DME problēma. Part 4
Šī ir tā reize, kad rakstīt ''es kļūdījos'' ir... Ne pārāk atbilstoši. FAIL būtu pareizāk.
Īsa leģenda.
6. cilindrs reizēm (arvien biežāk) tiek atslēgts dēļ misfirēm. Crash brīdī konkrētās bankas degmaisījums kļūst bagāts. Bagātu maisījumu apstiprina arī NOx sensors. Nesaistītajā (pirmajā) bankā viss ideāli; dzinējs turpina strādāt uz 5 cilindriem līdz restartam. Ja dzinēju nerestartē, pēc 5..10..15 sekundēm degmaisījums kļūst korekts, sprauslas tecēšanas problēma pazūd. Degvielas smaka salonā jūtama, bet lielu dūmu nav; Rail spiediens paliek stabils.
Mana versija bija (skat. Part 1 .. 3) - DME problēma. ''Uz ātro'' pieslēdzot citu DME, problēma pazuda un 1000km laikā neparādījās.
Pēc jaunā DME piekodēšanas (tika nomainīts ISN un VIN, piekoriģēti FA dati, kas attiecas uz DME), pirmais crash bija jau pēc auto iedarbināšanas un 200m nobraukšanas. Nākošo 30km laikā - vēl 3 crash epizodes. Kā tas iespējams?
Šis nu bija tas brīdis, kad pārvarēju slinkumu un pieslēdzu osciloskopu.
Crash nebija ilgi jāgaida!
Lūk, osciloskopa atmiņā noglabātas pēdējās 7 sekundes:
Dzeltenā līkne: high side sprauslas pieslēgums
Zilā līkne: low side sprauslas pieslēgums
Pirms crash:
Lūk, dzinējs strādā Stratified charge, ignition strategy: 3 secīgi impulsi.
Lūk, redzam 6.tās sprauslas aktivēšanas brīdi:
Aktivizēšanas brīdi atzīmēju ar sarkananu:
Lūk, dzinējs no Stratified charge forsēti pārslēdzas Homogēnā režīmā, DME pamanījis Lambda kritumu 2.bankā:
Pārslēgšanās brīdis atzīmēts ar sarkanu:
Joprojām - redzam, ka 6.tā sprausla tiek korekti aktivizēta (low side switch korekti strādā).
6.tās sprauslas aktivēšanas brīdis atzīmēts ar sarkanu:
Un šajā attēlā - ar zaļu atzīmēti eventi, kad 6.tā sprausla NETIEK aktivizēta (DME joprojām strādā korekti):
Šajā brīdī redzam, ka 6.cilindra sprausla tiek atslēgta: Tas notiek 2.5 sekundes pēc pārslēgšanās Homogēnā režīmā. Šajā brīdī tiek iededzināts EML:
Ar sarkanu atzīmēts atslēgšanas brīdis; ar zaļu - 6.tās sprauslas aktivēšanas eventi pirms atslēgšanas:
Un šeit ar sarkanu atzīmēts atslēgtais high side slēdzis brīdī, kad 6.tā sprausla varēja tik aktivizēta:
Iezoomojam atslēgšanas brīdi:
Ar sarkanu - atzīmēti 6.tās sprauslas atslēgšanas brīži (high side driver netiek aktivizēts). Ar zaļu atzīmēts - pēdējais events, kad 6.cilindra sprausla vēl tika atvērta:
Nav ne mazāko šaubu - 6.tā sprausla tiek atslēgta korekti! Es biju izdarījis pilnīgi nepareizus secinājumus!
Es pārbaudīju visu sprauslu atvēršanas laikus tieši pirms sprauslas atslēgšanas (kad dzinējs jau strādāja Homogēnā režīmā).
5.sprausla:
4.sprausla:
Un 6.tā sprausla (redzam, ka tā tiek aktivēta):
Kā redzam, visu sprauslu atvērumu laiki ir līdzīgi - nekā dīvaina. Katrā ziņā, nekādu DME darbības problēmu!
Kas tad varētu būt pie vainas, ka 6.tā sprausla tik dīvaini uzvedas?
a. kontakta zudums spraudnī. Spraudnis tika nomainīts, defekts palika. Šis atkrīt;
b. mikrodaļu nokļūšana sistēmā no HPFP ''puses''. Iespējams, bet maz ticams. Jā, 6.tā sprausla varētu ''saņemt'' vairāk netīrumu, bet kaut reizi būtu problēmām jābūt arī kādā citā cilindrā. Taču - šoreiz stabili feilo tieši 6. cilindrs;
c. mikrodaļu nokļūšana 6.tā cilindra sprauslā no korodējošas Rail 6.cilindra sprauslas metinājuma šuves un/vai Rail pressure sensora.
Ideju par rūsas daļiņu nokļūšanu 6.tajā sprauslā apstiprina arī tas, ka - jo vairāk ar auto brauc, jo defekts izpaužas retāk. Pirms ''jaunā'' DME uzstādīšanas es braucu vairāk (lai gūtu apstiprinājumu defekta niansēm), tad - bez liekas kavēšanaās uzstādīju ''jauno'' DME un trīs dienu laikā nobraucu jau minētos 1000km. Savukārt, pēc 2+ nedēļu nostāvešanas defekts izpaudās ļoti bieži - 4 reizes pārdesmit km laikā un tad kļuva arvien retāks.
Un šāda izskatās Rail maģistrāle no ārpuses:
Kā redzam, šis nav nerūsējošais tērauds.
P.S. ļoti interesanti ir ar sarkano apvilktie ''traucējumi'':
Šajā brīdī no motortelpas atskanēja dūcoša skaņa (labi dzirdama, ja noņemts dzinēja dekoratīvais vāks). Šie traucējumi radās, jo DME nepātraukti radīja dzirksteli 6.tā cilindra svecē, to mēģinot ''nosusināt''. Diemžēl, šī procedūra nelīdzēja un cilindra mehāniskā efektivitāte bija 0 nākošajos 2 ciklos, tādēļ DME pieņēma lēmumu atslēgt sprauslu pavisam. Kā liecina novērojumi, DME uzsāk šo sveces ''susināšanu'', ja degmaisījums ir puslīdz pieņemams (sprauslas tecēšanas problēmas ir mazinājušas vai pazudušas). Šoreiz šis process bija īss - kā redzam (un arī dzirdēju) mazāk kā sekundes desmitdaļu, taču ir bijušas reizes, kad šī dūkoņa ilgst vairākas sekundes un atkārtojas vairākus ciklus. Acīmredzot, tad DME izdodas ''atdzīvināt'' bojāto cilindru uz kādiem cikliem, seko nākošie misfires un nākošie ''susināšanas'' mēģinājumi.
Komentāri
Ierakstīt komentāru