BMW AG. Adaptāciju fail. Part 2

Šoreiz paturpināšu stāstu par N sērijas dzinējiem un to adaptāciju tēmu. Ejam soli tālāk. Iedomāsimies, ka esam (nedaudz) apzinīgāks darbinieks un sekojam ISTA D/+ rīkojumam veikt adaptāciju procesu. Nodzēšam vecās adaptācijas un veicam izbraucienu, reizēm apstājoties uz dažām minūtēm. Daram visu, kā rakstīts ISTA D/+ un TIS.

Pie manis vērsās viens no BMW īpašniekiem ar sūdzībām par neapmierinošu dzinēja darbību pēc remonta un tā pāradaptēšanas. Lūk, piemērs, kā izskatās N53 dzinēja sprauslu adaptāciju learnbits pēc viena šāda (saskaņā ar ISTA D/+ ieteikto) adaptāciju procesa:

Hmm. Kā tā? Neviens no learnbits nav iekrāsots?

Nav izveidotas ne Offset tipa, ne multiplikatīvās LTFT? Netiek apsildītas kontroles zondes?

Pat integratori ir 0? Tātad - pat platjoslas zondes nestrādā! DME strādā open-loop režīmā!

Lūk - Homogēnā režīmā nav veikti nekādi sprauslu testi!

Arī Stratified charge nav veikti ne sprauslu pilēšanas, ne atomizācijas kvalitātes/flowrate testi!  

Un lūk - arī spararats nav noadaptēts!

Izrādās, ka DME pat nav sācis veidot nekādas adaptācijas! Kā tā?

Iemesli šādai problēmai var būt vairāki.

a. vispirms ir jānoadaptē spararats, tad DME ''jālaiž gulēt''; tad jāsāk jauna braukšanas sesija. Aizlaist DME gulēt nozīmē - izslēgt aizdedzi, izslēgt visus citus patērētājus (pat avārijas gaismas vai gabarītgaismas, utjpr.), gaidīt, kamēr pazūd Start/Stop pogas apgaismojums. Ja netiek noadaptēts spararats + DME iemidzināts, DME esošajā braukšanas sesijā (uzreiz pēc adaptāciju dzēšanas) nesāk sildīt Lambda zondes, neveic nekādu adaptāciju veidošanu. DME gaida spararata adaptāciju izveidošanu un iespēju ''pagulēt''! Diemžēl, ne ISTA, ne TIS nav ne vārda par šo!

b. sprauslu kodējuma datu pēdējie cipari ir datu kontrolsumma. Šī kontrolsumma paredzēta aizsardzībai pret nekorektu kodējuma datu ievadīšanu. Jā, ISTA D/+ kontrolē datu atbilstību: kļūdainus datus ievadīt nevar. Taču, nav nekādu problēmu ievadīt nekorektus datus ar INPA. Diemžēl, ISTA D/+ neinformē lietotāju par iepriekš (ar INPA) nekorektiem ievadītiem sprauslu datiem. Attiecīgi, iespējama situācija - kaut kad, senā pagātnē, kāds ar INPA ievadījis nekorektus kādas sprauslas datus, bet šobrīd par to vairs nekas it kā neliecina. Diemžēl, šādi nekorekti dati pilnīgi paralizē DME darbu. Ilgu laiku (pat vairākas reizes ''aizejot gulēt'') tas neuzsāk zondu sildīšanu, strādā pilnīgā limp mode; neizmanto sprauslu kodējuma datus; neveido virkni adaptāciju. Dzinējs vibrē, raustās. Un nekādu brīdinājumu par sprauslu kodējuma datu problēmām!

c. un visbeidzot - kopēja problēma visam iepriekšminētajam: ISTA D/+ nekādi nekontrolē, vai dzinēja pāradaptēšana ir sekmīgi veikta. Nav nekādu soli-pa-solim rekomendāciju! Nav nekādas kontroles, vai vispār ir izveidotas pamatadaptācijas. Nav nekādu brīdinājumu, ja DME pat nav sācis tās (adaptācijas) veidot!

Manuprāt, šokējošs piemērs tam, cik bezatbildīgi BMW AG izturas pret svarīgām procedūrām! Protams, ka visas šīs problēmas auto īpašniekiem izmaksā gan daudz naudas (risinot problēmas ar vibrācijām, raustīšanos), gan laika un nervu, cīnoties ar nenovēršamām problēmām. Turklāt, šī situācija netiek risināta jau vairāk kā 10(!) gadus!




Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām