B58. Eļļošanas menu

Šoreiz Expert mode sadaļā uzreiz divi testi. Abi saistīti ar dzinēja eļļošanas sistēmu.


Eļļas līmeņa testa bloks.

Live data piemērs:


Leģenda:

Šī testa moduļa jēga man nav saprotama. Auto ir viens (un tikai viens) sensors, kas mēra eļļas līmeni. Ja šis sensors ir bojāts, tas ir jāmaina. Bet, varbūt, šis testa bloks nozīmē, ka iespējamas arī citu mezglu problēmas, kas var rezultēties nekorektos eļļas līmeņa rādījumos? Pēc pieejamajiem datiem, tie varētu būt: braukšanas ātrums, dzinēja temperatūra? Domāju, ka nē.

Turpretī, parametri, kas saistīti ar pašu eļļas līmeņa noteikšanu:

a. eļļas sensora darba režīms;

b. eļļas sensora statuss;

c. datu nepiejamības statusa bits;

d. eļļas līmeņa korekcija, mm;

e. nelinearizētā līmeņa vērtība, mm;

f. sistēmas statusa kļūda;

g. eļļas līmeņa apstiprinātā vērtība.

 

Skatoties uz visiem šiem datiem, man rodas daži elementāri jautājumi:

a. ko man (kā diagnostam) dod režīmi/statusi bez to apraksta?

b. ko man (kā diagnostam) dod visu šo lielumu kopums? Tas ir mājiens, ka sensors var strādāt tik nekvalitatīvi, ka man ilgstoši (jo eļļas mērīšana ir lēns process) jābrauc un jāanalizē live data, lai pieņemtu lēmumu... Lēmumu par ko? Mainīt sensoru? Mainīt dzinēju? Mainīt auto? Piedodiet par sarkasmu. 

Manuprāt, šis menu labi derēja inženieriem programmatūras pieslīpēšanas posmā, bet ir pilnīgi irelevants diagnostam!


Otrs testa bloks: eļļas spiediens.

Live data piemērs, tukšgaita:


Leģenda:

Šis testa bloks jau ir vērtīgs. Taisnības labad jāatzīst, ka jau uz N53/N54 sērijas dzinējiem eļļas spiediena problēmas bija diezgan retas (pretstatā N43, kur šī problēma bija ļoti izplatīta). Tātad - varam cerēt, ka B58 ar šo kaiti slimos vēl retāk - tā eļļas sūknis ir upgreidots. Eļļas maksimālais spiediens ir pacelts līdz ap 10 bar!

Interesanti, ka viegli uztveramu lielumu: pieprasītā un reālā eļļas spiediena vietā ir eļļas spiediena regulatora Proportinal/Integral/Differential part. Un, kā parasti - nekāda apraksta!

No vieglāk saprotamām lietām - eļļas spiediena regulatora PWM dati. 

No eksotikas - ir pieejami arī DSC moduļa dati par auto pozīciju attiecībā pret horizontu. Jā, noderīgi, lai pārliecinātos, ka problēmas nesākas, piem., auto braucot kalnā. Te gan jāatzīst, ka šajā komplektā izpaliek auto paātrinājuma dati. Tie ir jārēķina no Driving speed izmaiņu rādījumiem.


Lūk, menu dati mazas slodzes apstākļos:


un menu dati daļējas slodzes (vienmērīgas braukšanas) apstākļos:


Kā redzam, sūkņa vārsta PWM praktiski nav mainījies, tas stabili turās pie 60% atzīmes. Arī Proportional/Differential vērtības turas ap 0.


Menu dati mainīgas braukšanas apstākļos.


Eļļas sūknis ir ļoti jaudīgs! Pat strauji augot pieprasītajam eļļas spiedienam, vadības vārsta PWM nedaudz izmainās tikai uz īsu brīdi (sekundes desmitdaļas). Menu labi redzams: 

a. samazināta PWM vērtība: vārsts veras ciet/eļļas sūkņa ražība un spiediens aug;

b. PWM pieaugot, vārsts veras vaļā, samazinot sūkņa ražību un spiedienu.

Jā, šajā ziņā - nekādu izmaiņu kopš N43/53, utml. dzinēju laikiem.

Interesanti, ka  Differential (sarkanā, Bold) mainīgā vērtība aug brīdī, kad veidojas eļļas spiediena/plūsmas ''pārpalikums'', bet Proportional (zilā, Bold) aug brīdī, kad strauji aug pieprasītais spiediens (un sūknis nedaudz ''kavējas''). Jebkurā gadījumā - pieprasītā un izmērītā spiediena neatbilstības ir tikai sekundes desmitdaļas!


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām