DME problēma. part 3
Darbs ar esošo DME.
Vispirms tika mainīts odometra rādījums visos aktuālajos moduļos, arī DME.
Pirmais tests parādīja - diemžēl, defekts nav pazudis.
Veicu dzinēja re-adaptēšanau. Problēma nepazuda. Jā, pirmajā brīdī (kamēr DME veidoja adaptācijas) likās, ka viss kārtībā, taču - kā sākotnējās adaptācijas bija izveidotas, tapa skaidrs: fail.
Tad sekoja mēģinājums pārflašot DME ar WinKFP. Interesanti, ka pēc odometra modifikācijas ierakstīto ZB rādīja aizvēsturisku 75*****. Pat šim auto iznākot no rūpnīcas, DME bija 76*****, kurš jau sen tika modificēts uz 8603178. Speciālists, kurš modificēja odometru, apgalvoja, ka nekādu reflasf pašam DME nav veicis.
Acīmredzot, odometra modificēšana notiek, aizņemot nākošo (no 5 pieejamajiem) ierakstu laukiem MSD80, veidojot kaut kādu hibrīdu no esošā un uz aizvēsturiska klona bāzes veidots kombinācijas.
Pēc pārflešošanas un re-adaptēšanas nācās secināt - panākumi ir nulle.
Nākošais posms - cita DME ''piešūšana''. Testam sameklēju DME + CAS + atslēgas no E60; 530i (ar ''pareizo'' power_class 02H).
Pēc CAS un DME nomaiņas neliela aizkavēšanās sanāca ar:
a. CAS konstatēja, ka auto ir ''nozagta'' automātiskā ātrumkārba un atteicās atbloķēt ELV. Nācās to atbloķēt ar veco CAS un atslēgt;
b. tā kā donora atmiņā bija ierakstīta 30E9 kļūda, man vajadzēja piekodēt jaunu NOx katalizatoru. Tas ir kritiski nepieciešams, lai DME atjaunotu pilnu funkcionalitāti. Vienīgā programmatūra, kas to spēj, ir ISTA. Ņemot vērā, ka donora un mana auto FA diezgan pamatīgi atšķiras, ISTA pagāja ilgs laiks, līdz tā spēja izveikt auto identifikāciju un pilno testu (netrūka nerespondējošos bloku un citu nesakritību).
Pēc kādas stundas: jaunais DME uzstādīts; jauns NOx katalizators pierakstīts; sprauslas piekodētas; dzinējs - re-adaptēts.
Jā, nu defekts ir pazudis. Ne miņas no cilindra atslēgšanas. Būtiski, ka visas adaptācijas (ieskaitot spraulu individuālās) ir ļoti līdzīgas iepriekšējām. Tātad - abi bloki strādā ļoti līdzīgi, kaut kādas nenormālības neviena cilindra darbā nav konstatētas.
Nu jāsaved kārtībā VIN; odometra rādījums; FA. Jāuzstāda DME low-side slēdžu aizsardzība, jāieraksta sakarīgākā no pieejamajām software relīzēm. Un - izskatās, ka šo epopeju varēs uzskatīt par beigušos.
Šis bija skarbākais gadījums manā pieredzē.
Secinājums ir diezgan nepatīkams: MSD80 var gadīties software problēmas, kuras var risināt tikai ar DME nomaiņu. Es nevaru droši apgalvot, ka pie vainas nobraukums virs 530.000 km. Iespējams, ka pie vainas pārāk liels kopējais sprauslas problēmu skaits pagātnē konkrētajā cilindrā. Iespējams, ka pie vainas kāda sprauslu testu/adaptāciju veidošanas procedūra, kura sarakstīja kļūdainus datus kādās atmiņas šūnās. To vairs nekad neviens nenoskaidros. Skarbākais, ka DME reflash situāciju nelabo.
Komentāri
Ierakstīt komentāru