E92. Brīnums nenotika

Šoreiz ekskluzīvs gadījums, jo pēc ilgāka laika klātienē skatījos E92 ar N53 sērijas dzinēju. Noklausoties auto īpašnieka stāstu, es nepaliku vienaldzīgs.

Pirms vairāk kā 3 mēnešiem glīta E92 kupeja, kas (kā var saprast pēc EU4 uzlīmes) atceļojusi no Vācijas, tika pārdota šeit, Latvijā. Pēc pircēja teiktā, pārdevējs esot piedāvājis garantiju - sak, ja kādas problēmas, novērsīsim. Problēmas ar dzinēja darbību (vibrācijas, misfires, Check engine simbols KOMBI, utjpr.) sākās jau nākošajā rītā pēc iegādes. Tā nu vairāk kā 3 mēnešu laikā pārdevējs ''risina'' problēmu. Auto ir pabijis pie vairākiem ''speciem/diagnostiem'', arī pats pārdevēja mehāniķis sazinājās ar mani. Lūdzu atsūtīt diagnostikas datus; servisa speciālists apsolīja to izdarīt, bet... Pazuda ''ar galiem''.

Kad pircēja pacietība bija beigusies, auto tika savākts no pārdevēja ''servisa'' un man bija iespēja novērtēt šī auto tehnisko stāvokli. Uzreiz vēlos piebilst - es vērtēju tikai dzinēja stāvokli, jo tieši tā ir kritiskākā sadaļa šobrīd. Auto nav normāli braucams, manuprāt - gana būtisks arguments.

Apskati, kā parasti, sākam ar vienkāršāko sadaļu - kļūdu sarakstu.

 

 

Lūk, problēmas ar ūdenssūkni. Ar izplūdes VANOS references pozīciju. Bojāts NOx sensors. Uzreiz piebildīšu - redzētais man nepatīk, jo šoreiz nav runa tikai par kādu tekošu sprauslu. Ir vairākas, vienkāršas problēmas, kas nav risinātas!

Atveru Info listu un... Kas tas?

Kā tā? Nav pieejams? Es zinu tikai vienu iemeslu, kad Info lists nav pieejams - programmatūra ir ''uzlabota''. Uzlabojumu mērķis tipiski ir dažādu specifisku kļūdu slēpšana.

Atverot History list, man nepaliek ne mazāko šaubu - kļūdas tiek slēptas! Lūk, virkne ar kļūdām, kuras DME ''neatpazīst''.

 

Kādas kļūdas tipiski slēpj ''uzlabotāji''? Parasti tiek slēptas dārgākās problēmas, piem., kļūdas par NOx sistēmu un CO katalizatoriem. CO katalizatoru tēma ir atsevišķs stāsts, bet to, ka izplūde ir ''uzlabota'', nodeva pļerkšķoša skaņa NOx katalizatora atrašanās vieta, dzinējam uzsilstot. Jā, šim auto ir ķērušies klāt īsti ''speci''.

 

Āra temperatūra ap +5oC. Dzinējs iedarbojas uz 5 cilindriem. 5.tais cilindrs ir atslēgts. To apstiprina gan Rough run dati, gan sprauslu live data.

 


Atslēgtais cilindrs: atzīmēts. Pievērsiet uzmanību - atlikušo sprauslu 2.vadības impulss ir tuvu minimālajam - 0.2ms (200us).
 

Tajā pat laikā - abās (!) bankās degmaisījums ir skarbi trekns. Skaidrs, ka tek vismaz 2 sprauslas, turklāt otrajā bankā - tik skarbi, ka pat ar vienu atslēgtu cilindru degmaisījums ir trekns.

Kā redzam, abu banku degmaisījums ir treknes (Lambda 0.97), neskatoties uz Integratoriem, kas ir zem -25%! Arī Offset tipa LTFT ir negatīva abām bankām, attiecīgi - DME vairs nav plašu iespēju situāciju uzlabot. Sprauslas izlej vismaz dubultu (bet otrajā bankā pat četrkāršu) degvielas daudzumu!


Pussiltam dzinējam otrajā bankā izkristalizējas 4.cilindra sprausla, kas tek (precīzāk - tek vairāk kā atlikušās divas). Taču man ir lielas aizdomas, ka šajā bankā tā nav vienīgā tekošā sprausla.

Pirmajā bankā vairāk tek 2.cilindra sprausla, bet izskatās, ka arī divas atlikušās ir tālu no pieņema tehniskā stāvokļa.

Sprauslu adaptāciju datus nav jēgas skatīties - tie ir ļoti veci un, attiecīgi, nerelevanti. Dzinējs ļoti sen (gan ''pateicoties'' uzlabotajai programmatūrai, gan problēmām ar NOx sensoru) nav strādājis Stratified charge. Vēl vairāk - arī Homogēnā režīmā tas nav strādājis pareizā termālā segmentā, jo - elektriski vadāmais ūdenssūknis jau sen vairs nav elektriski vadāms.

NOx sensora dati apstiprina, ka tam nav pat apstiprināta Offset vērtība. Acīmredzot, sensors jau ilgu laiku nav reportējis korektus Online datus:


 

Jā, DME ir identificējis nopietnas problēmas ar degmaisījumu un sprauslu ''veselību'':

Lūk, iekrāsoti learnbiti, kuriem jābūt iekrāotiem ''pretēji''. Diemžēl, ''pateicoties'' virknei problēmu: bojātai NOx sistēmai, bojātam ūdenssūknim, bojātam VANOS; tekošām sprauslām, DME neizdodas situāciju izlabot.

Apskatot aizdedzes spoles, nākas secināt, ka Delphi (sliktākā izvēle) spoles ir mainītas dažādos laikos. Daļa ir skumīgā tehniskā stāvoklī, ar skaidri manāmām strāvas noplūdes pazīmēm. Šādas spoles ir jāmaina.

Sprauslas - aktuālās 11. relīzes (taisnības labad gan jāpiebilst, ka 11.tās relīzes sprauslas jau pieejamas daudzus gadus, attiecīgi - tas nav apliecinājums tam, ka sprauslas nesen mainītas).

Kāds gan varētu būt iemesls daudzu sprauslu tecēšanai? Mana pieredze saka - ticamākais, ka kāds degvielai pievienojis kādu ''attīrošu'' piedevu. Šis ir tipisks ''remonta'' mēģinājums tad, ja dzinējs sāk vibrēt vai raustīties. Šis dzinējs noteikti gan vibrēja, gan raustījās, jo tam bija bojāta NOx sistēma un netika mērītas (un adaptētas/pielāgotas) sprauslas.

Diagnostikas ietvaros es pārbaudīju VANOS darbību. Lūk, daži ekrānattēli no īsa video:



Kā redzam, izplūdes VANOS nespēj sekot pieprasītajai pozīcijai. Situācija ar ieplūdes VANOS ir tikai nedaudz labāka. Kas noticis VANOS? Aizsērējuši regulējošie vārsti. Cēlonis - ilgi eļļas maiņas intervāli; nekorekts braukšanas profils (pilsētas satiksme).


Diemžēl, šis auto ir skumjā tehniskā stāvoklī. Tas nav korekti apkopts (par remontiem nerunājot) ilgu laiku.

Sprauslu problēmas risinājums: visas degvielas sistēmas tīrīšana, sprauslu maiņa. Jā, pirmajā solī var mainīt pāris visvairāk tekošās sprauslas; tad atjaunot NOx sistēmu; tad ievākt datus par atilkušajām sprauslām. Tad mainīt atlikušās tekošās sprauslas; utjpr. Taču šoreiz izskatās, ka pirmajā posmā būs jāmaina vismaz 3..4 sprauslas. Turklāt, ārā ir silts; kas notiks, kad (pēc mēneša, diviem) āra temperatūra pazemināsies? Bez ilūzijām - nāksies nomainīt atlikušās sprauslas;

VANOS problēmas risinājums: eļļošanas sistēmas tīrīšana; vārstu maiņa;

NOx sistēmas remonts: emulatora uzstādīšana (neticu, ka kāds būs gatavs mainīt visu NOx sistēmu, tad tās remonts izmaksās ap 2500 EUR);

Jāmaina vismaz puse aizdedzes spoļu. Tuvākajā laikā mehāniķis pārbaudīs aizdedzes sveces, labā ziņa - pat sliktākajā scenārijā sveču maiņa kopējos remonta zidevumus palielinās par aptuveni 100 EUR;

Ļoti ticams, ka papildus visam iepriekšinētajam - CO katalizatori jau sen ir iznīcināti. Diemžēl, šiem dzinējiem nav alternatīvu, der tikai OEM katalizatori. Katalizatoru cena (kopā ar Lambda zondēm) ap 2000 EUR.

DME jāatjauno stock programmatūra. 

Nekavējoši jāmaina ūdenssūknis.

Skarbi, bet šī auto dzinēja kārtībā savešanai var nākties investēt līdz 5000 EUR vai pat vairāk. Diez vai pircējs rēķinājās ar šādu scenāriju. 

 

Šī posta morāle:

a. Atcerieties - brīnumi nenotiek! Ja mobile.de attiecīgie BMW modeļi maksā vismaz par 30..50+% dārgāk kā vietējā autoplacī piedāvātais, jāsaprot, ka šis noteikti nebūs kopts auto ideālā tehniskā kārtībā! Jā, dārgs auto negarantē ideālu tehnisko stāvokli, bet lēts auto nebūs lēts un ideāls vienlaicīgi!

b. Ja jums nav paliels finansu ''spilvens'', nepērciet BMW ar N43/53, utml. DI benzīna dzinējiem! Šie dzinēji ir dārgi remontos un apkopēs!

c. Esiet dubultuzmanīgi, ja jums nav pieejama kvalitatīva pirmspirkšanas diagnostika! Ja jūs neveiciet detalizētu pirmspirkšanas diagnostiku, esiet gatavi šādiem pārsteigumiem;

d. Ja jūs pērciet auto no juridiskas personas ''attīstītajā Eiropā'', jums pienākas mēnesis, kura laikā variet argriezt auto pārdevējam, ja tam izrādās slēpti defekti (kas nav atrunāti pirkšanas/pārdošanas līgumā). Šim auto defektu netrūkst; neticu, ka - ja visi tie būtu uzskaitīti līgumā, pircējs to pirktu. Savukārt, ja jūs nopērciet šādu auto no vietējā ''solīdā'' ''perekupa'', jūs gaida problēmas, jo pie mums (Latvijā) pārdevēji (juridiskas personas) nekādu atpakaļpieņemšanu nepiedāvā. Labākajā gadījumā pircējam sola ''garantiju'', kas, kā redzam, reāli nedarbojas. 

 

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām