B58. ISTA. Part 1

Šajā postā īss apskats par B58 ISTA call-up funkcijām.

Identification sadaļā nekas interesants nav atrodams,


tādēļ uzreiz pāreju uz Diagnosis scan.

Domāju, šie parametri paskaidrojumus neprasa. Vienīgais interesantais jaunums: Operating hour counter.

Konkrētajā piemērā dzinējs esot strādājis 105.000 min, kas nozīmē: ap 1600 motorstundām.

Auto nobraukums ir 82.000 km, kas nozīmē: vidējais ātrums ir bijis ap 51km/h. Ticams rezultāts.


Interesanti, ka ''standarta'' darba režīms ir nosaukts par ''Layer''. Jā, Lambda ir 1.0, taču DI dzinējiem degmaisījums degkamerā nav ''smuki'' Homogēns (degviela nepaspēj ''samaisīties'''ar gaisu) - acīmredzot uz to norāda inženieri, kas izstrādāja šo menu.

Redzams arī dzinēja eļļas spiediens - tas ir identisks iepriekš redzētajam N sērijas dzinēju saimē. Žēl, ka nav pieejams ''oil pressure setpoint'' un vārsta PWM. Šie parametri atvieglotu ātro diagnostiku.


Patīkami, ka vienuviet pieejami gan charge pressure, gan Valvetronic aktuālās vērtības un setpointi. VANOS setpoints un PWM nav redami, acīmredzot - jāizvēlas atbilstošais testa bloks.


Beidzot pieejami gan Rail pressure reālā vērtība, gan setpoint, gan vārsta PWM vērtība. Pēdējais parametrs iepriekš nebija redzams un apgrūtināja HPFP problēmu identificēšanu.


Šajā menu - nekas ekstravagants. Cilindru secība (kā jau pieņemts ISTA): placement.

Palielināta vērtība - palielināta cilindra mehāniskā efektivitāte. Uzmanību! Šī menu jūtība B58 dzinējam atšķiras no N53/N54 dzinējiem (kuriem norādītās vienības ir nevis 1/s2, bet units). Pieņemama atšķirība no ideāla tukšgaitā: līdz +/-5 1/s2.


Upgrade: misfire counters vienmēr rāda 0. Pilnīgs fail!


Un vēl viens brīnums! Beidzot atkal (pēc vairāku desmitu gadu pārtraukuma) pieejami detonācijas sensoru dati! Turklāt, pieejami nevis vienkārši sensoru rādījumi, bet katra cilindra detonācijas dati. Izcili!



Pozitīvie jaunumi: platjoslas zondes rādījums redzams nevis V, bet gan AFR.

Redzams arī platjoslas zondes kalibrēšanas koeficients un Multiplikatīvo LTFT vērtība. Offset tipa LTFT un Integrators nav pieejami. Protams, šis apstāklis neatvieglo diagnostiku.


Wastegate target vērtība: relatīva. Negatīva vērtība: wastegate jāver vairāk ciet; pozitīva - jāver vairāk vaļā. Aktivizēšanas vērtība: relatīva, atmetot polaritāti. 0 .. 100% atbilst 0 .. 12V izpildmehāniskam DC motoram.

Izplūdes sistēmas temperatūra - nevis reāli mērīta, bet iegūta matemātiskā aprēķinā.


Šajā menu redzami auto elektrosistēmas pamatdati. Patīkami, ka apskatei pieejama akumulatora uzlādes/izlādes strāva.


Šajā menu vienīgais interesantais: ''parasta'' sajūga pedāļa nospiešanas slēdža vietā ir divi slēdži. Viens identificē pedāļa 10%, otrs: 90% nospiešanu. Piezīme: auto aprīkots ar manuālo ātrumkārbu.


F sērija ir aprīkota ar manuālās ātrumkārbas pozīcijas sensoru - šajā menu redzami sensora dati. Šis sensors nodrošina rev matching, pārslēdzot ātrumus. Jā, samazinās iespēja salauzt ātrumkārbu vai kādu citu drivetrain elementu, taču izpaliek iespēja izmantot spararata enerģiju paātrinoties (pārslēdzot ātrumus ar starpgāzi, kā varēja darīt iepriekš).


Šeit redzams temperatūras regulēšanas vārsta režīms.


Pārejot pie Component trigering - nekas jauns, interesants vai ekstraordinārs. Šo (mini) sadaļu pat sīkāk neapskatīšu.

Pārbaudīju cilindru deaktivēšanu - tā (kā par brīnumu, piedodiet par sarkasmu) strādā. Taču - ja kāds cilindrs ir deaktivēts, citu parametru aplūkošana (piem.: cilindru mehāniskā efektivitāte vai degmaisījuma dati) NAV iespējama! Kā tā? Ko tad dod šī opcija?










Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām