Skumjš stāsts
Šoreiz piemērs, ar ko jārēķinās, ja:
a. auto iegādāts bez pirmspirkšanas diagnostikas;
b. remonts veikts paša spēkiem, bez atbilstošām zināšanām un izmantojot ''oriģinālas'' metodes;
c. ar kādiem izdevumiem un sekām jārēķinās;
d. vai ir iespējams ko ietaupīt.
Pie manis vērsās vairāk kā 10 gadus veca E90 īpašnieks. N43 sērijas benzīna dzinējs. Dzinējs strādājot neapmierinoši - spēcīgi vibrē, raustās, neattīsta jaudu, u.t.t.
After every swap of a component i cleared the adaptions.
When compiling the report for you, the coolant pump died..''
Mani uzmanīgu darīja fakts, ka it kā nomainītās daļas ir mainītas vairākas reizes. Vai tā dara, uzstādot jaunas detaļas? Nē. Acīmredzot, detaļas uzstādītas lietotas. Auto īpašnieks to neslēpa:
''All parts was .. used parts.
Most of them was changed 2 times.''
Lūk, pirmā fundamentālā kļūda. Kāpēc nedrīkst uzstādīt lietotas detaļas? Ar ļoti lielu iespējamību, to nolietojums ir daudz lielāks kā jūsu esošajam auto/detaļām. Protams, gadās, ka kāds sasit savu loloto, mazlietoto un izcilā kārtībā uzturēto auto, taču ''šrotu'' īpašnieki/jaucēji šādas detaļas parasti patur sev vai draugiem. Ja neesiet ''pietuvināts'', pie šādām detaļām lēti netiksiet! Otrkārt - jūs neziniet, kādu degvielu ir pildījis iepriekšējais auto īpašnieks. Vai sistēmā nav bijušas metāla skaidas, piemaisījumi, netīrumi. Treškārt - ja detaļas stāvējušas izgāztuvē, tās (arī no ''iekšpuses'') sāk rūsēt! Izgāztuvēs neviens nerūpējas, lai degvielas sistēma būtu piepildīta. Tieši pretēji - degvielu nolej, jo tā ir ''dzīva'' nauda!
Paskatīsiemies diagnostikas datus. Lūk, kāds izskatās diagnostikas protokols. Katrs pats var novērtēt, cik no visiem datiem ir ar OK atzīmi. Jūsu ērtībai nekorektās vērtības iekrāsoju ar sarkanu.
Kā redzam, praktiski visi parametri (izņemot vienīgi dzinēja darba temperatūru, akumulatora enerģijas balansu vēl dažas) ir nekorektas!
Neapgrūtināšu jūs ar INPA attēliem, kuros praktiski visas vērtības ir atzīmētas kā neatbilstošas.
Īss kopsavilkums:
a. problēmas ar LP degvielas spiedienu;
b. neuzticams, nezināmas izcelsmes un vēstures HPFP;
c. nopietnas problēmas ar sprauslām (siltam dzinējam divas tek pamatīgi, trešā - vidēji, nevienai nav zināmi atomizācijas u.c. parametri);
d. pilnīgi bojāta NOx sistēma;
e. ar 99% iespējamību iznīcināti CO katalizatori (tukšgaitā izplūdes t pārsniedz 300 oC - katalizatori tiek vienkārši sadedzināti);
f. problēmas ar VANOS;
g. bojāts ūdenssūknis;
h. nezināms aizdedzes sveču, spoļu stāvoklis;
i. neuzticami Rail un LP spiediena sensori;
j. problēmas ar ieplūdes kolektora hermētiskumu/CCV.
Lūk kā izskatās galveno remontdarbu tāme:
Iespējams, kāds iebildīs - šeit noteikti viss nav jāmaina! Gan jau var ietaupīt!Padomāsim - uz kādu detaļu nomaiņu mēs varētu ietaupīt?
Mēs varētu nemainīt CO katalizatorus? Kādas būs sekas? DME atslēgs Stratified charge. Nemērīs sprauslas, sāksies vibrācijas, izplūdes pārslodze. Auto nebūs normāli braucams, tiks iznīcinātas visas zondes izplūdē, nebūs iespējams iziet TA. Uzstādīt lētus katalizatoru analogus? Diemžēl, šiem dzinējiem nav alternatīvu.
Mēs varētu nemainīt HPFP? Varbūt dažus sensorus? Jā, var mēģināt ietaupīt 10% no kopējās tāmes, bet - ja šīs nolietotās detaļas pievils, tiks bojāti CO katalizatori, zondes izplūdē. Ja degvielas sistēmā nokļūs skaidas no bojātā HPFP, būs jāmaina visas sprauslas.
Varbūt varētu nemainīt kādu sprauslu? Varbūt tomēr viena ir lietojama? Jā, varam mēģināt ietaupīt 5% no visas tāmes, bet, ja šī sprausla (bez ilūzijām, daudzus gadus veca, spriežot pēc auto kopējā stāvokļa) pievils, tiks bojāti CO katalizatori; zondes izplūdē, iespējams - pat DME.
Lētākas detaļas uzstādīt nesanāks, jo sprauslas, sveces ražo tikai OEM ražotāji. HPFP ''analogus'' nav pat vērts izskatīt. Aizdedzes spoles maksā lēti (oriģinālās Bosch). Ietaupīt, mēģinot uzstādīt neOEM sensorus? Cik izdosies ietaupīt? 20 EUR? 25 EUR? Sekas? Izdevumi 1500 .. 2000 EUR. Ir vērts riskēt?
Diemžēl, tāmi samazināt neizdosies. Visticamākais, tā tikai pieaugs. Bez ilūzijām - ielejot paredzēto (šķidrāku, kā ielējuši auto pārdevēji) eļļu, parādīsies kļūdas par pazeminātu eļļas spiedienu - tipiska šo dzinēju problēma.
Skaidrs, ka papildus izdevumi sagaidāmi, jo jāmaina arī eļļa un filtra automātiskajā ātrumkārbā. Šī servisa procedūra izmaksās vēl kādus 500 EUR.
Domāju, ka šis posts labi parāda, cik ''lēti'' var izmaksāt 10+ gadus vecs BMW, ja tas nav kopts un remonts veikts neprofesionāli.
Komentāri
Ierakstīt komentāru