Atdzimis auto. Part 2
Liels paldies Delfi lasītājiem un bmwpower.lv mājaslapas apmeklētājiem! Pateicoties tieši jums, man ir virkne jaunu un vēl interesantāku tēmu, ko īsi apskatīt!
''Mēs pārbūvējam sporta auto. Te dzelži tiek regulāri metināti, un viss kārtībā! Un tas ir sportā - šeit ātrumi ir lieli, risks - milzīgs!''
Cik zinu, sporta auto ir jābūt drošības rāmim. Tieši šis rāmis pasargā pilotu un stūrmani no traumām. Šos drošības rāmjus ražo tikai sertificēti uzņēmumi, rāmim ir jābūt homoloģētam. Ja rāmis tiek bojāts, tas ir jāmaina - nekāda tā taisnošana; metināšana; līmēšana; aptīšana ar izolācijas lentu; bojājuma slēpšana nav pieļaujama! Ielas auto šī drošības rāmja funkcijas pilda pats auto, tā virsbūve.
''SRS spilvenus var nopirkt izgāztuvē. No auto, kuri cietuši triecienā no otras puses.''
Padomāsim loģiski. Ja relatīvi jauns auto ir cietis nelielā avārijā, tas nebūs izgāztuvē! Tas taču tiks atjaunots! Savukārt, izgāztuvē būs auto, kuri cietuši ''pa skarbo'' vai ir cienījamā vecumā. Katrā kaut cik nozīmīgā avārijā noteikti būs izšauts kāds no vadītāja SRS spilveniem (jo braucot vadītājs taču ir pie stūres, auto nevar braukt bez tā). Nopietnākā avārijā tiks izšauti visi vadītāja SRS spilveni, jo SRS sistēmas uzdevums - aizsargāt vadītāju, nevis mēģināt ''ietaupīt'' SRS komponentus. Manuprāt, tikai loģisks ir secinājums, ka relatīvi jaunu (dažus gadus vecu) vadītāja puses SRS spilvenu šrotā vienkārši nebūs.
''3 gadīgam auto nederēs 10 gadīga auto SRS spilvens!''
Jāskatās konkrētais gadījums; konkrētais auto modelis. Piemēram, E60/61 sērijas auto (minu, jo šis modelis ir, iespējams, populārākais BMW auto mūsu ielās) bija vienādi SRS spilveni jau no pirmssākumiem līdz pat LCI versijas pēdējam uzražotajam auto. Attiecīgi, 7+ gadus tika ražoti ''derīgi'' SRS elementi. Identiska situācija ir arī, piemēram, ar F10/11 (nākošais 5. sērijas modelis) - visu ražošanas laiku bija identiski SRS elementi. Un tie ir 7+ gadi! Tātad, 3 .. 4 gadīgam F10/11 LCI auto jūs šrotā variet atrast 10 gadus vecu SRS spilvenu.
''Nekas traks! Nodzēš kļūdas SRS modulī, un var atkal izmantot!''
Nav tik vienkārši! Piem., BMW gadījumā pēdējos 15 .. 20 gadus nopietnākas avārijas gadījumā ieraksts par to paliek SRS modulī un nav nekādi dzēšams. Šajā situācijā ražotājs (BMW AG) paredz, ka jāmaina arī visi SRS elektronikas moduļi (periferiālos moduļus ieskaitot). Un taču ir tikai loģiski - arī elektronika ir saņēmusi spēcīgu triecienu! Te talkā nāk izmanīgi ''alternatīvo risinājumu'' piedāvātāji, kas piedāvā gan odometrus koriģēt, gan arī - dzēst avāriju ierakstus SRS moduļos. Vai šāds ''dzēsts'' modulis korekti nostrādās nākošajā avārijā? To nezina neviens! Otra ''krūmu'' metode - ņemam lietotu SRS moduli no šrota un ''piekodējam'' konkrētajam auto. Kādēļ obligāti jāveic piekodēšana? SRS modulis satur informāciju par auto konfigurāciju (cik SRS spilvenu uzstādīti; kurā ''pusē'' ir auto stūre/vadītājs; virkni paša auto tehniskās informācijas, utjpr.). Un atkal - vai šāds modificēts SRS modulis nostrādās, kad vajadzēs? Diemžēl, nav zināms.
''Plāni dzelži, daudz plastmasas. Nav brīnums, ka ir nolīdzināta visa auto priekša!''
Šie plānie dzelži un daudzās plastmasas veic vairākus svarīgus uzdevumus. Pirmkārt - līdz minimumam samazina gājēju; zvēru; citu satiksmes dalībnieku traumas, kas rodas avārijā. Šeit grūti ko oponēt - domāju, katrs labāk ''atsistos'' pret šādu ''mīkstu'' auto, nevis Hummer! Otrs - šie mīkstie dzelži absorbē sitiena enerģiju avārijas brīdī. Rezultātā - gan pašiem, gan citos auto braucošajiem - mazākas traumas.
''Ok, nesošās konstrukcijas - tas ir arguments. Bet, bleķus var iztaisnot, tā nav problēma!''
Jā, teorētiski maināmās detaļas (spārnus, motora pārsegu) var ''taisnot''. Taču, arī šeit ir nianses. Piem., BMW AG paredz alumīnija sakausējumu un plastmasas detaļu nomaiņu pat niecīga bojājuma gadījumā. Kāpēc? Viens no iemesliem - nākošās avārijas gadījumā šīs detaļas plīsīs pa iepriekš ''traumētajām'' lūzuma (mikroplaisu) vietām un nevis pasargās cilvēku no traumām, bet tieši pretēji - var radīt ļoti nopietnas grieztas brūces! Tieši tas pats attiecas uz pasīvās drošības sistēmām, piem., bamperiem. Tos nedrīkst nekādi remontēt! Remontēts bampers ir ļoti bīstams! Neviens nezina, kā tas ''uzvedīsies'' avārijas brīdī, kādas traumas gūs gājējs. Jebkāda veida ''labojumi'' - špaktele; iekausēti ''režģi'' ir ļoti bīstami!
Tikpat bīstama ir arī citu daļu, piem., lieto disku metināšana. Neviens nezina, kas ar disku notiks, iebraucot kādā lielākā bedrē. Šādas remontētas detaļas ir bumba ar laika degli. Jautājuma cena - kāda veselība vai pat dzīvība.
''Reklāmraksts - pērciet jaunu auto!''
Nē, šoreiz tēma ir cita - lielu daļu auto vērtības (gan naudas, gan citās vērtību skalās) sastāda tā tehniskas stāvoklis un drošības sistēmas. Daudzi pērk auto ''ka tikai jaunāks gads/modelis'', taču par tehnisko stāvokli pat neinteresējas. No šāda aspekta, raksts bija - labāk vecāks auto, bet tāds, kas nav cietis avārijās.
''Ģeometrijas stendi nav nekas īpašs. Tie ir pieejami katrā garāžā!''
Ģeometrijas stends nav liels āmurs un gāzes deglis. Labs ģeometrijas strends maksā kā jauns BMW. Ja kādam šķiet, ka mūsdienu auto var remontēt ar āmuru; savirzi regulēt ar slotaskātu (jā, tā kādreiz darīja); elektronikai - tikai vadi jāsavieno, diez vai man (precīzāk - jebkuram) izdosies pārliecināt par pretējo.
''Nevajag stāstīt muļķības - nopirku bmw e90 no apdrošināšanas izsoles - nomaināmas divas durvis, spārns, buferis, nekas no nesošajiem elementiem nav bojāts, griezts, metināts, divi airbagi nomainīti ar oriģinālajiem,kā izpaužas šī auto nedrošība?''
Man rodas vairāki jautājumi. Piemēram: un kā ar drošības jostu spriegotājiem? Lieki izdevumi? Un kā ar akumulatora piropatronu? Arī - lieki izdevumi! Lūk, šīs ir lietas, kas nav savestas kārtībā tieši SRS sistēmas ietvaros. Nākošais jautājums - bampers jauns vai ''pieremontēts'' no šrota? Protams, ka ne jauns OEM! Diemžēl, nākošajā avārijā kāds gūs nopietnākas traumas kā vajadzētu.
Vai auto ģeometrija un kritiskie nesošās konstrukcijas savienojumi ir pārbaudīti uz ģeometrijas stenda? Protams, ka nē, tas bija vēl viens ''liekais'' darbs! Jo, nekas ''ārkārtējs'' taču neesot noticis! Kāpēc šādu ''lieku'' pārbaudi ietver apdrošinātājs? Tādēļ, ka avārijas brīdī nesošo konstrukciju savienojumiem bija milzīga pārslodze. Var veidoties gan plīsumi, gan mikroplaisas, var pārplīst kāda punktmetinājuma vieta. Šos defektus var redzēt tikai uz stenda (precīzi mērot refences punktus) pieredzējis auto ģeometrijas speciālists.
''Nez, kā gan izpaužas SRS elementu nolietojums, ''vienkārši'' stāvot auto!"
SRS elementi nolietojas, arī ''vienkārši stāvot''. Iebraucot katrā lielākā bedrē, savienojums ''spraudnis/deglis'' saņem sitienu. Ar laiku var veidoties mikroplaisas, kas atbildīgākajā brīdī var pievilt. Arī spraudņa kontakti oksidējas. Ja SRS spilvens ir nomests šrotā, gan spraudnis, gan pats spilvens (tā šuves, audums) ir pakļauti nelabvēlīgiem vides apstākļiem.
Domāju, daudzi ir dzirdējuši par milzīgiem atsaukumiem (tādi bija arī padsmit gadu veciem BMW - tika mainīti pasažiera puses gaisa spilveni) SRS spilveniem. Tātad - balstoties uz kādu spilvena fail kādā avārijā ražotājs pieņēma lēmumu mainīt simtus tūkstošu gaisa spilvenu preventīvos nolūkos. Taču Latvijā var darīt pretēji - šrotā paņemt 10 gadus vecu SRS spilvenu, uzstādīt auto un vēl protestēt, sak - nē, šis spilvens ir tikpat drošs kā tas, kas tikko atstājaa ražošanas cehu!
''Ziemā krašā pie Zemītes BMW X sadalījās saskaitāmajos, naturāli pārlūza vidū, bet eksperti mēģina iestāstīt, ka meistars Frankenšteins garāžā sametinās kā rūpnīcas robots.''
Diemžēl, ir apdrošināšanas firmas (tipiski - privāti, nelieli uzņēmumi) kuri piedāvā visus iespējami lētākos risinājumus, lai tikai nebūtu jāizmaksā pilna atlīdzība. Diemžēl, Latvijā notiek tādi brīnumi, par kuriem civilizētās valstīs ņemtu nost licences un pat iestātos kriminālatbildība. Tādēļ, pirms pieņemt lēmumu par KASKO apdrošināšanas izvēli, padomājiet, vai vienīgais arguments ir prēmijas apjoms.
''Baidīšana bez pierādījumiem ir liekulība. Kāpēc šis remontētais Peugeot sadalīsies reizinātājos, iekuļoties avārījā? Kur tam ir kāds pamatots skaidrojums un piemērs? Kādam ir jābūt ātrumam avārijas brīdī, lai šis auto sadalītos reizinātājos? Delfi šobrīd vienkārši serfo uz aktuālas tēmas putām. Ja jau tiešām šādi prātuļojumi ir jāpublicē, tad arī tas Peugeot ir jānopērk un ar to ir jauztaisa vesala rinda testu, kuri šos vārdus apstiprina, vai apgāž. Ļoti neprofesionāla rīcība no Delfi puses. Vienkārši nevajadzīgi kūda cilvēkus.''
Interesanta loģika. Kamēr nav līķu, viss ir kārtībā? No tāda aspekta - SRS sistēmas ir pilnīgi liekas! Jo - līdz avārijai viss taču ir kārtībā! Kādā sakarībā biedēt vadītājus; tērēt viņu naudu, ja nezinam, ka avārija būs un tā būs smaga! Diemžēl, ja gadīsies Nelaime, tai nebūs eksperimentu iespēju. Nebūs iespēju to ''atkārtot''. Ražotājs ir veicis milzīgu apjomu dārgu drošības testu, ieviesis drošības sistēmas. Ar vienu mērķi - saudzēt mūsu veselību un dzīvību. Manuprāt, ir tikai loģiski - prasīt, lai šīs drošības sistēmas būtu tādas, kā tās paredzējis ražotājs, nevis - taisnotas, metinātas, aizvietotas, izņemtas.
''Neredzu iemeslu domāt, ka pie šādas situācijas varētu būt vainojami apdrošinātāji. Apdrošinātāji nav ieinteresēti pārmaksāt. Katrā ziņā es būtu priecīgs, ja mana 10-gadīgā autiņa sasistais disks tiktu novērtēts par 750 eiro. Es izvēlētos paņemt naudu un par 200 eiro nopirktu 4 disku komplektu ar visām vēl vienu sezonu braucamām riepām.''
Lūk, labs piemērs ar mūsu pašu domāšanu. Par apdrošinātāja izmaksāto naudu nopirkt 4 maksimāli lētus diskus; bojāto pie Vasjas - kaut kā saremontēt. Un nākošajā reizē ''uzgrilēt'' apdrošinātāju vēlreiz uz tiem pašiem diskiem. Nevis - atjaunot auto tā, kā tas būtu jādara. Lai nebūtu ''tukša runa'' - manam paša auto nozaga diskus. Apdrošinātājs piedāvāja lietotus, šķībus vietā. Es iebildu, un - tā kā visā Baltijā nebija šādu disku labā tehniskā stāvoklī, no dīlera tika pasūtīti jauni diski 3500 EUR vērtībā. Un man nevienu brīdi prātā neienāca - izņemt naudu, nopirkt replikas par 800 EUR. Bet, cilvēki ir dažādi.
''Ir MEISTARI, kuri uzskata ka mašīnu jaremontē tikai ar oriģinālām detaļām, kas pirktas pie dīlera. Šobrīd šī situācija ir sen mainījusies. Pēc franšīzes ir virkne ražotāju, kas ražo detaļas par ievērojami zemākām cenām.''
Šeit vienīgais jautājums - vai tiešām kādam ir ilūzijas, ka šīs ''ievērojami lētākās'' detaļas būs ar identisku kvalitāti un ilgmūžību? Vēl jo vairāk - 3 .. 4 gadus vecam auto, kuru varētu uzskatīt par ''gandrīz jaunu''. Vai šādā situācijā pircējs nebūtu pelnījis informāciju, ka visa auto priekšpuse ir salikta no lētām un lietotām detaļām, kas ir izmaksājušas ievērojami lētāk?
''Pats būtiskākais ir tas, ka šāds apdrošinātāja spriedums nekad netiek balstīts tehniskos, bet tikai un vienīgi ekonomiskos apsvērumos. Tas pavisam nenozīmē, ka auto nav reāli atjaunojams līdz satiksmei drošam stāvoklim. Kā piemēru varētu minēt auto, kura tirgus vērtība ir 500 eiro. Ja tādam tā noskrāpēts viens sāns, ka jāmaina abas durvis un abi spārni, tad apdrošinātājs šādu auto atzīs par norakstāmu, jo remonts pārsniegtu 500 eiro.''
Labs piemērs! Taču mans pirmais pret-arguments: kādēļ gan lai kāds remontētu auto, ja tas nav finansiāli izdevīgi? Auto ir dikti mīļš? Diez vai tas tāds ir bijis, ja tā vērtību apdrošinātājs ir noteicis tik zemu. Sis piemērs attiecas tieši uz vecām un lētām (pēc tirgus vērtējuma) mašīnām. Ja īpašnieks saņem PILNU atlīdzību par auto - punkts, auto tiek nodots vēsturei! Kāpēc lai šāds 20+ gadus vecs auto turpinātu ripot pa ielām? Tas ir perfekti kopts? Acīmredzot, nē! Tas ir īpaši drošs satiksmei? Nē, protams. Mūsdienu izpratnē šis auto nebija drošs pat tad, kad atstāja rūpnīcu. Tas ir īpaši ekoloģisks? Nē, tā izmeši neatbilst mūsdienu normām. Vai ir kaut viens arguments, lai 20+ gadus vecu, nolietotu, nedrošu un neekoloģisku auto, par kuru saņemta PILNA atlīdzība, reanimētu kaktu metodēm?
''Ziemā krašā pie Zemītes MBW X
AtbildētDzēstIzlabo kļūdu MBW uz BMW
Jā, šeit tiešām velk uz jaunu mašīnu reklamēšanu...
AtbildētDzēstNezinu kā izskatās ģeometrijas stends, nav bijusi vajadzība, bet nav nekāda problēma pārliecināties par dažādu mašīnas virsbūves daļu taisnumu ar vienkāršu mērlenti - vecākām mašīnām ražotāji mēdza publicēt remonta literatūrā dažādus attālumus, gan jau arī jaunākām, tik tie nav aizgājuši tautās dēļ šo mašīnu entuziastu trūkuma. Par savērsumu līdzīgs stāsts - nē, ar slotas kātu savērsumu uztaisīt būs grūti, bet ar elementāriem instrumentiem pilnīgi noteikti savērsumu uztaisīt varēs; pretējā apgalvojums ir vienkārši piedūriens uz smukiem stenda ekrāniem.
Pēdējā rindkopa vispār ir murgs. Kāpēc lai šāda mašīna turpinātu braukt pa ielām? Tāpēc ka tā ir ekspluatācijas un remonta izmaksās nedārga mašīna - un ja īpašnieks to apzinās, tad jo sevišķi. Par to naudu, ko desmitgadīgam BMW izmaksā savest kārtībā bik nolaistu N43 motoru, kaut kādam mk3 golfam ar noskrāpētu sānu var 1) sakārtot to sānu 2) nokrāsot visu mašīnu 3) uztaisīt kapitālo remontu motoram, kārbai un piekarei 4) nopirkt jaunas riepas 5) un vēl iespējams nauda pāri paliks... Mašīnas izmeši neatbilst mūsdienu normām? Tava N53 atbilst? Nē, neatbilst - tolmets? Nav drošs? Tavs 525i ir drošs pret ko - vai pret fūri šosejas ātrumā būs drošs? Nē? Reālā dzīve bišķi atšķiras no betona bluķa uz 50 kmph... Un vispār no kurienes ir izzīsts šis pieņēmums ka vecāka mašīna nav droša uz jaunākas mašīnas fona? Ir virkne deviņdesmito sākuma mašīnu kuras EuroNCAP testā desmit gadus atpakaļ būtu dabūjušas 4 vai 5 zvaigznes, teiksim, C4 audī - nedroša mašīna? Nē, mašīna ar adekvātu drošības līmeni, adekvātām uzturēšanas un adekvātām remonta izmaksām - nevis kā desmitgadīgam BMW - un visdrīzāk arī to desmitgadīgo BMW pārdzīvos...
luugums shii epoiskaa komentaara autoru noraadiit vaardu/uzvaardu/nickname. Anoniimiem trolljiem atbildeet neveelos.
DzēstNu, lūdzu.
AtbildētDzēstlietotaajs, kas brauc ar Golf 2? No Liepaajas, ar intereseem ''huinja''? Nu, jaa.. Te, laikam, nav veerts censties. Iesaku paskatiit auto droshiibas restu reportus un veerteejumu. Paskatiities, kaa tas ir mainijies pa gadiem. Kaa ir augushas prasiibas. Paskatiit atgaazu normas pa gadiem. Pirms paust savu Viedokli - apguut pamatlietas.
DzēstTā kā tu acīmredzot paskatījies uz manu powera profilu [ko neesmu praktiski lietojis], atgādini kāda informācija man tur ir norādīta :) Bet par to pārējo - es tev pastāstīšu noslēpumu - tu vari man kaut ko nezināmu pastāstīt par jaunu behu elektronikas uzbūvi, bet ne jau par šito, jo tādu cilvēku kas, kā tu, pārmīzuši jēgu, jo, lūk, tūlīt tūlīt notiks vēlamā frontālā avārija [jā, tieši tā tas šodien tiek pasniegts - ka nevis no avārijas ir jāizvairās, bet ka tā ir neizbēgama un no zemteksta var noprast ka vēlama] un tāpēc tai jāsagatavojas - jāpērk superdrošo jauno mašīnu! Ir tikai viena problēma - tu esi uzķēries uz veikalinga speciālistu āķa, un dzīvjot tādā valstī kā Latvija tev to būtu jābūt pamanījušam - mašīnas EuroNCAP zvaigžņu skaits izsaka tikai to, cik smuki tā mašīna saņurcīsies pret betona bluķi - kaut kā pie mums parasto latviešu un turīgo latviešu nāves statistika iekš CSNg īpaši neatšķiras - nu vismaz ne tā, lai tā būtu kliedzoša un pamanāma. Kāpēc? Tāpēc ka 1) reālajā dzīvē avārijas pamatā būs vieglas vai vidēji smagas 2) reālajā dzīvē ir daudz dažādi varianti, nevis tikai uz 50 ar nobīdi purnā vai sānā. Ar ko, teiksim, tavs drošais BMW ir drošāks par manu golfu ja uz ceļa radīsies alnis? Pilnīgi ne ar ko; esmu redzējis kaut kādas jaunas mašīnas bildes pēc aļņa, un apskatījies dabā B4 passātu pēc aļņa - 1:1. Kā tavs BMW labāk pasargā no noslīkšanas, ja gadās ielikties kādā dīķī vai upē? Nekā. Un tam frontālā drošumam pretī liekas sistēmas kuru uzdevums ir veicināt agresīvu braukšanu, lasīt - veicināt smagākas avārijas sekas. Visbeidzot, tu pat nezini, ja gadīsies tomēr tā smagā avārija [iespējamība ir niecīga], kas stāsies pretī tām tavām piecām zvaigznēm - ja pretī būs lemts būt fūrei, man vismaz būs ātra un viegla nāve, nevis lēna un mokoša. Bet ja notiks reālākais - ieslīdēt kādai mašīnai pakaļā ar kādiem 30 kmph, es ļoti iespējams no avārijas vietas aizbraukšu pats, un avārijas sekas tiks novērstas iztērējot max 100-200e un dažas virsbūves detaļas no krājumiem - tu, ar spilvena apdauzītu galvu gaidīsi evakuatoru un priecāsies ka tev ir kasko, jo būs iznīcināta kaudze ar apzeltītiem plastmasiem un salonā baloni būs sataisījuši visādus sūdus.
DzēstPar atgāzu normām - jā, labrīt - es tieši tāpēc ar sakostiem zobiem pirktu mašīnu kam pirmais reģistrācijas datums šajā gadsimtā, ar šito kā vienu iemeslu - man ir mašīna kura, ar parastu deviņdesmito gadu motora dzelzi ko vada VEMS pēc LSU 4.2 platjoslenes, sev paredzētajās atgāzu normās ar izpūtēju, kurā nav neviens katalizators, ierakstās ar 5-6 reizes mazākām atgāzēm - tev ir mašīna kura bez dārgiem katalizatoriem, kurus [kādam citam īpašniekam nevis tev] mierīgi var nograut tipiskas jaunu BMW motoru problēmas - un atkal jānoloka liels kāposts tikai lai izietu TA... Un nebaidies - arvien ciešākās atgāzu normas ir dēļ ekofašisma, bet priekš ekofašistiem arī tava mašīna tāpat ir pārāk netīra, jo nav elektromobīlis.
Tevis pieminētās divas lietas es ļoti labi esmu pamanījis un papētījis, bet tu neesi pamanījis ka vidējā Latvijas mašīna ir 14 gadus veca, tātad max 2ke vērta, ar visu no tā izrietošo.
par droshiibu: manam 2018. gada BMW [un arii 2008.gada BMW] ir prieksheejaa defomaacijas zona, kas dalju alja absorbees. Abu auto dzineeji sadursmes gadiijumaa tiks ''pastumti'' apakshaa, nevis ietriekti salonaa. Abiem auto ir 3/4gab. SRS spilveni katraa pusee/priekshaa, kas pasargaas gan no frontaala trieciena, gan saanu trieciena. Ir piropatrona, kas nospriegos droshiibas jostu, lai ar pilnu energjiju neielidoju stuuree/prieksheejaa SRS spilvenaa. Ir akumulatora piropatrona, kas atsleegs elektriibu, lai neaizdegas auto. Auto elektronika momentaa atsleegs HPFP u.c. degvielas padeves sisteemas, lai neizcelts ugunsgreeks. Elektronika automaatiski atsleegs auto durvis. Abi auto automaatiski zvaniis 112 un informees par negadiijumu. Ir stuures statne, kas kaa ''garmoska'' salociisies, lai netraumeetu kruushukurvi. Ir pedaalju bloks, kas ''noluuziis'', lai es nesalauztu potiites. Pat gaismu sleedzis ''ievirziisies'' panelii. Liidz sadursmei, bremzeejot jaunaakaas paaudzes DSC+T/DTC ruupeesies par to, lai katrs ritenis tiktu maksimaali efektiigi bremzeets, tajaa pat laikaa - lai auto ''nesanestu''. Un shii ir tikai neliela dalja no fiichaam, kas ir ieviestas manai droshibai. Un, atklaashu noslepumu - razhotaajs parbuda daudzus un dazhaadus avaariju scenaarijus. Ja Tevis shis kaut mazliet intereseetu, buutu apskatiijies pieejamo informaaciju. Bet, jaa, ja cilveeks ir paarliecinaats, ka Golf2 ir tikpat drosh auto kaa svaigs BMW... Diskusija sheit lieka - taapat kaa ar antivaxeriem.
DzēstEs nesaku ka mk2 ir tikpat drošs kā svaigs BMW - to tu esi izdomājis - es saku ka tas viss ir otršķirīgs, jo ir runa par transporta līdzekli, nevis kaut kādu nāves aparātu, kura galvenais uzdevums tevi pasargāt no nāves. Toties tu to visu pasniedz kā kaut ko ekskluzīvu jaunām mašīnām - surprise surprise, apmēram puse to lietu, nu vismaz svarīgo, būs atrodama arī labi aprīkotā trīsdesmitgadīgā audī - trīsdesmitgadīgā golfā nē, jo tajā laikā tā segmenta mašīnas ražoja pamatā ar domu par lētām ekspluatācijas izmaksām un, tā kā mašīnu pircēji vēl nebija iebaidīti, pasīvo drošību taisīja atbilstoši klasei, un dažādus svarā smagus risinājumus lika lielākām mašīnām, kaut vai tiem pašiem audī.
DzēstPar to ka ražotājs pārbauda dažādus avāriju scenārijus - es tev arī atklāšu noslēpumu - to, ar ko nav publiski jālielās, notur "atbilstoši klases līmenim" - ja BMW būtu ieviesis kaut kādas īpašas drošības fīčas, tās visas būtu publiski izkliegtas un tu te tagad lepotos - "BMW ir 50% mazāka iespēja dabūt salonā alni kā citām mašīnām!" utt. Shit happens faktors darbojas jebkur - ja izmetīsi "pareizi" kūleni un trāpīsi ar jumtu uz akmeņa virs vadītāja sēdekļa, tevis nosauktās fīčas tev nekā nelīdzēs.
Bet par to kā BMW rūpējas par tavu drošību visu izsaka tavs raksts par to dabas parādību, kur cilvēki sūdzoties ka zemākajos robos mašīna neiet - jo tā vietā lai pie pārāk zemas saķeres tu to pamanītu vai nu pēc spolējoša riteņa, vai dzeltenas lampiņas panelī komplektā ar pēkšņi nogurstošu motoru, tā vietā tava mašīna to no tevis nomaskē - min grīdā droši BMW vadītāj, tavs BMW salauzīs fizikas likumus, un ja nē - tavs sasistais BMW pats izsauks ātros, un mēs jau esam uzražojuši tev jaunu BMW, tev tikai tas jānopērk! Tas ir viens no iemesliem kāpēc es neesmu "staigājošs mironis" kam statistiski spīd droša nāve samīcītā mašīnā - jo taviem drošības vipendroniem pretī stāv stipri lielāka iespējamība ka tev tos vajadzēs izmēģināt, un beigās mēs esam kviti. Bet man vismaz ir mašīna kuras dizainā ir ierēķināts ikdienišķais shit happens faktors, kurai ja kāds uzgrūžas buferim nav jāiesaista apdrošinātājs un kurai bik augstāka borda nenorauj stilīgo un sportiski zemo buferi.
vieniigais, ko varu ieteikt - pirms filosofeet: apguut priekshmeta pamatlietas.
DzēstEs nefilosofēju, es uzrakstu kā ir. Filosofija bija tava raksta beigās, pārsteigumā ka uz ceļa tiek turētas vecas mašīnas ar 5-10 reizes mazākām remontu izmaksām kā desmitgadīgiem [un jaunākiem] BMW; laikam esi piemirsis ka tie cilvēki kas var mētāties ar tādām naudas summām, kādas tu apraksti savos diagnostikas stāstos, ir salīdzinoši nedaudzi - to arī ataino bēdīgā vidējās mašīnas aina ko tu novēro.
DzēstJa tu gribi filosofiju, lūdzu - ja tik ļoti bail no nāves ka mašīnas "drošības" funkcionalitāte liekas ļoti svarīga, tad laiks sākt apmeklēt baznīcu :)