N52 uz EU2? Lieliski!
Šoreiz pie manis vērsās viena N52 dzinēja īpašnieks. Viņš ir no lielas kaimiņzemes. Kaimiņzemes, kurā atgāzu mērījumi TA praktiski netiek veikti (EU4 paredzēti auto emisiju testus veic kā EU2, un, kā nojaušu - daudzās provinces TA stacijās pat ne tāda pārbaude netiek veikta). Šajā zemē ļoti populāri ir ''pārveidot'' auto uz EU2. Tiek izgriezti CO katalizatori, ''amputētas'' kontroles zondes.
Iemesli šādām barbariskām metodēm ir vairāki. Pirmkārt - slikta degvielas kvalitāte, kas bojā CO katalizatorus. Otrkārt un galvenokārt - ļoti vāja auto lietotāju maksātspēja, viņiem nepietiek naudas auto remontam. Treškārt - ļoti zema servisa speciālitu kvalifikācija; nav pieejamas rezerves daļas; esošie ''speciālisti'' pieraduši strādāt ar Žiguļu un Moskviču līmeņa auto un problēmas risināt ar ''kaktu'' metodēm. Šī zeme ir Krievijas Federācija.
Esošā auto īpašniekam esot tikai viena neliela problēma: degvielas patēriņš.
Pa šoseju auto patērējot vismaz 17 l/100km, pilsētas satiksmē: virs 21 l/100km. Kā tas iespējams?
Auto īpašnieks atsūtīja diagnostikas datus. Pirmās pazīmes, ka kaut kas nav īsti labi:
Nez gan - kāpēc kontroles zondu Nernst parametrs ir nekorekts? It kā zondes nebūtu pieslēgtas. Vai DME tās pat nemēģinātu apsildīt!
Tik tiešām! DME kontrolē šo zondu pieslēgumu, taču zondes nesilda. ADC mēra šo zondu ieeju spriegumus, taču redzams, ka (loģiski) zondes nav uzsilušas - tās nestrādā!
Jā, dzinējs esot ''pārbūvēts'' uz EU2 atgāzu normām. CO katalizators esot deletēts, zondes - arī. DME programmatūra esot ''uzlabota''.
Kāpēc viņš ir šādi rīkojies? Jo visi tā darot!
Lūk, uzlabotās programmatūras sekas:
Cilindru mehāniskās efektivitātes dati tukšgaitā rāda, ka
a. 3. cilindrs ir ''slinks'', tā efektivitāte ir -10%;
b. 2.; 5. cilindri ir aktīvi, ar efektivitāti vismaz +12%.
Tātad, cilindru darbība atšķiras par ap 20 .. 25%. Tas ir pilnīgs crash!
Dīvaini, ka auto īpašnieks nemin, ka tukšgaitā jūtama spēcīga paliekoša vibrācija. Acīmredzot, tā strādā visi BMW pēc šādiem ''upgrade''. Tas, acīmredzot, skaitās normāli.
Šie dati nozīmē - pat ideāla kopējā degmaisījuma gadījumā cetrutā daļa degvielas tiek izspļauta izplūdē, tad - smirdot pa visu rajonu, nonāk ''gaisā''.
Paskatīsimies, kādi izskatās degvielas maisījuma dati.
Degmaisījums ir trekns abās bankās, 2.ajā sasniedzot pat 0.96 .. 0.97.
Jā, arī šeit redzam - abās bankās degmaisījums ir trekns. DME to redz, bet pat nemēģina izlabot? Jā, DME programmatūra tiešām ir ''uzlabota'' godam!
Kā redzam, pat pats DME uzrāda, ka vismaz 25 .. 30% degvielas tiek izmesti izplūdē. Un tā ir tikai tukšgaita!
Taču, pat, ja DME strādātu ''pēc labākās sirdsapziņas'', rezultāts būtu neparedzams. Visa sāls ir apstāklī, ka kontroles zondes veic arī galveno (platjoslas) zondu trimēšanu. Bez šīs operācijas platjoslas zondes strādā ļoti neprecīzi! Dotajam DME var izskatīties, ka Lambda ir ideāls (1.00), taču realitātē tas var būt 0.95 .. 1.05 un pat vēl neprecīzāks! Plašāk par šo problēmu esmu rakstījis šeit.
Turklāt, nevienam nav ne mazākās nojausmas, kā strādā pārējās šādi ''uzlabota'' DME sistēmas, piem., VANOS. Kā ātrumus pārslēdz automātiskā transmisija. Ir skaidrs, ka DME strādā pilnīgā limp mode, loģiski - arī citas sistēmas ir pārslēgtas darbam alternatīvos (avārijas) režīmos.
Šoreiz auto īpašniekam palīdzēt es, diemžēl, nevarēju. Vienīgie ieteikumi - neveikt šādus ''uzlabojumus''. BMW nestrādā idioti un lieku detaļu nemēdz būt!
Komentāri
Ierakstīt komentāru