Metzger NOx sensori

Vairākos postos esmu apgalvojis, ka ''civilizētajā pasaulē'' tikai NTK ir apguvis NOx sensoru tehnoloģiju un NOx sensorus ražo tikai Continental group, kas pirms vairāk kā 10 gadiem nopirka Siemens VDO ar viņu izstrādātajām tehnoloģijām un produktiem. Tādēļ nav pārsteigums, ka ļoti veciem NOx sensoriem kā ražotājs norādīts Siemens VDO, taču jaunākiem: Continental.

Pēdējā laikā esmu saņēmis vairāku bloga lasītāju ziņas, ka tirgū ir pieejami arī ''alternatīvi'' NOx sensori, ko piedāvā Metzger. Man gan Metzger autoteile asociējas ar auto daļu (pār)pārdošanu un (pār)pakošanu, taču - kas to zina? Ja nu klusi un nemanāmi industrijā notikusi revolūcija? Turklāt, šie sensori nav lēti, to cenas ir ap 350..400+ EUR! Pirms atklāt šo noslēpumu, īss pastāsts par viena BMW lietotāja pieredzi.

Redzot tipveida kļūdas par NOx sensoru (2AF2; 2AF4; 2AF6), auto īpašnieks nopirka un uzinstalēja Metzger sensoru. Divas nedēļas pēc sensora uzinstalēšanas kļūdu saraksts rādīja:


Lūk, Lambda vērtības nesakritība, kā arī kļūda par kontroles zondi, 2.banku. Lieki piebilst, ka šis ir N43 dzinējs, kuram tādas zondes nemaz nav! Auto īpašnieks nomainīja visas (trīs) Lambda zondes, kļūda 2C7F (tāpat kā divas atlikušās) nepazuda.

Paskatīsimies live data:

Nekorektās vērtības atzīmētas ar sarkanu. Šeit nav daudz ko komentēt - visi live data ir pilnīgi nekorekti! Sensors ir bojāts.

Vēl nepatīkamāku situāciju padara fakts, ka visas sprauslas strādā korekti - nav novērota ne to pilēšana, ne misfires, ne citas problēmas, ko varētu vainot sensora bojājumā.

Diemžēl, 400 EUR, kas iztērēti sensora iegādei, ir zemē nomesti.


Šajā brīdī es atgriezīšos pie pirmsākumiem - jaunā NOx sensoru tirgus dalībnieka.


Lūk, šādā iepakojumā Metzger piedāvā NOx sensorus.

Es pavadīju diezgan daudz laika internetā, lai atrastu šo sensoru apakšpuses attēlus. Tur es cerēju ieraudzīt vairāk informācijas par to izgatavotāju.

Diemžēl, vienīgais veids, kā šādu attēlu iegūt - pētīt 360 grādu panorāmas attēlus:


Tiešām? 400 EUR vērtam sensoram nav pat svītrukods? Nekāds info par izgatavotāju? Nekādi citi - partijas, izgatavošanas datuma, relīzes identifikācija? QC kontroluzlīmes? Kā rūpnīcā vispār šķiro, glabā šos sensorus? Kā tos uzskaita? Redzot šādu attēlu, mana diagnoze ir skarba - diemžēl, šie ir Ķīnas ''analogi''.

Šādus ''analogus'' Ķīnas ražotāji man piedāvā par 70..80 USD (pie 10+ daudzuma). Katrs pats var parēķināt peļņas normu! Izcils produkts! Turklāt, Metzger uzrunā tos pircējus, kas izvairās no pārāk lētiem produktiem, saprotot, ka nekas labs par 150..200 EUR nevar būt. Bet par 400 EUR? Izrādās - tas pats, tikai dārgāk!

Visbeidzot piebilde - diemžēl, E sērijas auto (kas aprīkoti ar N43/N53 sērijas dzinējiem) ir vismaz 10 gadus veci. To NOx katalizatori ar 99% iespējamību ir novecojuši. OEM NOx sensoru izmantošana ir nelietderīga - DME atmiņā tiks ierakstīta kļūda 30E9 (samazināta NOx katalizatora veiktspēja); Stratified charge tiks atslēgts un... investīcijas OEM NOx sensorā izrādīsies pilnīgi bezjēdzīgas.



 

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām