāciju dzēšanas. Adaptācijas veikšana:

i. jāuzsilda dzinējs; jāizvēlas kvalitatīva ceļa segums;

ii. jānodzēš vecās adaptācijas;

iii. jāattīsta ātrums 90 .. 120 km/h; jāieslēdz 4. .. 5. ātrums (manuāli);

iiii. jāatlaiž akseleratora pedālis, jābrauc Overrun režīmā līdz ātrums nokrīt līdz tukšgaitas RPM.

Atkārtot iii līdz iiii piecas reizes.

Sekas neveiktai adaptācijai - palielināta paliekoša vibrācija tukšgaitā un mazu RPM diapazonā gaitā. Daļēji paralizēta pre-injekciju un pamatinjekciju adaptāciju karšu veidošana.

 

b. pre-injekciju adaptācijas. BMW tās sauc par zero adaptācijām. Šeit paskaidrojums nedaudz garāks.

Dīzeļa (kaut puslīdz moderna BMW) injekcijas paredz trīs injekcijas grupu izmantošanu:

i. pre-injekcijas;

ii. galvenās injekcijas;

iii. post-injekcijas.

Pre-injekcijas paredzētas degkameras ''sagatavošanai'' darba ciklam maksimāli maigam sadegšanas procesam.

Galvenās injekcijas veic pamatdarbu - iesmidzina degvielu sadegšanas kamerā, kur tās veic lietderīgo darbu.

Post-injekcijas paredzētas emisijas optimizēšanai.

Adaptācijas secība adaptāciju sekvencē - otrā.

Pre-injection adaptācijas tiek veidotas Overrun režīmā. Saskaņā ar BMW norādēm:

Siltam dzinējam, uz kvalitatīva ceļa seguma;

i. 3. vai 4. tajā ātrumā (ieslēgts manuāli) jāsasniedz 1500 .. 2500 RPM;

ii. jāatlaiž akseleratora pedālis un Overrun režīmā jābrauc līdz tukšgaitas RPM.

Atkārtot i līdz ii desmit reizes.

Sekas neveiktai adaptācijai: paliekoša vibrācija tukšgaitā, ''cieta'' dzinēja darbība tukšgaitā un mazas pieprasītās slodzes režīmos.

Problēma - klasiska. DDE ar diagnostikas rīkiem nav pieejami pre-injekciju adaptāciju dati. Vienīgais iespējamais novērtējums: ar osciloskopu.


c. sprauslu sākotnējo adaptāciju (pamatinjekciju, to proporcijas pjezo sprauslu gadījumā) karšu izveidošana. 

Adaptācijas secība adaptāciju sekvencē - trešā. Uzsildītam dzinējam:

i. braukt ar vienmērīgu slodzi un RPM ar ātrumu 60 .. 90km (1500 .. 2500 RPM) 3+ minūtes;

ii. 3+ minūtes ļaut dzinējam strādāt tukšgaitā. 

Ciklu i līdz ii atkārtot 5+ reizes. 


d. kvēlsveču profilu izveidošana.

Adaptācijas secība adaptāciju sekvencē - ceturtā. Sekot pre un post servisa procedūrām, kas minētas TIS (REP) kvēlsveču maiņa. Nākošās 3 reizes pēc dzinēja (kloķvārpstas sensora diska, sensora, pre-injekciju un sprauslu sākotnējo adaptāciju izveidošanas) pāradaptēšanas pēc auksta dzinēja iedarbināšanas atstāt to tukšgaitā uz 10+ min. 

Rezultātā: kvēlsveču vadības modulis izveido katras kvēlsveces profilu; DDE izveido adaptāciju kartes sprauslām pirmajos divos/trīs temperatūras segmentos.


Pēc a ..d novērtēt dzinēja darbības vienmērību (paliekošas vibrācijas esamību) un sprauslu korekcijas dažādos darba režīmos.

Komentāri

  1. Vai vari komentēt par m54 adaptēšanu?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. M54 ir ''prasts kaa zinga dekjis'' shaja zinjaa. Siltam dzineejam dzeesham adaptaacijas. Naakoshajaa sesijaa jaaskata, vai palaizhaas zondu sildiishana un DME paariet closed-loop rezhiimaa. Tuksgaitaa paturam, kameer tiek izveidotas Offset LTFT (protams, ja integratori paarsniegs -30% un +30%, izkritiis ar kljuudaam open-loop); vienmeeriigi braucot izveidos multiplikatiivaas LTFT pa bankaam. Bet nekaada iipasha spararata adapteeshana vai cilindru kjimisko testu proceduuras shis vecias DME neveic..

      Dzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām