Dīzels. Pirkums
Šoreiz pavisam īss/vienkāršs posts. Jūs esiet viens not tiem daudzajiem veiksminiekiem, kas nolēmuši pirkt savu pirmo vai nākamo BMW? Lieliski! Apsveicu!
Protams, izvēle krīt uz dīzeli. Tam ir virkne priekšrocību un ''priekšrocību'':
a. dīzeļu izvēle lokālajā tirgū nesalīdzināmi lielāka kā benzīna auto (ap 95% sekundārā LV tirgus BMW ir dīzeļi);
b. tos ''protot'' remontēt, tie esot daudz vienkāršāki kā benzīns;
c. pārdot būs vienkāršāk (jo liels tirgus);
d. dīzeļi ārpus LV (piem., DE, FR, IT) ir lētāki (tā tas tiešām ir);
e. dīzeļi esot ekonomiskāki.
Par degvielas patēriņu nediskutēšu, bet zinu - modernie benzīni ir tuvu dīzeļdzinējiem.
Šoreiz par vienu sīku niansīti, kas daudz ko izskaidro.
Tātad, ja jūs pērciet lietotu dīzeli un jūsu budžets nav virs 2/3 no jauna auto cenas, jūs ''tēmējiet'' uz (vismaz) pārsimts kkm nobraukušu eksemplāru. Šeit - bez variantiem. Un šajā brīdī es uzskaitīšu 3 galvenos darbiņus, kas ir jāveic uzreiz pēc iegādes:
a. ķēžu maiņa dzinējam;
b. DPF maiņa;
c. ātrumkārbas (automātiskās) profilakse.
Ķēžu maiņa
Domāju, šis darbs plašas diskusijas neprasīs. Jādara un ''viss''. Jo citādi kādu dienu jūs paliksiet ar ''nekustekli''. Ja dzinējam trūks ķēde, tas būs sabojāts neatgriezeniski. Šī darbiņa izmaksas ap 1500 EUR.
DPF maiņa
Šis ir viens no aspektiem, kādēļ DE, NL, S, u.c. valstīs šie dīzeļi kļūst tik lēti. BMW paredz DPF filtra maiņu (pēc konkrēta intervāla) kā vienīgo risinājumu. Ar veco/nenomainītu DPF modernajā Eiropā TA uzlīmi dabūt nevar. Par krāpšanos ar nomaiņu draud bargs sods: auto lietotājam līdz 2000 EUR, krāpšanos veikušajam uzņēmumam - kriminālatbildība. Un, abstrahējoties no citām niansēm - bojāts DPF ir plaušu vēzi veicinošs faktors. Mēģināt ieekonomēt uz šo un cerēt, ka ''sieviņa'' vai ''bērniņi'' nedabūs plaušu vēzi? Neprātīgi. Tādēļ - par šo pat nebūtu jādiskutē. Jauns DPF filtrs maksā ap 2000 EUR.
Ātrumkārbas apkope.
Atkarībā no tipa (6hp/8hp) ražotājs nosaka dažādus apkopes intervālus, bet pie 200+kkm jebkurā gadījumā dubulti būs pārsniegts kārbas apkopes intervāls. Nekas īpašs: eļļa un filtrs tik' jānomaina. Šis ir lētāks darbiņš un izmaksās ap 500 EUR.
Lūk, jūsu ''jaunā'' dīzeļa iegāde sadārdzinās par... 4000 EUR! Diemžēl, bez variantiem!
Viss pārējais:
a. termostati;
b. kvēlsveces ar vadības moduli;
c. akumulatoru baterija;
d. kāda sprausla;
e. piedziņas siksnas demferis;
f. kāda ritošās daļas detaļa.
Galu galā - eļļas maiņa dzinējam auto iegādes brīdī!
Viss šis pilnīgi noteikti sastādīs vēl 1000+ EUR. Problēmas ar termostatiem ir mega populāras; siltajās zemēs auto iedarbināšanai der arī ļoti ''švaks'' akumulators (un tādēļ to nemaina); arī bez kvēlsvecēm DE dienvidos (par FR, IT pat nerunājot) ''var iztikt''!
Lūk, izdevumi, ar kuriem jārēķinās, pērkot JEBKURU dīzeli ar nobraukumu virs 150.000km. Un, arī pie 150.000km nobraukuma - desmitkārt rūpīgi jāskata nobraukuma patiesums (F sērijai to modificēt kā ''divus pirkstus''). Un, pat, ja nobraukums ir patiess, jāsaprot:
ja jūs pērciet dīzeli tam nobraukumam, kuram to ir izdevīgi pirkt (50+kkm gadā), pēc gada tāpat būs jāmaina gan ķēdes, gan DPF. Jūs NEKUR nespruksiet!
Komentāri
Ierakstīt komentāru