Kaut kas nebijis. Part 2

Pēc zināma pārtraukuma atcerējos par interesantu gadījumu, kas aprakstīts šeit: Part 1

Nolēmu uzrakstīt šo bloga ierakstu, jo... Arī stāsta turpinājums ir kas nebijis.

Auto īpašnieks, uzsākot diagnostiku, man strikti pateica - aizdedzes spoles un sveces tikko uzstādītas jaunas! Man nebija iemesls viņam neticēt. Viņš, savukārt, ticēja savam mehāniķim.

Pēc tam, kad tika konstatēts, ka mehāniķis vienkārši nodzēsis adaptācijas, bet dzinēju nav pāradaptējis (acīmredzot, viņam trūkst elementāru zināšanu), auto saimnieks bija nolēmis pārbaudīt, kā izskatās it kā nomainītās detaļas.

Lūk, aizdedzes spoļu kopskats:

Situācija izskatās vairāk kā interesanta. Kā redzam, 4.cilindra spole izskatās pamatīgi lietota.

3.;5.;6. cilindra spolēm ir ''vecāki'' marķējumi, papildus jaunākajiem - cipariem. Bez ilūzijām - šīs spoles ir bijušas citos cilindros un pilnīgi noteikti - tās nav jaunas!

5. cilindra spolei redzami kaut kādi jocīgs krāsas pleķi. Zaļas krāsas dzeses šķidruma paliekas?



Lūk, 2. bankas aizdedzes spoles tuvplānā. Visas - lietotas, ar atšķirīgu ''dzīves pieredzi''. Ar lielu iespējamību - salasītas no dažādiem auto, jo daļai ir vecais marķējums, vienai tas nav. Nolietojuma pazīmes - dažādas.


Luk, 1. bankas aizdedzes spoles. Arī 1. cilindra spole izskatās vairāk ''piedzīvojusi'' kā atlikušās divas, no kurām viena ir ar diviem marķējumiem.

Šoreiz es negribu būt detektīva lomā un mēģināt saprast, kurā komunikācijas posmā notikusi ''nesaprašanās''. Protams, es patērēju papildus laiku, analizējot misfire counteru datus, taču interesantākais šajā stāstā ir cits apstāklis.

Stāsta pirmajā daļā es ieliku misfiru counteru attēlus, kas rādīja, ka 5. un 6. cilindriem ir milzīgs misfiru blīvums, savukārt, 4. cilindram viss it kā ir kārtībā. Taču - šādi dati bija ar nenoadaptētu spararatu (un arī - dzinēju). Pāradaptējot dzinēju, misfiru counteri sāka uzrādīt problēmas 4. cilindrā, kas ir visnotaļ loģiski, ņemot vērā tā aizdedzes spoles tehnisko stāvokli.

Šī posta sentence - diemžēl, gadās arī šādi. Es nezinu, vai mehāniķim likās, ka spoļu nomaiņa var izpausties šādi - kaut kādu lietotu spoļu salasīšana no atkritumiem. Varbūt mehāniķa un auto īpašnieka starpā notika kāda komunikācijas kļūme. Jā, diemžēl, ir daudz mehāniķu, kuri uzskata, ka aizdedzes soles - kamēr ''neizjūk'' rokās, ir ideālas; daudzi, kas uzskata, ka dzinēja re-adaptēšana ir dumības, kas uz viņiem neattiecas. Lūk piemērs - viņi kļūdās.

Jā, šādi ''remontējot'' auto, var sanākt visu mainīt ''pa apli'' - aizdedzes spoles, sveces, sprauslas. Arī tādu piemēru netrūkst.

Nobeigumā - pēc spoļu nomaiņas un dzinēja re-adaptēšanas tas atsāka strādāt Stratified charge, visas nevienmērīgas darbības problēmas pazuda.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām