Izcils bizness

Šajā postā - īss apskats par to, kā sokas NOx sensoru biznesā. 

Kā jau esmu minējis citos bloga ierakstos, runājot par NOx sensoriem, jāatceras:

a. pasaulē ir tikai viens uzticams ražotājs, kurš ir izstrādājis NOx sensoru ''galvu'' tehnoloģiju: tas ir NTK (Continental Group);

b. dažus gadus atpakaļ parādījās ziņas, ka viens Ķīnas Tautas Republikas zinātniskā institūta labāko speciālistu balstīts uzņēmums arī ir izveidojis savu ražotni, kurā ''štancē'' šos sensorus. Ražotājs atsaucas uz China Aerospace Science and Technology Corporation (the 13th Institute) un apgalvo, ka 2017.gadā tam ir izdevies izstrādāt NOx sensoru. Pagaidām atsauksmes (un manis paša pieredze, analizējot live data un kļūdu reportus) par šiem sensoriem ir vairāk kā skumjas. Pašu sensoru kvalitāte ir ļoti zema, ilgmūžība - nožēlojama; to sūtītie dati - neuzticami. Ļoti bieži neatbilst pat datu saziņas protokols - sensors vispār neprot ''sarunāties'' ar DME/DDE. Šo sensoru cenas pie ražotāja (MOQ 100pcs) ir ap 60 .. 70 USD/pcs. Pie pāris pārpircējiem, kas aktīvi piedāvā savus pakalpojumus, cena pieaug jau līdz 80 .. 90 USD/pcs, taču MOQ nokrīt līdz 5 .. 10. Par to, kā lietotājiem sokas ar šiem sensoriem, var lasīt šeit, šeit, šeit un šeit.

Saistībā ar N43/N53 (E series) NOx sensoriem jāatcerās - šiem auto (ņemot vērā solīdo NOx sistēmas vecumu) vairs neder OEM sensori, jo NOx katalizatoru veiktspēja ir ļoti zema. Izmantojot korekti strādājošu OEM sensoru, DME atmiņā ātri vien tiek ierakstīta 30E9 kļūda (par nepietiekamu NOx katalizatora veiktspēju) un NOx sensora iegāde kļūst bezjēdzīga. DME atslēdz Stratified charge, pārtrauc sprauslu mērījumus, pārslēdzas avārijas režīmā. Ja vēlaties izmantot OEM NOx sensoru, nāksies instalēt jaunu NOx katalizatoru (kura cena ir ap 1500 .. 2000 EUR).


Atgriežoties pie (pamat)tēmas par NOx sensoru biznesu.

DE/GB bija parādījušies Metzger tirgotie NOx sensori, kas patiesībā ir iepriekšminētie Ķīnas zemās kvalitātes pakaļdarinājumi. Šis megaprodukts ir nonācijas arī līdz Latvijai:

Spriežot pēc cenas - solīds produkts! Turklāt - pieejams uzreiz!

Ārpus EU situācija ir vēl interesantāka. Piemēram, Ukrainā:

Lūk, pat 4 ''dažādi'' sensori! Oriģinālais maksā ap 550 EUR, ''analogi'' 280 .. 450 EUR. Nav lēti.

Nolēmu pameklēt, kāda ir situācija ar šo ''ražotāju'' sensoriem Eiropā. Hans Pries nav populārs, taču, piem., Herth+Buss ir nopērkams. Lūk, situācija Nīderlandē:

Kāds bonuss: bezmaksas piegāde NL teritorijā! Piedodiet par sarkasmu. Kā redzam, tirgojot 60 USD vērtus Ķīnas NOx sensorus, var mēģināt gūt vismaz 1000% peļņu. Šādas peļņas apstākļos nav problēmu, pat, ja katram otrajam pircējam jāpiegādā ''nomaiņas'' sensors. Peļņa tāpat sastāda vismaz 700%. Pat, ja katram pārdotajam sensoram nākošajā dienā jasūta ''replacement'', peļņa saglabājas ap 500%. Vai nav izcils bizness - auto rezerves daļu pārdošana?




Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām