Neliels negadījums

Pirms nedēļas, braucot pa LV maģistrālo ceļu, manam auto sanāca sadursme ar stirnu. Bremzēju, taču izvairīties neizdevās. Manu manevru iespējas bija ierobežotas - pretī brauca cits auto, tieši aiz manis - auto ar piekrautu piekabi.

Internetā lasīju profesionāļu komentārus, sak - 9 no 10 gadījumiem varot izvairīties no sadursmes ar meža zvēru. Es savā autobraucēja karjerā esmu nobraucis kādus 1.5mil km, daudzus simtus reižu ir sanācis dalīt ceļu ar meža zvēriem. Šis ir mans pirmais negadījums ar (relatīvi) lielu meža zvēru. Spriežot pēc manas izvairīšanās proporcijas, esmu īsts ninja.

Lūk, kā izskatījās auto pēc sadursmes:


Bojājumi it kā nav lieli: motora pārsega stūris ielocīts, bamperam nokritusi viena no dekoratīvajām detaļām (tai pārbraucu pāri, visi stiprinājumi tika nolauzti) un.. it kā - viss! Domāju, ka šādi auto defekti arī ''izskatās'' lielākajam vairākumam interneta speciālistu un ''parastam'' servisam, kas BMW vairāk redz braucam tam garām, nevis ikdienā profesionāli tos remontē. Sak - šrotā jāpaņem dzinēja pārsegs (vai esošajam jāuzsit ar āmuru), jāpiekrāso bampers un - ideāli! Diemžēl, situācija ir nedaudz savādāka.

Pēc auto nomazgāšanas tapa skaidrs, ka bampers ir jāpārkrāso - tā krāsojums ir sabojāts. Arī viena no tā nāsīm - salauzta. Lukturim salauzti stiprinājumi. Labā ziņa - stiprinājumi esot nopērkami atsevišķi.

Tad es pamanīju skrāpējumus luktura stikla vidū:


Interesantākais, ka šie skrāpējumi ir radušies no IEKŠPUSES! Kā tas iespējams?

Izrādās, ka sitiens pa lukturi ir bijis gana spēcīgs - tā dekoratīvais stikls ir deformējies tik ļoti (vismaz 2 cm), ka atsities pret high beam/cornering light spuldzes konstrukciju. Kā apskatē konstatēja Senson Paint speciālisti, cornering spuldze; tās reflektors esot sasiti mazās lauskās, bet pirms saplīšanas šīs detaļas ir izlauzušas caurumu luktura korpusā. Attiecīgi, SMC elektronikas blokā nokļūst ūdens un tas pirmajā lietainajā dienā tiks bojāts. Tātad, lukturim ir bojātas praktiski visas detaļas (stikls, korpuss, tā stiprinājumi, cornering light sistēmas elementi) un tā atjaunošana nav iespējama.

Vēl viena slikta ziņa man - pirms diviem mēnešiem par ap 400 EUR biju veicis šī luktura kapitālo remontu - tam tika mainīts stikls, korpuss, veikta pilna optikas un mehānikas profilakse. Labā ziņa - man ir apliecinājums no uzņēmuma, kurš to darīja. Tātad - apdrošinātājam varu pierādīt ka lukturis bija praktiski jauns, nevis 10+ gadus kalpojis.

Sliktā ziņa - tā kā lukturis nav remontējams, acīmredzot, tā vietā jāuzstāda jauns. Taču tad, iespējams, būs vizuāli redzama atšķirība starp OEM lukturi un jaunu Hella (šāda opcija tiek izskatīta kā ticamākā). Ja lukturi atšķirsies, man nāksies uzstādīt jaunu lukturi arī auto otrā pusē. Protams, par saviem līdzekļiem.

Vēl dažas nepatīkamas ziņas - auto ir bojāti abi priekšējie spārni. To stūri ir deformēti, bampera stiprinājumu vietas - salauztas. Attiecīgi - viens spārns jāmaina, otram jāveic metināšanas darbi. Arī motora pārsegs nav remontējams. Tāpat kā spārni, tas ir izgatavots no alumīnja un bojājuma gadījumā ir jāmaina.

Un atkal - sliktas ziņas man - visas šīs noņemamās detaļas pirms gada tika pārkrāsotas. Un nevis vienkārši pārkrāsotas, bet - attīrītas līdz metālam un tad krāsotas Latvijas labākajā krāsošanas kamerā. Te vietā piebilst - šādu pilnu attīrīšanu Senson speciālisti veica pirmo reizi. Izrādās, ka lepno F un G sēriju īpašnieki neesot gatavi par šādu ekskluzīvu remontu piemaksāt.

Labās ziņas - arī no Senson Paint man būs apliecinājums, ka visas auto priekšējās detaļas ir nevis padsmit gadus lietotas, apbružātas, bet praktiski jaunas un pēc dārgas atjaunošanas.

Jā, bojāts ir arī bampers un daži ''sīkumi'' aiz tā. Sliktās ziņas man - pat PDC sensori pirkti jauni OEM pirms dažiem mēnešiem. 

Lūk, dzinēja pārsega maiņas vietā - jāmaina pārsegs; spārns; lukturis; bampers; virkne ''sīkumu''. Jāmetina otrs spārns, jākrāso visa auto priekša.

Arī mana iesaiste neaprobežosies ar pašrisku. Ticamākā izmaksu tāme:

a. pašrisks: 150 EUR;

b. īres auto (5 dienas): 100 EUR;

c. Hella lukturis: 550 EUR

d. neparedzami papildus izdevumi, ja apdrošinātājs nepiekritīs kādai jaunai OEM detaļai (un metināmā spārna apstrādei pēc ''dārgā'' scenārija).

Kā redzam, šāds neliels negadījums man izmaksās vismaz 800 EUR, apdrošinātājam - noteikti virs 2000..3000 EUR.

Bet, protams, citiem BMW faniem ir iespēja šādā situācijā šrotā sameklēt līdzīgas krāsas dzinēja pārsegu; ar baloniņu piekrāsot bamperu un - var atkal doties ielās. Tādēļ atkal un atkal akcentēju - BMW vērtību nenosaka ne tā izlaiduma gads, ne nobraukums, bet gan tā tehniskais un vizuālais stāvoklis. Tā tas ir cilvēkiem, kas ar tehniku ir uz ''tu''.


p.s. Apdrošinātāja apstiprinātā tāme: 2700 EUR

Diemžēl, apdrošinātājs nav akceptējis jaunu virsbūves detaļu uzstādīšanu, sak - nu, tā ir lietotāja paša izvēle būt netipiski prasīgam pret savu auto. Attiecīgi, par lietotu OEM detaļu tīrīšanu būs jāpiemaksā man pašam.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām