Pareiza lēmuma nozīme

Šajā postā - vēl viens piemērs tam, cik liela nozīme ir pareizi pieņemtam lēmumam. Šoreiz gan kreņķis relatīvi neliels - tikai ap 500 EUR un zaudēts laiks, taču, nerisnot problēmu (neinvestējot papildus līdzekļus: ap 400 EUR) tuvākajā laikā izdevumi pieaugs būtiski.

Pie manis vērsās BMW ar N53 sērijas dzinēju īpašnieks. Viņs atsūtīja diagnostikas datus. Šoreiz bija redzama žanra klasika: bojāta NOx sistēma. Visas iespējamās kļūdas par NOx sensoru. NOx sensors nespēja sasniegt Online mode. Bez ilūzijām - NOx katalizators nebija labākā stāvoklī. Auto nobraukums: virs 200.000k; tā vecums: 10+ gadi. Ilgu laiku (bez ilūzijām - pēdējos 8 gadus, no brīza, tiklīdz beidzās ražotāja garantija) auto braucis ar bojātu NOx sensoru.

Izskaidroju auto īpašniekam, ka NOx sistēmas defektu iespējams labot divos veidos:

a. visas sistēmas (sensors UN katalizators) maiņa, vai;

b. emulatora uzstādīšana.

Emulators ļautu ietaupīt izdevumus, kas saistīti ar dārgā NOx katalizatora maiņu. Auto īpašnieks vēlreiz pārjautāja - vai tiešām OEM NOx sensors nav risinājums, uz ko saņēma izvērstāku pamatojumu; linkus uz mana bloga ierakstiem, kas detalizēti izskaidro visas tehniskās nianses.

Viss likās skaidrs un saprotams.

Pēc zināma laika auto īpašnieks man atsūtīja ziņu, ka esot veicis auto remontu, taču kaut kas neesot labi. Vibrācijas nav pazudušas, degvielas patēriņš joprojām - paaugstināts.

Manu uzmanību pievērsa teikums: ''From your attachments, I decided to replace the old sensor with the original new NOx sensor ( + adaptations, etc... ''

(tekstu boldā iekrāsojis pats ziņas autors).

Kā, lūdzu? Kāpēc tā?

Auto īpašnieks lūdza mani novērtēt remonta rezultātu. Lūk, live data.

DME atmiņā kļūdu nav.

NOx sensora dati apstipina, ka  sensors datus sūta:

Visi sensora sūtītie dati ir relatīvi korekti, man nav šaubu, ka sensors tiešām ir OEM un jauns.

Lūk, sprauslu learnbits:

Ar sarkanu atzīmētie learnbits attiecas uz Stratified charge un tiem bija jābūt iekrāsotiem! Neiekrāsoti learnbits nozīmē, ka DME Stratified charge neizmanto!

Pārbaudei - skats uz sprauslu mērījumiem Stratified charge:

Jā, lūk arī apstiprinājums - DME ne reizi nav strādājis Stratified charge/tukšgaitā pietiekoši ilgi, lai nomērītu sprauslas un izlīdzinātu to (tukšgaitu).

Kādi var būt iemesli šādai DME uzvedībai? Iemesli var būt 3:

a. misfires. Taču tādā gadījumā tiktu ierakstīta 3104 kļūda;

b. ļoti vāja CO katalizatoru veiktspēja Stratified charge. Taču šajā gadījumā būtu 2A26; 2A27 kļūdas;

c. ļoti vāja NOx katalizatora veiktspēja.

Ļoti vājas NOx katalizatora veiktspējas gadījumā DME uz īsu brīdi ieslēdz Stratified charge, bet to ātri atslēdz, jo konstatē ļoti augstu nitrītu saturu izplūdē. DME ilgākā laika posmā pārliecinās par NOx katalizatora bojājumu un tad ieraksta 30E9 kļūdu, kas Stratified charge izmantošanu pārtrauc uz visiem laikiem.

Ja DME neizmanto Stratified charge, tas neveic virkni svarīgu sprauslu mērījumu - vibrācijas, misfires, pārslogoti (un ātri bojāti) CO katalizatori ir garantētas sekas.

Šoreiz, diemžēl, mans verdikts par pilnīgi bojātu NOx katalizatoru bija patiess. Savukārt, auto īpašnieka lēmums izmantot OEM NOx sensoru - pilnīgi kļūdains.

Šim remontam nebija nekādas jēgas. Vēl vairāk - vibrācijas un CO katalizatoru pārslodze un bojāšana turpinās!

Šī posta sentence - reizēm tomēr ir vērts sekot norādījumiem...



Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām