N53. No 160kW uz 200kW

Šajā postā - vēlreiz par daudzu kāroto tēmu: N53B30U0 upgrade uz N53B30O0. Upgrade rezultātā dzinēja jauda tiek palielināta no 160 kW (218 hp) uz 200 kW (272 hp).


Pārbūve iespējama: E9X un E6X: 325i(X) un 525i(X), kuros uzstādīti N53 sērijas dzinēji.

323i(X) un 523i(X) nav pārbūvējami, jo tajos ir uzstādīts N53B25 sērijas dzinējs ar darba tilpumu nevis 3.0 litri, bet tikai 2.5 litri.

Idejiski līdzīga pārbūve iespējama F10/11, kur no 523i(X); 525i(X) var iegūt 530i(X) ar 210kW jaudu.


Šoreiz plašāks info par E sērijas budžeta risinājumu. Postu rakstu, jo:

a. Eiropā ir lielas problēmas ar kvalificētiem speciālistiem, kas māk rīkoties ar viņiem pieejamajiem rīkiem (piem., BMW Explorer); tas apgrūtina korektu pārbūvi;

b. tajā pat laikā daudzi šarlatāni (iepriekšminētos ''speciālistus'' ieskaitot) piedāvā deforsēto N53B30U0 ''chip tūningu'', solot jaudas pieaugumu bez pārbūves.

Diemžēl, esmu redzējis ļoti daudzus pilnīgi neveiksmīgus šādu ''tūninga'' rezultātus, un NEVIENU sekmīgu! Arī manis paša pieredze tikai apstiprina iepriekšminēto.

Arī NL bāzētais uņēmums, kas sola (ar pašu izstrādāto rīku) klātienē vai remote upgreidot dzinēja vadību (pēc intake manifold maiņas), liek vilties. Jā, pēc upgrade dzinēja jauda ir tuvu cerētajai, bet - dzinējs darbojas nevienmērīgi; raustās. Diagnostikas dati apstiprina nenovēršamas problēmas. Vienīgie situācijas labojumi: vai nu pilna DME pārprogrammēšana kā korektajā risinājumā, vai zemākaprakstītais veids. Pats NL uzņēmums nekādu problēmu risinājumu piedāvāt nespēj, naudu neatgriež.

Sākotnējais info un korekts risinājums aprakstīts šeit.

 

Tātad, šoreiz - budžeta risinājums, kas pieejams katram!

 

Kas nepieciešams pārbūvei?

1. 3 stage intake manifold (ieplūdes kolektors);

2. 2 gab. DISA, kas paredzēti darbam šajā ieplūdes kolektorā;

3. DME un CAS ar atslēgām no ''pareiza'' auto, attiecīgi, no 330i vai 530i.

Piezīme: NAV fundamentālas nozīmes, vai donora auto (kā arī - auto, uz kura detaļas tiks uzstādītas) ir sedans vai universālis; i vai iX konfigurācijā. Visas nepieciešamās detaļas ērti izvēlēties no viena donora - tas būs lētāk kā pirkt tās atsevišķi. Ja nepieciešams, nopērciet un nomainiet DISA O rings blīvējumus un citas gumijas blīves, ja tās ir sažuvušas.


Kā veikt pārbūvi.

1. Uzstādīt ieplūdes kolektoru un abus DISA; pieslēgt DISA (spraudņi jau ir atrodami motortelpā);

2. Uzstādīt donora DME un CAS.


No šī brīža auto būs pieejama pilnā jauda. 

Piezīme: protams, auto KOMBI spīdēs daudzas avārijas zīmes, jo ''vecā'' un ''jaunā'' auto komplektācijas (ar 99.9% iespējamību) atšķiras. Taču - auto būs braucams, jūs varēsiet ar to aizbraukt pie speciālistiem, kas šīs problēmas novērsīs. Kā arī - konfigurācijas datu mainīšana ir vienkāršāks darbs kā motor_hours/power_class modificēšana (kas ir nepieciešama korekta risinājuma gadījumā).


Papildus vecamie darbi:

1. jaunajā DME un CAS jāmodificē VIN un nobraukums;

2. jāmodificē FR un FA atbilstoši auto konfigurācijai.

Piezīme: lai atrisinātu pirmo problēmu, jāvēršas pie vīriem, kas modificē odometru rādījumus vai kodē/programmē BMW (otrajā gadījumā - tas var nebūt viņu profils). Lai modificētu FR un FA, jāvēršas pie vīriem, kas kodē BMW; šo operāciju parasti izveic ar NCS.

 

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām