PDC remonts
Šoreiz - par it kā pavisam vienkāršu sistēmu: PDC.
Esmu pārliecināts - katrs BMW lietotājs ir saskāries ar PDC sistēmas problēmām. Ja vien auto ar to ir aprīkots. PDC sistēmas sensori ir pakļauti vides (ūdens, sāls, akmeņi); strauju temperatūras svārstību; vibrāciju ietekmei. Nav pārsteigums, ja kāds no sensoriem vai vadu savienojums pieviļ.
Ir diagnosti, kas klausās, kurš sensors (ne)tikšķ. Tā varot noteikt bojāto. Ir advancētāki diagnosti, kas pārskata kļūdu sarakstus. Diemžēl, kļūda par kādu no sensoriem viennozīmīgi nenosaka defekta cēloni. Bojāts var būt gan sensors, gan vadi vai štekeris.
Es esmu par racionālu darbu (iespējams - slinks), tādēļ maksimāli izmantoju diagnostikas sniegtās iespējas, lai pēc iespējas precīzi noteiktu problēmas cēloni. Precīzi saprotot problēmas cēloni, nav lieku reizi jāņem nost bampers. Protams, gadās sporādiski vai īpaši viltīgi defekti, bet šoreiz man paveicās.
Bet, par visu no sākuma.
Apskatot kļūdu sarakstu ar INPA, aktīva kļūda ir redzama uzreiz:
Kas noticis ar priekšējo kreisās puses iekšējo sensoru? Pazudis kontakts? Sensora defekts?
Lai novērtētu situāciju, atveru sensoru datus. Sāku ar distanci:
Kā redzam, visi sensori uzrāda maksimālo distanci (nav noteikuši šķērsli), tātad šoreiz pie vainas nav, piemēram, netīrumi uz sensora.
Interesantāks menu ir sensoru oscilācijas dati, kas redzami nākošajā menu. Šī menu jēga ir sekojoša:
a. keramiskajai plāksnītei (sensora rezonatoram) tiek pievadīts enerģijas impulss, plāksnīte self-resonant režīmā iesvārstās un ''noraida'' ultraskaņas impulsa paketi. Paketes nesošā frekvence ir virs dzirdamā diapazona (20000Hz), tādēļ to nedzirdam, taču šī skaņa labi atstarojas no visiem priekšmetiem;
b. ja skaņa atstarojas no kāda priekšmeta, plāksnīte to uztver. Tā kā uztveramā signāla frekvence sakrīt ar plāksnītes paš-rezonanses frekvenci, tieši šim signālam sensors ir ar augstu jūtību, taču efektīgi filtrē citus - atšķirīgas frekvences signālus, kas ''atrodas'' tuvumā.
Lūk, šis menu uzrāda, cik labi ''strādā'' sensora galvenais elements - ultraskaņas rezonators. Ja sensors nerezonē vai slikti rezonē ''raidīšanas'' režīmā, nav pamata cerēt, ka tas uztvers kādu signālu. Iemesls vienkāršs - nav iespējams uztvert nenoraidītu signālu.
Lūk, redzam, ka priekšējā, kreisā iekšpuses sensora oscilācijas laiks ir būtiski īsāks pa rminimālo pieļaujamo. Tajā pat laikā - bar rādījumi nepārtraukti nedaudz mainās, tātad - sensora dati tiek regulāri saņemti. Kas varētu būt par iemeslu? Piem., bojāts rezonators - mikroplaisas tajā; strāvas noplūdes, jo sensorā nokļuvis sālsūdens (tas labi vada elektrību).
Pievērsiet uzmanību priekšējam labās puses iekšējajam sensoram. Tā oscilācijas laiks ir uz pieļautā minimuma robežas. Kas noticis šim sensoram?
Gadu atpakaļ šis sensors pārstāja darboties. Tikko bija sācies Covid, specializētā servisa noliktavā jauni OEM sensori nebija pieejami. Piegāžu laiki - neskaidri. Tādēļ eksperimentam tika uzstādīts noliktavā pieejams alternatīva ražotāja sensors, bez pretenzijām uz ilgu tā mūžu. Nu ir pagājis gads, kā redzam - sensors ir tuvu tam, lai par tā darbību jau tiktu ierakstītas kļūdas.
Acīmredzot, alternatīvo ražotāju ultraskaņas sensori ir nekvalitatīvāki (ar mazāku elektrisko labumu Q vai elektronikas elementi ar lielākām strāvas noplūdēm), kas izraisa ātrāku svārstību rimšanos un... Kļūdas par šo senoru darbību pēc visai īsa to ekspluatācijas laika ir plaši pazīstamas.
Šoreiz ir skaidrs, ka ar pašu PDC moduli viss ir kārtībā. Viss ir kārtībā ar wireset un štekeriem. Problēmas ir divos PDC sensoros, kuri ir jānomaina.
Komentāri
Ierakstīt komentāru