Lieliskas sprauslas. Vēl viens gadījums
Bieži nākas dzirdēt - situācija ir skumja ar BMW remonta specifiku. Situācija ar BMW speciālistiem dzinēju un diagnostikas jomā - kritiska.
Piekrītu. Taču reizēm pie vainas ir arī paši auto lietotāji. Šis posts ir kārtējais piemērs, kas to apstiprina.
Savā blogā es esmu minējis daudzas reizes - nepērciet ''atjaunotas'', ''remontētas'', ''tīrītas'' pjezo sprauslas! Šīs sprauslas nav ne atjaunojamas, ne remontējamas! Taču joprojām ir BMW lietotāji, kas rīkojas savādāk. Iemesli var būt dažādi - cerība uz veiksmi; vēlme ieekonomēt; neticība ''pesimistikajam diagnostam''... Patieso iemeslu zina tikai konkrētais BMW lietotājs. Šajā postā - piemērs, kā izskatās diagnostikas dati, ja tiek lietotas šādas ''saremontētas'' sprauslas.
Pie manis vērsās BMW ar N53 sērijas dzinēju aprīkota auto īpašnieks. Viņš esot instalējis ''atjaunotas'' sprauslas, ko bija nopircis no it kā liela un zināma Vācijas uzņēmuma (šī uzņēmuma nosaukumu neminēšu, jo pats nevaru pārliecināties par faktu atbilstību 100%).
Dzinējs reizēm vibrējot, raustoties, esot misfires. DME ir savesta kārtībā NOx sistēma, tiek izmantots arī Stratified charge - visam būtu jābūt ideāli.
Es saņēmu diagnostikas datus, ar sarkanu iekrāsoju nekorektās vērtības.
Pirmais aizdomīgais simptoms: DME pārslēdzis dzinēju Mapped mode ar temperatūru 80oC, jo paaugstinātā temperatūrā ir pamanījis nekorektu sprauslu darbību:
Lūk, banku adaptācijas pa temperatūras segmentiem apstiprina, ka pēdējos divos temperatūras segmentos abām bankām ir bijušas problēmas ar degmaisījuma stabilitāti:Lūk, degmaisījuma pamatdati. Abu banku kontroles zondes apstiprina bagātu maisījumu; 1,mās bankas Offset LTFT liecina par pilošām sprauslām:Jau uzreiz pēc dzinēja starta redzamas 1.mās bankas problēmas ar sprauslām:
Arī NOx sensors apstiprina degmaisījuma problēmas. Kā redzam, vidējais degmaisījums tiešām ir trekns. Izplūdes temperatūra - stipri paaugstināta. Tas nozīmē - liela daļa degvielas sadeg CO katalizatoros. Loģiski - CO katalizatori šādi tiek pārslogoti un bojāti!
Lūk, sprauslu ķīmiskās efektivitātes testi Homogēnam režīmam. Kā redzam, 2.;3.;4.tās sprauslu novirzes no ideāla ir milzīgas!
Lūk, sprauslu pilēšanas testa rezultāti tukšgaitai, Stratified charge:
Šajā menu kā nekorektas es atzīmēju visu sprauslu testu vērtības, jo šajā menu valda pilnīgs haoss! Atrast kādu sprauslu, kas nav tecējusi, vai kurai nav bijušas atomizācijas problēmas, ir grūti. Piemēram, otrā cilindra sprausla spēcīgi tek, savukārt, 3.šās sprauslas atomizācija ir kritiski slikta. Šī sprausla degvielu izlej, nevis izsmidzina. Spēcīgi pil arī 5.tā cilindra sprausla...
Lūk, sprauslu ķīmisko testu rezultāti Stratified charge, daļējas slodzes apstākļos:
Otrajai un 3.ajai sprauslai - flowrate problēmas.
Lūk, sprauslu live data. Sprauslām Homogēnā režīmā ir piemērotas gan Offset, gan flowrate korekcijas, sprauslu parametru izkliede - palielināta:
3. un 4. sprauslai ir problēmas ar samazinātu flowrate.
Cilindru mehāniskā efektivitāte:
Pilnīgs crash abās bankās! Turklāt, šoreiz nav situācija - tek (tikai) kāda viena no sprauslām katrā bankā. Problēmas ir gandrīz visām sprauslām! Tek 1.; 3. sprauslas, problēmas ir arī 4.; 5. sprauslām.
Sprauslas pil tik masveidīgi, ka pat Stratified charge Lambda vētības abās bankās ir stipri pazeminātas:
Visbeidzot - kļūdu saraksts.
Lūk, gan 2., gan 3.cilindra mehāniskā efektivitāte tukšgaitā, Stratified charge ir bijusi palielināta pat pie 50% sprauslu atvēruma laika samazinājuma. Tātad, sprauslas ir pilējušas tik spēcīgi, ka izpilinātais degvielas daudzums ir bijis vismaz 3..5 reizes lielāks par paredzēto izsmidzināto degvielas daudzumu!
Šajā piemērā labi redzams - VISAS sprauslas ir pelnījušas vietu miskastē. Diemžēl, auto īpašnieks ir ''nometis zemē'' 1000 .. 1500 EUR par šīm sprauslām un to nomaiņu. Vēl skarbāk - ir smagi cietusi visa izplūde, un nekavējoši nerisinot problēmu, viņu sagaida vēl vismaz 3000 EUR papildus izdevumi.
Auto īpašnieks ar pretenzijām un manu diagnostikas reportu vērsās pie sprauslu pārdevēja. Sprauslu pārdevējs esot piedāvājis ''bonusu'' - bezmaksas ''diagnostiku'' uz viņu sprauslu stenda un ''defektaino'' sprauslu maiņu prec citām - arī ''atjaunotām''.
Šis priekšlikums liecina par sprauslu pārdevēja pilnīgu nekompetenci:
a. sprauslu testi tiek veikti istabas temperatūrā. Reālos apstākļos sprauslas strādā temperatūrās: -30 .. +120oC;
b. laboratorijas testos nevar novērtēt degvielas atomizāciju;
c. laboratorijas testos neredz sporādiskus defektus;
d. laboratorijas testos nevar atkārtot citus reālos apstākļus - piem., Rail spiediena izmaiņas, utml.
Šāds laboratorijas tests ir pilnīgi bezjēdzīgs!
DME live un testu dati apstiprina neskaitāmas visu sprauslu problēmas, šeit nav jēgas pat mēģināt atlasīt kādu derīgu sprauslu no šīs atkritumu kaudzes.
Vai ir vēl kāds, kas vēlas izmēģināt ''atjaunotas'' sprauslas?
Komentāri
Ierakstīt komentāru