Auto iegāde. F32

Šoreiz klienta uzdevumā meklēju F32.

Nākamā īpašnieka vēlmes bija diezgan netradicionālas. Obligāti: F32, t.i.: 4.sērija, bet 2 durvju variants (tātad, Grand Coupe atkrīt).

Obligāti benzīns, 440i. Tātad: B58. Vēlams, ne xDrive. Krāsa - tumša. Ātrumkārba - obligāti manuāla.

Uzreiz tapa skaidrs, ka šāds auto nebūs ne Baltijā, Ne Polijā. 

Tādēļ pirmais solis bija - apzināt mobile.de un DE dīleru mazlietoto auto piedāvājumu.

 

Ideju par ne - xDrive nācās atmest, jo, kā izskatās, xDrive ar šo dzinēju bija paredzēts pamatkomplektācijā (vismaz Eiropas tirgum). 

No esošajiem piedāvājumiem ''ārā leca'' viens 440i, kura īpatnība: zema cena - kā 2 gadus vecākiem eksemplāriem. Auto bija 2019.gada ražojuma, bet maksāja tikai ap 33.000 EUR. Sazinājos ar pārdevēju, paprasīju auto VIN un precīzu informāciju par bijušajiem bojājumiem. Par bojājumiem jautāju, jo auto aprakstā pēdējā teikumā maziem burtiem bija minēts, ka pārdevējs pārdod auto ar novērstiem defektiem. Pēc šīs informācijas paprasīšanas pārdevējs komunicēt neturpināja. Internetā atradu desmitiem komentāru, ka pārdevējs pārdod USA totalizētus un lēti atjaunotus auto. Daudzi pircēji sūdzējās, ka SRS sistēmas nav atjaunotas, remontdarbi veikti ļoti nekvalitatīvi.


Otrs daudzsološais auto bija īsts skaistulis: zilā krāsā, smuku salonu. +2K EUR no USA varianta. Pārdevējs - uzņēmums, DE tūninga un ekskluzīvu/pus-ekskluzīvu auto pārdevējs. Bildes - profesionāla fotogrāfa darbs. Taču, drīz vien pamanīju, ka bildēs spēcīgi izmantots Photoshop. Vadītāja sēdeklis vienā attēlā nebija ''salabots'' un pavērās diezgan skumja bilde - tas bija pamatīgi izsēdēts. Palūdzu auto VIN un attēlus bez Photoshop uzlabojumiem. Pārdevējs atbildēja, ka auto, diemžēl, esot pārdots. Tiesa gan, sludinājums no mobile.de uzreiz nepazuda. Vai nu šis sludinājums kalpo kā virtuāls ''portfolio'', vai arī - paredzēts ne tik ''piekasīgiem'' klientiem.


Trešais auto bija DE dīlersalonā. Ar sarkanu salonu. Te gan jāatzīmē, ka USA variantam un vēl pārītim atsijāto (ar automātiskām ātrumkārbām, utml.) bija sarkani saloni. Vai nu modes lieta, vai arī dīleru salonu manageri iesaka tieši šādus krāsu salikumus. Šorez komunikācija notika bez problēmām. Saņēmu gan VIN, gan papildus bildes. Zīmīgi, ka netika slēpts, piem., vadītāja sēdeklis un IHKA podziņu tuvplāni - šīs detaļas rtipiski nodilst visvairāk/visātrāk un pārdevēji izveic visādas viltības, lai šo nolietojumu slēptu.

VIN pārbaudīju Online datubāzēs. Protams, iespējamība, ka ap 3 gadiem vecs, vēl garantijas uzraudzībā esošs auto būs sists, slīcis, dedzis vai zagts, bija ļoti maza. Taču - ja nu, piem., 1 iespēja no miljona, ka kādā no datubāzēm auto kļūdas pēc reģistrēts kā meklēšanā esošs? Skaidrošanās un šādu problēmu risināšana nebija plānota. Datubāzes uzrādīja, ka viss esot kārtībā.

Pēc VIN tika veikta ierakstu pārbaude EOS/AIR sistēmā. Paldies Uldim par info! BMW serveru dati parādīja, ka auto ir laicīgi veiktas apkopes. Vienīgās ārpusapkopju lietas - software upgrade; bremžu kluču un diferenciāļa blīvslēga maiņa. Nekādu citu piezīmju. 

Šis auto tika atzīts par tik labu esam, lai veiktu tā apskati klātienē.

Vēl mobile.de bija viens +1K EUR cenas auto ar tumšu salonu, bet pēc VIN uzjautāšanas sludinājums pazuda. Pieņemu, ka tas bija kāds ''spoks'', kurš kļūdas pēc nebija aizvākts.

Dienu pirms izbraukšanas uz DE, atradu, ka vienam no dīleriem tikko parādījies 440i, kuram pat vēl bildes nav saliktas. Paprasīju VIN un attēlus - izrādījās gaiši pelēks un +8K EUR, kaut ražošanas gads tāds pats kā favorītam. +8K par 30kkm mazāku nobraukumu, HUD, atpakaļskata kameru un vēl pāris fīčām? Padārgi, bet galvenais pretarguments - gaišais krāsojums. Šis auto tika atstāts kā rezerves variants.


Atlikušie varianti: viens balts kabriolets un divi pilnīgi jauni M440i tika atmesti. G sērijas M440i pat vairs nav pieejami ar manuālo ātrumkārbu...


Pēc 48 stundām jau biju DE, nobāzējos 1km attālumā no dīlercentra. Favorītu no ārpuses apskatīju jau iepriekšējās dienas vakarā, nekādi vizuāli defekti neatklājās. 

Nākošajā dienā apskatīju auto arī no iekšpuses, elektroniku pārbaudīju ar ISTA. Vienīgā kļūda - undervoltage. Testa izbrauciens nekādas problēmas neuzrādīja.

 

Konkrētā auto stāsts.

Ražošanas datums: 2017.gada marts.

BMW rūpnīcu auto atstāja 2017.gada jūlijā.

Pārdots 2017.gada pašās beigās. Pircējs (un arī lietotājs): sieviete, ar legālu biznesu dizaina un arhitektūras jomā vietējā lielpilsētā. 

Precīzi pēc 3 gadiem, t.i.: 2021.gada pašā sākumā auto atdots dīlerim, nopirkts jauns BMW. TUV līdz 2022.gada jūnijam. Dīleris nodrošina Europe+ viena gada garantiju.

Stāstu apstiprina:

a. reģistrācijas dokumenti;

b. Online datubāzes par TUV nobraukumiem;

c. AOS datubāzu ieraksti par dīlera centra apmeklējumiem un servisa apkopēm.

Netieši:

a. nagu atstāti mikrosopiski lakojuma bojājumi vadītāja durvīm virs roktura;

b. auto braukts ļoti mierīgi - riepas izturējušas 80.000km un vēl ir lietojamas.


Auto tika noformēti tranzīta numuri un jau tajā pašā dienā F32 sāka ceļu uz LV. 


Lūk, ko saka auto CBS dati:


 

a. ārpusapkopes minētā bremžu kluču maiņa. Acīmredzot, lietotājam ir bijušas kādas sūdzības. Galvenais, ka (tikai) kluču un šķidruma maiņa problēmu ir novērsusi. Auto bremzējas perfekti, arī iepriekšējam lietotājam pēdējā laikā sūdzības nav bijušas.

b. eļļa mainīta 4 reizes, pēdējo reizi - tikko, pirms pārdošanas . Nav grūti izrēķināt, ka eļļas mainītas ik pa 20.000km. 

 

Un šeit - degvielas uzpildes dati. 

 


Degviela uzpildīta 203 reizes. Pie nobraukuma 80.000km un vidējā patēriņa 7.9 l/100km sanāk, ka auto ir patērējis 6320 litrus degvielas. Ja uzpilde veikta 203 reizes, vienā uzpildē vidēji ieliets 31 litrs. Bākas tilpums ir 50 litri. Domāju, šie dati tikai apstiprina - būtiska odometra modificēšana nav notikusi.


Pozitīvās nianses:

a. no ārpuses auto nav ne mazāko bojājumu. Ne reizi nav traumēti pat M pakotnes bamperi vai durvju kantītes;

b. salonā blakussēdētāja sēdeklī un aizmugurē nekad neviens nav sēdējis. Šofera sēdekļa nolietojums - simbolisks;


 

c. stūres, IHKA, multimedia podziņu nolietojums - nulle. Teorētiski var nojaust, ka vairāk kā vienu reizi spiestas 3. un 4.preseta pogas. Tur ieprogrammētas Kultūras ziņu un Klasiskās mūzikas radio stacijas. Ātrumpārslēdzēja roktura nolietojums nulle, kulises brīvkustības nav vispār. Sajūgs - kā jauns. Salonā - nevienas skrambiņas. Vienīgais nolietojums - vadītāja sēdekļa ārpuses kantītei nedaudz noskrāpēta krāsa. 



 


Kāpēc es rakstu visu šo stāstu? Šis ir auto, kurš ir nobraucis gana daudz: 80.000km. Tajā pat laikā - tam ne reizi nav mainīti bremžu diski. Tam (ja neskaita senās problēmas ar pirmajiem klučiem) pirmā bremžu kluču maiņa tikai priekšā. Tipiski nodilušas stūres, IHKA podziņu, izsēdēta sēdekļa vietā - nolietojums tuvu 0. Šo postu es rakstu kā piemēru, kāds var izskatīties 80.000 km nobraucis auto. Turklāt - neskatoties uz izteikti sportisku modeli! Ja jums kāds piedāvā auto ar līdzīgu nobraukumu, bet radikāli lielāku nodilumu - izdariet secinājumus!

 

Iz manas paša pieredzes, redzēts:

a. 11+ eļļas maiņas gan 40.000 km, gan 80.000 km nobraukušiem auto;

b. 5+ kluču maiņas 90.000 km nobraukušam auto;

c. 5 reģistrētas DPF filtra maiņas auto ar 190.000 km nobraukumu;

d. 80 .. 120.000 km nobraukuma auto IHKA podziņas nodilušas tā, ka ventilatora simboli nav saskatāmi. Tipisks minētais iemesls - asi nagi;

e. mūžīgie stāsti (neatkarīgi no odometra rādījuma), ka stūre ir nodilusi, jo šoferim uz rokas bijis gredzens, savukārt, krēsls nodilis, jo biksēm bijušas pogas uz aizmugurējām kabatām, utjpr. 


Un, kā minēju posta sākumā, arī mobile.de ir gan sistu USA hlamu ''atjaunotāji'', gan Photoshop speciālisti, gan citi īpatņi. Kādu auto nopirksiet - 99% atkarīgs no apskates/novērtēšanas kvalitātes.


Lai auto labi kalpo jaunajam saimniekam!




Komentāri

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām