B58. Misfire counters

ISTA it kā piedāvā Misfire counters Diagnosis scan datu listā. 

Diemžēl, šie dati vienmēr rāda 0.00. Pārbaudīju uz 2019.gada beigās atjaunotu DME ar dažādu versiju ISTA. Tā kā ISTA atgriež kaut kādu (0.00) rezultātu, nevis ''not available'' (kas varētu nozīmēt job kļūdu) - jāpieņem, ka šo skaitītāju reportēšana nav ietverta pašu DME programmatūrā. Bet nē, izrādās, ka šie ir nevis misfiru ''counters'', bet identifikatori. Ja DME identificē misfire kādā no cilindriem, uz 3 .. 5 sekundēm attiecīgā cilindra reģistrs uzrāda 1.00/2.00, utjpr. Diemžēl, šie skaitītāji nav izmantojami kā misfiru skaitītāji.


Labā ziņa: arī šie DME reportē kļūdas pa OBD Mode 6. Attiecīgi, tās var nolasīt ar ELM327 tipa iekārtu un atbilstošu programmatūru.

Pievērsiet uzmanību: šis DME vispirms reportē katra cilindra starpsesiju (long-term) skaitītājus, tikai tad - aktuālās sesijas misfire skaitītājus. Tas ir pretēji, kā pierasts Siemens DME.

Misfire skaitītāju matemātika - ''vecā'', atbilst aprakstītajai šeit.

Īpatnības, ko novēroju šiem DME:

a. pat pie liela reģistrētā misfiru blīvuma (skat. attēlā augstāk) DME netiek ierakstītas nekādas kļūdas;

b. šie DME mēra (tāpat kā Siemens, sākot ar MSD85) katra ignition laiku, attiecīgi - (idejiski) spēj identificēt misfires pat tad, ja pieprasītā grieze ir maza vai ļoti maza un spararata svārstības (raustīšanās) ir neizteikta. Turklāt, misfiru noteikšanas metode pēc spararata svārstībām - Siemens patents. Bosch, savukārt, ir patentējis misfiru noteikšanu pēc akselerometra datiem, kas mazas pieprasītās griezes apstākļos arī ir neefektīva metode;

c. izskatās, ka šiem dzinējiem sveču nolietošanās gadījumā misfires sākas tieši mazu/vidēju apgriezienu  + mazas pieprasītās griezes režīmos. Šie misfires nav īpaši izteikti (pieprasītā grieze neliela - arī cilindru attīstītā mehāniskā enerģija ir neliela). Acīmredzot, šajā režīmā ir vissliktākā degvielas un gaisa samaisīšanās dēļ ļoti vājas gaisa plūsmas (ieplūdes vārsti ir gandrīz aizvērti, to nodrošina Valvetronic). Turklāt, lai nepieļautu detonāciju (šiem dzinējiem ir augsta kompresija: 1:11), degviela tiek iesmidzināta tieši pirms aizdedzināšanas - tai nav laika sajaukties ar gaisu un maisījums ir tālu no Homogēna.

 

Par misfiru noteikšanas  niansēm šiem DME lasiet šeit.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām