Profesionāli sprauslu speciālisti

Šodien pie manis vērsās N53 sērijas dzinēja īpašnieks no saulainās Itālijas.

Auto esot darbojies tīri labi, taču - tā kā tas nav pirmā svaiguma, īpašnieks nolēmis uzlabot dzinēja veiktspēju. Šim nolūkam viņš esot atdevis iztīrīt un inspicēt sava auto sprauslas vietējam profesionāļu uzņēmumam. Visas sprauslas esot iztīrītas un notestētas. Visi testu rezultāti esot ideāli. Diemžēl, pēc sprauslu uzstādīšanas dzinējs vibrē, DME atmiņā parādās vairākas kļūdas. Kur varētu būt problēma?

Sprauslu apkopes uzņēmums auto īpašniekam ir izsniedzis sprauslu testa reportu. Ar tā apskati arī sāksim. Izvietošu attēlus tieši tādus, kādus tos saņēmu.




Kā redzam, tiešām - visu sprauslu rezultāti atzīmēti kā sekmīgi veikti. Bet, pag - uzskatāmībai šos datus apkoposim nelielā tabuliņā:


Neredziet neko dīvainu?

R2LC ir elektrisks mērījums, tas visām sprauslām ir līdzīgs. Bet, pārējie - izsmidzinātās degvielas mērījumi gan ir dīvaini.

Labi, TP4 ir īsu impulsu tests. Pieņemsim, ka - tā kā sprauslas ir lietotas, šajā režīmā to parametriem varētu būt liela izkliede. Taču, TP1; TP2 ir ilgu impulsu režīms. Izkliede - vairāk ka 2(!) reizes? Piedevām - kā redzam, sprauslas it kā ir sadalījušās 2 grupās: 1 .. 3 un 4 .. 6. Otrās grupas sprauslu visu testu rezultāti ir gandrīz 2 reizes augstāki!

Acīmredzot, kaut kas ir izmainījies starp 3. un 4. sprauslas testēšanu. Ticamākais scenārijs - Rail pressure ir pieaudzis aptuveni 2 reizes. Kā tā? Tas būtu jājautā testa veicējiem.

Taču, pat šādā scenārijā - TP1 tests arī 4. līdz 6. sprauslas testos pamatīgi atšķiras. 34.8 un 42.3 - flowrate atšķirības ir pamatīgas!

Taču interesantākais jautājums: kā tas iespējams, ka sprauslu testu rezultāti tik pamatīgi atšķiras, taču visi testi sekmīgi izieti?

Lūk arī atbilde:


Ar sarkanu atzīmētas pieļaujamās testu rezultātu vērtības. Jums vēl ir jautājumi, kādēļ visi testi ir sekmīgi izieti? Tādēļ, ka ir ievadīts bezgalīgi plašs pieļaujamo vērtību apgabals! Visos testos minimālā vērtība ir 0, bet maksimālā - reizes 10 virs reāli iespējamajām vērtībām!

Vai nav lielisks sprauslu tests? Izcils!

 

Turpinam ar paša DME mērījumiem. Šeit, piemēram, Stratified charge, tukšgaita:


Bez mazākajām šaubām: sprauslas 1 un 6 spēcīgi tek tukšgaitā. Taču arī ar 2. sprauslu situācija ir bēdīga, arī tā ir nekavējoši jāmaina!


Un, lūk, kļūdas DME atmiņā:



Jā, 1. un 6. sprauslu tecēšana ir katastrofāla. Pat 3(!) reizes samazinot iesmidzināšanas pirmo impulsu (-3.02mg/stk pret referenci), DME ir konstatējis palielinātu konkrētā cilindra mehānisko efektivitāti. Diemžēl, šo sprauslu vieta ir miskastē.

Nav ne mazāko šaubu - 1.;2.; un 6. sprauslas ir jāmaina. Bez ilūzijām - aukstais starts nebūs labvēlīgs atlikušajām. Arī NOx sensors ir sabojāts - tā zonde saindēta ar degvielu.

Kas gan nogāja greizi šajā ''tīrīšanā''?

Tīrīšanas šķidrums ''iet pa apli'', t.i.: pēc izplūšanas no sprauslām tas tiek savākts, lai to izmantotu atkārtoti. Pjezo sprauslām katra mazākā mikrodaļa ir kritiska. Diemžēl, ''tīrīšanas'' šķidrums ātri vien pārvēršas par noplūdi izraisošu.

Šoreiz man ir sliktas ziņas auto īpašniekam - lēmums tīrīt sprauslas viņam izmaksāja ap 2500 .. 3000 EUR. 

Varu tikai atkārtot kārtējo reizi - nemēģiniet ''tīrīt'' pjezo sprauslas!




Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām