Vēl viens upuris
Lai arī cik daudz es runātu par to, ka pjezo sprauslas nedrīkst tīrīt, arvien pie manis vēršas cilvēki, kas tās esot ''tīrījuši'' un... Un tad sākas dažādas problēmas: vibrācijas; misfires; raustīšanās; Check engine simbols instrumentu panelī.
Tieši šāds ir šodienas stāsts. N53 sērijas dzinējs. Sprauslas nokalpoja 30.000km, tad īpašnieks nolēma tās profilaktiski iztīrīt. Viņš tās izņēma ārā un nodeva reģionā (Francijā) zināmam sprauslu tīrīšanas un remonta uzņēmumam profilaksei. Uzreiz pēc šīs procedūras auto īpašnieks lūdza veikt diagnostiku, jo esot parādījusies dzinēja vibrācija un raustīšanās.
Lūk, live data, ko es saņēmu.
1.majā bankā - nekorekta Lambda vērtība (acīmredzot, vismaz viena sprausla tek); 2.ajā bankā - Offset LTFT ir sasniegusi maksimālo vērtību. Ļoti iespējams, ka 1.ajā bankā sprauslas ir tecējušas nesenā pagātnē.Kā redzam, Lambda 1.ajā bankā - joprojām pazemināta; 6.cilindra (by placement) mehāniskā efektivitāte - palielināta. Acīmredzot, 6.tā sprausla tek, turklāt, tecēt sākusi tikko, jo DME vēl nav paspējis šo problēmu novērst.
Pēc atkārtota restarta dzinējs pārslēgts Homogēnā režīmā, taču NOx sensora dati:
Kopējā Lamda ir nekorekta - acīmredzot, platjoslas zondu trim ir nekorekts (dēļ sprauslu neregulāras tecēšanas); Offset vērtība - palielināta. Tas, savukārt, nozīmē, ka kāda no sprauslām diezgan spēcīgi tek aizvērtā stāvoklī (Overrun režīmā).
Luk, sprauslu atvēruma dati:
1.mās un 5.tās sprauslas flowrate korektcijas būtiski atšķiras no sākotnējām vērtībām, 4.tās sprauslas atvēruma laiks tukšgaitā - samazināts (acīmredzot, 4.tā sprausla pil aizvērtā stāvoklī).
Sprauslu pēdējais tests Homogēnā režīmā uzrāda spēcīgu flowrate korekciju 3.ajai sprauslai.
Tukšgaita, Stratified charge. 5.tā un 6.tās cilindru sprauslu korekcijas - tuvu redline.
Vidējas slodzes režīmā, Stratified charge - milzīga flowrate korekcija 1.ajam cilindram.
Dzinējam strādājot Homogēnā režīmā, tukšgaitā:
1.mā cilindra efektivitāte: palielināta; 6.tā cilindra efektivitāte - samazināta (atceramies - 2.ajā attēlā tā bija palielināta!).
Lūk, Lambda vērtības pa bankām, braucot ar ātrumu ap 100km/h:
1.majā bankā - vismaz 30% vairāk degvielas, kā vajadzētu būt!
Un lūk, Oveerun režīms:
Lūk, apstiprinājums tam, ka 1.mās bankas sprauslas spēcīgi tek aizvērtā stāvoklī! NOx sensora Offset value nemeloja!
Lūk, NOx sensora dati, kas iegūti, braucot ar ātrumu ap 100km/h:
Izplūdē - gaisa pārpalikums, izplūdes temperatūra ap 500oC! Kārtējais apliecinājums, ka cilindru individuālais degmaisījums (sprauslu problēmu dēļ) ir pilnīgi nekorekts!
Šoreiz varu tikai atkārtot - nemēģiniet ''tīrīt'' pjezo sprauslas! Šim auto vienīgais risinājums - sprauslu maiņa.
Kas tieši ir domāts šajā gadījumā ar "tīrīšanu" ? Pēc 30k km nobraukšanas, izņēma sprauslas ārā un deva kantorim tīrīt? Vai ielēja veikalā nopērkamo degvielas piedevu?
AtbildētDzēstShajaa konkreetajaa gadiijumaa - deva kantorim tiiriit!
Dzēst