DPF filtra resurss. CBS

Vairāki vortāla bmwpower.lv lietotāji jautā: kāpēc figurē kaut kādi 200.000km, kad tu runā par DPF filtru resursu? 

Vispirms sākšu ar loģiskiem argumentiem. Kā mēs zinam, tad, piem., CO katalizatori benzīna dzinējiem tipiski kalpo 200.000..300.000km DE braukšanas apstākļos. Turklāt, tik iespaidīgus resursus parasti tie sasniedz, ja atgāzes pārbauda dzinējam bez slodzes, t.i.: TA veikšanas laikā. Ja paskatam kļūdu sarakstus, tipveida, CO katalizatoru resurss nošļūk zem 200.000km. Pilsētas satiksmē - garantēti zem šī sliekšņa.

Benzīna dzinēju NOx trap sistēmas kalpo vēl īsāku laiku. Ideālā braukšanas profilā - tipiski ap 150.000km.

Diemžēl, pie mums TA nemēra dīzeļdzinēju CO izmešus, aprobežojoties tikai ar dūmainības noteikšanu. Attiecīgi, salīdzinošo datu par BMW dīzeļdzinēju CO izmešiem nav. Taču, loģiski domājot - ja visi citi katalizatori ''netur'' vairāk kā 200.000km, vai DPF būtu izņēmums? Piedevām, ja CO un NOx katalizatori ir ķīmiskas ''dabas'', DPF ir ''jācīnās'' ar mehāniskiem piejaukumiem. Tas noteikti nav vieglāks uzdevums!

 

Bet, pārejam pie BMW AG izpratnes par tēmu. 

Jau no pirmajiem DPF BMW AG savos auto ieviesa DPF filtra atlikušā resursa skaitītājus. Šie skaitītāji rēķina DPF atlikušo resursu, kā arī informē, cik jauni (vai ''jauni'') DPF filtri auto ir papildus uzstādīti. Auto pametot rūpnīcu, šī lauka rādījumi ir: 100%/0. Filtra atlikušais resurss: 100%, neviens DPF filtrs papildus nav uzstādīts/mainīts.

Sākotnējais resurss DPF filtram ir paredzēts 200.000/250.000km. Precīzu info, kuros gadījumos kāds sākotnējais resurss ir paredzēts, BMW savos dokumentos nesniedz. Iespējams, atkarīgs no filtra/dzinēja paaudzes, iespējams - arī tirgus reģiona.

Laika gaitā DDE analizē DPF filtra ''veselību'' - mēra tā pretspiedienu dažādos režīmos, mēra pretspiediena izmaiņas pēc reģenerācijas, rēķina tā relatīvo piesārņojumu, absolūto nolietojumu. Redzot problēmas ar DPF filtru (pretspiediena pieaugumu, nespēju pilnīgi attīrīties, iekavētas vai pārāk biežas reģenerācijas, utjpr), DDE STRAUJĀK samazina virtuālo DPF filtra atlikumu. Tātad: filtra resurss samazinās proporcionāli nobrauktajam un papildus - ja ir kādas problēmas filtra apkopšanā. Izklausās loģiski - neskaitāmu testu laikā BMW AG speciālisti ir noteikuši filtra vidējo veiktspēju ideālos apstākļos un pārrēķina (samazina) to, ja apstākļi tādi/ideāli nav.

Lūk, tuvojoties DPF filtra ''beigu'' sākumam, CCC/CIC monitorā parādās brīdinājumi par zemu atlikušo DPF filtra resursu. Attīstītajās valstīs ir tikai viens veids, kā problēmu risināt: filtra nomaiņa. Protams, tas nav lēts ''prieks'', jauns OEM DPF filtrs maksā 1500..2000 EUR.

Nekāda ''šmaukšanās'' Eiropas centrā nevienam pat prātā nenāk. Piem., DE sods par krāpšanos ar DPF filtru sasniedz 2000 EUR, bet servisam, kas to dara, iestājas kriminālatbildība.

Saprotot, ka lieliskais dīzelis prasa 2000 EUR DPF filtra ieguldījumus un kādus 1500 EUR dzinēja ķēžu maiņai, tā īpašnieks pārdod savu auto ''eksportam''.

Lieliskais auto nonāk vai nu LT vai LV, vai pa ceļam - pie kādiem izmanīgākiem pārpircējiem.


Ko var darīt, lai apkrāptu visu šo DPF resursa uzskaites sistēmu?

a. atslēgt šo CBS sadaļu. Jā, tieši tik vienkārši. Ko nedrīkst DE, NL, FR, IT, S, utml., to drīkst PL, LT un LV! 

b. izurbt caurumu DPF filtrā, to ''pamazgāt'' un tad reģistrēt ''jauna'' filtra uzstādīšanu! Jā, šāda darbība nepaliek bez sekām (CBS datos šī ''nomaiņa'' ir redzama), bet - kurš tad to redzēs? Pat lielākā daļa specializēto BMW servisu ne zina, kā šos datus apskatīt, ne to dara.


Lūk, piemērs, kā izskatās jau 6(!) DPF filtrus piedzīvojis auto:

Vai tiešām kāds investējis 10.000 EUR šajā auto? Protams, ka nē! Kādēļ reģistrēti tik daudzi DPF filtri? 

Ja piereģistrē ''jaunu'' DPF filtru bez tā reālas nomaiņas, DDE ātri vien pamana, ka ''jaunais'' filtrs patiesībā ir pamatīgi nolietots un tā resurss ātri vien nokrīt līdz 0. Tad nu veiklie puikas reģistrē nākošo, tad - aiznākošo. Un tā - ik pēc brītiņa, reģistrēšanu papildinot ar ''mazgāšanu'', urbšanu un citām eksotiskām aktivitātēm.

Sākot ar F10/11 LCI modeļiem BMW AG ir ieviesis papildus MP sensorus, kas mēra reālo MP saturu izplūdē. Nu šmaukties kļuvis grūtāk!


Lūk, pozīcija Nr11. Domāju, ka nevienam nav ilūziju, ka šis sensors ieviests, lai lietotāji nabadzīgajās valstīs ilgāk varētu nemainīt DPF. BMW AG galīgi nav ieinteresēts bezgalīgi nemainītos DPF, vai ne? Manuprāt, vienīgais loģiskais izskaidrojums - identificēt (un spiest mainīt) priekšlaicīgi bojātus DPF filtrus!


Komentāri

  1. Vai DPF reģenerācija notiek, ja kāda no kvēlsvecēm (vai bloks) nedarbojas?

    AtbildētDzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām