B58. ISTA. Expert mode. Ievads
Šoreiz ievadā gribu pateikt paldies BMW. Par regulāru informācijas nopludināšanu pagātnē. Kā gan mēs diagnosticētu savus mīļos BMW, ja nebūtu INPA? Kā tos programmētu, ja nebūtu WinKFP? Kā strādātu ar reģistru datiem, ja nebūtu Tool32? Kā mainītu config, ja nebūtu NCS? Un visbeidzot - kāda būtu dzīve bez eSys?
Gribu pateikt paldies BMW par ideālo situāciju šobrīd: ICOM un nepieciešamo programmatūru var nopirkt legāli, turklāt - ar mega pieņemamām izmaksām!
E sēriju laikmetā INPA iespējas papildināja Testo izstrādātais rīks, kas ļāva logot datus. Nu pats BMW piedāvā šādu iespēju. Tiesa gan, tas pieejams tikai jaunākajiem DME, vecajiem (E sērijās izmantotajiem) šī funkcionalitāte netiek ieviesta.
Kā aktivizēt Expert mode?
a. jāizveido savienojums ar auto, jāveic tā identifikācija un pilnais tests;
b. jāatver Vehicle management/Service functions;
c. jāizvēlas Power train/Engine electronics
d. no saraksta jāizvēlas Expert mode;
e. jāizvēlas ABL tipa šķirklis labās puses menu; jāizvēlas opcija ''Display''.
Dažas piezīmes pirms darba sākšanas
Visi testa bloki piedāvā divus bāzes scenārijus:
a. auto stāvot uz vietas;
b. auto braucot.
Režīmam ''Auto stāvot uz vietas'', tipiski tiek piedāvāti kādi test conditions, piemēram: idle/1000/1500/2000 RPM.
Ja lietotājs izvēlas datu logošanu braucot, parādās papildus opcijas. Ir iespēja izvēlēties (un mainīt) virkni nosacījumu, pie kuriem tiks sākta datu ierakstīšana. Tas ir darīts ar mērķi: ICOM var novietot klienta auto; auto atdot tā īpašniekam un BMW servisa speciālistam nav jāuztraucas vai un kad notiks datu ierakstīšana. Turklāt, izpaliek milzīgs daudzums lieku datu, ja, piemēram, jāsagaida, kamēr uzsilst dzinējs vai brīdis, kad auto sāk braukt pa šoseju.
BMW ir paredzējis speciālu paliktni ICOM, kas stiprinās bērnu sēdeklīšiem paredzētajos stiprinājumos. ISTA vairākas reizes brīdina par drošību uz ceļa, utjpr.
Mans ieteikums: ja strādājiet ar auto, kuru pats vadiet (vai to dara līdzbraucējs), izvēlieties pirmo opciju - datu logošana uz vietas stāvošam auto. Ja izvēlnē par RPM izvēlēsieties ''idle'', nekas jums netraucēs logot datus arī braucot. Protams, ievērojiet satiksmes drošības prasības!
Kopējās piezīmes par testa blokiem
Piezīme: šoreiz - visu attēlos tikai testu saraksts, par katru testa bloku sīkāk pastāstīšu nākošajos bloga ierakstos.
a. grafisko vidi ir izstrādājuši inženieri. Atverot datu apskati, jūs aizceļosiet vismaz pārdesmit gadus senā pagātnē. Kāpēc tā, man īsti nav skaidrs, jo pogu, ikonu bibliotēkas (tajā skaitā - bezmaksas, ja nu BMW pietrūkst daži desmiti EUR) netrūkst! GUI nav ērts, bet strādāt var;
b. diemžēl, piem., krāsu izvēle līknēm nav pārdomāta. Es priecātos par ideju: sarkans/rozā vienam cilindram, zaļš/gaiši zaļš nākošajam; dzeltens/oranžs trešajam, u.t.t. Nē, krāsas ir izvēlētas haotiski. Piem., 1. cilindra misfires un Rough run dati var būt sarkans un zils; 2. cilindra analogie dati: gaiši zils un zaļš, u.t.t. Ko darīt cilvēkiem ar krāsu uztveres problēmām (daltonismu) - nav skaidrs! Dati nav grupēti, ātri/ērti lietotājs nevar aktivizēt, piem., tikai viena cilindra datus. Jāklikšķina kādas 20 .. 30 reizes uz 15 ikoniņām, lai to izdarītu.
c. reizēm gadās, ka, sākot datu logošanu, preview logs sastingst un datus beidz attēlot. Man tā gadījās 2 reizes, bet abas reizes dati patiesībā bija saglabāti. Tātad - kļūme tikai datu attēlošanā.
d. scrollēšana pa X asi ir neērta; nav paredzēta ''pārlekšana'' pa attēloto ''loga'' info, nerunājot par kādu lielāku soli vai kādiem nosacījumiem (eventiem). Veicot Zoom in/out, izvēlētais laika brīdis tiek zaudēts. Vajadzīgā laika nogriežņa izvēle ir murgs. Īsts inženieru rīks!
Trūkumus varētu uzskaitīt vēl un vēl, bet to nedarīšu, jo Expert mode tāpat ir milzu solis pareizajā virzienā. Es patiešām priecājos, ka šāds rīks nu ir pieejams.
Luk, kā izskatās brīdis, kad ISTA sāk datu logošanu:
Bonuss: ISTA piedāvā aplūkot arī datus, kas noglabāti iekārtas un/vai datora atmiņā:
Pēc datu noglabāšanas paveras papildus iespējas datu aplūkošanai:
a. abu asu Zoom in/out opcijas;
b. Scrollēšanas iespējas pa abām asīm;
c. katra parametra iekrāsošana Bold vai izslēgšana no grafika.
ISTA noglabāto datu piemērs:
Komentāri
Ierakstīt komentāru