Osciloskops. CarScope

Vairāki bloga lasītāji man ir uzdevuši līdzīgus jautājumus: vai es ieteiktu iegādāties speciāli automotive pielietojumam optimizētus osciloskopus?

Šoreiz tēma par vienu no tiem: CarScope Viso

Links uz ražotāja web: https://autoditex.com/carscope-viso-61.html



Vispirms gribu akcentēt, kādas ir atšķirības ''parastam'' ociloskopam no automotive pielietojumam paredzētam. Automotive osciloskops:

a. tam jābūt battery powered. Normāli - būtu jābūt arī 12V uzlādes iespējai;

b. papildrīku komplektam jāsatur dažādus papildus aksesuārus (signāla adatas; clamp meters , utml.);

c. osciloskopa menu ir jābūt standara pre-setingiem dažādiem populārākajiem signāliem, lai ietaupītu laiku uzstādot voltage, timebase, utjpr.;

d. osciloskopa Help ir jābūt tehniskai informācijai par to, kādam jāizskatās tā vai cita auto megla signālam;

e. visbeidzot - osciloskopa lietotājiem ir jābūt ražotāja uzturētam ērtam forumu un tehniskās bāzes  komplektam, kas palīdz neskaidrību brīžos un ir informatīvā bāze (labs piemērs: picoscope).


Kā jau sapratāt, automotive osciloskops nav radikāli atšķirīgs no ''parasta'' osciloskopa. Taču, it kā šīs nebūtiskās opcijas/atšķirības var būtiski uzlabot (it sevišķi - iesācēja) darbu. 

Bet - atgriežamies pie konkrētā osciloskopa.

Uzreiz gribu atzīmēt - es neesmu lietojis šo osciloskopu. Attiecīgi - man nav informācijas par kļūmēm programmatūrā, reālo baterijas kalpošanas laiku, u.c. specifiskām lietām. Savu verdiktu es balstīšu uz ražotāja doto informāciju, pieņemot, ka viss strādā ideāli. Reālajā dzīvē tā, protams, nav.

 

Iebildes:

a. pirmais un būtiskākais - šī osciloskopa Bandwidth ir tikai 2MHz. Tas nozīmē, ka 500Kb CAN šinu datus korekti redzēt nevarēs. FlexRay dati nebūs redzami vispār. Priekš manis šis ir key arguments. Osciloskopu ņem talkā tad, kad ar ''parastiem'' rīkiem (multimetrs, kontrolspuldze) nepietiek. Tipiski tie ir tieši sarežģītāki gadījumi. Šis osciloskops nebūs palīgs datu kopņu problēmu identificēšanā!

b. Memory depth: 8K points. Ar tik īsu atmiņu jebkādu sporādisku defektu atrašana būs praktiski neiespējama. Jūs ilgi skatīsieties ekrānā, bet bojātu impulsu nepārtraukti pienākošajos datos nepamanīsiet.

c. pārējās iebildes: 8bit vertical resultion (attēls būs ļoti graudains); nav 12V lādēšanas adapteris.


Nedaudz par aksesuāriem. Tie ir ir viens no būtiskākajiem automotive osciloskopu papildinājumiem. Pārejam uz Products sadaļu: https://autoditex.com/products/

a. current clamps: noderīgs toolis gan AC, gan DC strāvas mērīšanai ar bezkontakta metodi. Pluss: iespēja pieslēgt osciloskopam, lai redzētu strāvas impulsu formu;

b. savienotājs BNC to banana + crocodile: ētrs rīks GND (Ground) savienojumam;

c. dalītāji 1:10; 1:20; AC decoupling - parasti ir ietverti ''normāla'' osciloskopa komplektā. ''Parastas'' probes ļauj pārslēgt to jūtību 1:1/1:10, bet AC/DC izvēles iespēja ir ietverta pašā osciloskopā. Lūk, lai mērītu AC avotus vai lielāku spriegumu, šajā brīdī jums (kā pircējam) jau rodas nepamatoti papildus izdevumi!

d. capacitative pick-up clamp: toolis aizdedzes sekundāro ķēžu signāla novērošanai. Tiesa gan, derēs vai nu veciem, vai tehnoloģiski atpalikušiem auto. BMW pēdējos 25 .. 30 gadus izmanto ''katram cilindram sava aizdedzes spole'' konceptu - šis rīks ir novecojis;

e. Nr1 cylinder Trigger pickup tool: vecu auto 1.mā cilindra aizdedzes identificēšanas toolis. Nav piemērojams pēdējo 30 gadu BMW auto;

f. needle probe set: ļoti parocīgs adatu komplekts;

g. coil on plug un COP tooļi: aksesuāri aizdedzes sekundāro ķēžu mērījumiem. Ar šiem tooļiem teorētiski ir iespējams apskatīt aizdedzes sekundārās ķēdes, taču... Dēļ osciloskopa niecīgās atmiņas jūs nepamanīsiet atsevišķus misfires;

h. USB izolators. Kritiski nepieciešama lieta, ja vēlaties lādēt savu osciloskopu un vienlaicīgi strādāt. Taču - jūs atkal pārmaksājat! Šāda osciloskopa barošanai bija jābūt izolētai! Nē, tā tāda nav. Tātad, dēļ slikti izstrādāta osciloskopa jums jāizmanto viena papildus pāreja: USB izolators, un vēl otra: 12V to 5V pārveidotājs! Vai tas tiešām ir automotive osciloskops?


Kopsavilkums.

No visiem tooļiem: adatu komplekts ir labs. Sprieguma dalītāji un AC/DC toolis - papildus izmaksas, ko jūs ''ietaupījāt'', pērkot konkrēto - vienkāršoto osciloskopu un lētākas probes. AC/DC clamp knaibles - labs rīks, bet nav īpaši saistīts tieši ar konkrēto osciloskopu. Visi aizdedzes tooļi - diezgan bezjēdzīgi mūsdienu auto. Barošana un drošība - jau aprakstīta augstāk. 

Diemžēl, osciloskopa bandwidth un memory depth ir nepietiekami modernu auto diagnosticēšanai. Ražotājs nenodrošina nekādu papildus servisu (forumi, plaša informācijas bāze, diagnostikas piemēri).

 

Vai es iesaku pirkt šādu osciloskopu? Nē, neiesaku.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām