Sprauslas problēmas Homogēnā režīmā

Šoreiz N43/N53 sērijas dzinēja eksotiska kļūda, tādēļ rakstu atsevišķu bloga ierakstu.

Problēma esot saistīta ar Lambda regulēšanu un 5.to cilindru.

Kļūdas atribūti gan nav īpaši skaidri:

a. banku degmaisījuma dati nav redzami, neskatoties uz to, ka DME it kā ir strādājis Mode 2 (Homogēns režīms; closed loop);

b. nav nekādu specifisku datu tieši par 5.to cilindru;

c. aprakstā norādīts, ka degmaisījums esot bijis liess. Bet, vai tiešām tā? Varbūt DME bijis spiests veidot liesu degmaisījumu, lai kompensētu sprauslas tecēšanu (tas ir tipisks pjezo sprauslu defekts)?

 

Apskatīsim šo gadījumu detalizētāk.

 

Šī kļūda attiecas uz kļūdu grupu:

307C cylinder same adjustment via Lambda cylinder 1

307D cylinder same adjustment via Lambda cylinder 2

307E cylinder same adjustment via Lambda cylinder 3

307F cylinder same adjustment via Lambda cylinder 4

3080 cylinder same adjustment via Lambda cylinder 5

3081 cylinder same adjustment via Lambda cylinder 6

 

Kļūdu grupa attiecas uz režīmu:

a. dzinējs darbojas Homogēnā režīmā;

b. dzinējs darbojas NE tukšgaitā.

Vienmērīgi braucot Homogēnā režīmā, DME konstatējis attiecīgā cilindra sprauslas nekorektu veiktspēju. Nekorekta veiktspēja konstatēta ķīmiskās veiktspējas testu laikā. Vairāk par ķīmiskās veiktspējas testiem var lasīt šeit.


Kāpēc šī kļūda ir eksotiska?

a. ja dzinējs neizmanto Stratified charge, bieži šie ķīmiskās veiktspējas testi (tāpat kā šādi testi Stratified charge režīmā) ir paralizēti;

b. ja dzinējs izmanto Stratified charge, ķīmiskās efektivitātes testi daudz biežāk tiek veikti tieši Stratified charge un tipiski tieši šajā režīmā sprauslas problēmas tiek identificētas vispirms;

c. ja kāda sprausla sāk pilēt/tecēt (tipisks pjezo sprauslas defekts), visgraujošākā šī defekta ietekme ir tukšgaitā. Attiecīgi - tipiski tiek ierakstītas citas atbilstošās kļūdas (tās, kas attiecas uz mehāniskās efektivitātes testiem tukšgaitā) vai arī - tukšgaitā sākas kāda cilindra misfires.


Šoreiz ir sagadījies tā, ka, vienmērīgi braucot, tieši Homogēnā režīmā sprauslai negaidīti ir sākušās problēmas. Auto īpašnieks ziņoja, ka dzinēja darbība pēkšņi kļuvusi nevienmērīga; bijusi jūtama spēcīga vibrācija.


Vispirms - uzmetīsim skatu 5.cilindra sprauslas pilēšanas kompensācijas datiem Stratified charge režīmam:

Lūk, ar 5.tā cilindra sprauslu viss ir bijis kārtībā (pēdējo reizi, kad dzinējs tukšgaitā izmantoja Stratified charge).

Dati par sprauslas flowrate korekciju daļējas slodzes režīmam, Stratified charge:

Lūk, arī šajā režīmā nav bijis nekādu problēmu.


Un tagad - sprauslu pēdējo ķīmisko testu rezultāti Homogēnam režīmam:

Šeit redzams: 5.tā cilindra sprauslai piemērota ļoti specīga negatīva flowrate korekcija. Tātad - tiešām, sprausla sākusi spēcīgi tecēt.

Paskatīsimies, kurā segmentā šis tests ir veikts. Skrollējam menu zemāk:

Redzam, ka pēdējā High range testa rezultāti ir korekti, bet Low range testi - tieši šajā (mazas pieprasītās griezes) diapazonā sprausla ir nofeilojusi.

Un šajā attēlā redzam, ka:

DME ir nodzēsis cilindru individuālo adaptāciju learnbit Homogēnam režīmam un pieprasījis veikt nekavējošus sprauslu ķīmiskās veiktspējas testus Stratified charge režīmā. Visnotaļ loģiska DME reakcija uz problēmu.

Šoreiz situācija ir skaidra - pēkšņi sākusi tecēt 5.tā cilindra sprausla. Ja defekts stabili nepazūd pēc īsa brītiņa, sprausla ir jāmaina.

Un nobeigumā: kļūdas aprakstā minētais liesais degmaisījums patiesībā nozīmē - DME bija spiests veidot ļoti liesu degmaisījumu, lai kompensētu sprauslas tecēšanu.





Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām