DIY NOXEM repair

Ja ir bojāta NOXEM zonde, to ir iespējams nomainīt paša spēkiem.

Piezīme: vispirms novērsiet cēloņus, dēļ kuriem tika bojāta NOXEM zonde! Tipiski - tās ir tekošas sprauslas. Retāk - palielināts dzinēja eļļas patēriņš; mehānisks bojājums; ūdens izplūdē vai HPFP/LPFP, citu Lambda zondu, utml. problēmas. Ja netiek novērsti cēloņi, arī jaunā zonde ātri tiks bojāta!

 

NOXEM izmanto sekojošas komplektējošās detaļas:

1. Lambda zonde: Bosch LSU 4.9 wideband 5 wire probe. Bosch kods: LS 17025 0 258 017 025


 

2. Thread insert VS5285 (M18 to M20 X 1.5mm)



Lambda zondes izvēle.

P.1 minētā zonde ir Bosch Motorsport edition - robustākais un dārgākais risinājums. Budžeta risinājumam derēs arī Bosch LSU 4.9 zondes, kas paredzētas kāda konkrēta auto (piem., Mazda, Opel, VW, utml.) remontam.

Piezīme: NOXEM reportētajiem izplūdes datiem jābūt pietiekoši precīziem, tādēļ China made ''alternatīvu'' zondu izmantošana nav iespējama! Uzmanieties no viltojumiem! Ņemiet vērā, ka oriģinālās zondes (Motorsport edition) ieteicamā mazumtirdzniecības cena pārsniedz 200 EUR atzīmi!


Thread insert.

OEM NOx sensora thread size ir M20 X 1.5mm. Bosch LSU 4.9 thread size ir M18 X 1.5mm. Lai salāgotu izplūdes urbuma izmēru ar NOXEM, tiek izmantoti thread insert M18 to M20. Šis thread insert bija uzskrūvēts NOXEM zondei, to iegādājoties. Iespējams, ka jūs to pat nepamanījāt.

Ja thread insert (pēc bojātās Lambda zondes izskrūvēšanas) ir palicis izplūdē, jūs variet skrūvēt jauno Lambda probe vecās vietā. Šajā gadījumā nav jāuztraucas par mehānisku savietojamību.

Ja thread insert pēc vecās zondes izskrūvēšanas ir palicis uz zondes, jums būs jānopērk jauns insert. Šādi thread insert ir paredzēti Lambda zondu urbumu remontam un tie ir pieejami jebkurā lielākā auto rezerves daļu veikalā. Vienīgais, kas jums jāzina: M18 to M20 (vītnes solis: 1.5mm).


NOXEM zondes nomaiņa.

1. demontējiet NOXEM; 30 .. 50cm attāumā no zondes pārkniebiet vadu uz NOXEM unit. 

Piezīme: NOXEM ir hermetizēts, tādēļ vada nomaiņa tajā nav iespējama.

2. nokniebiet jaunās Lambda zondes štekeri.

Piezīme: visām Bosch LSU 4.9 zondēm tiek izmantota identiska vadu krāsa. Vadi ir baltā; pelēkā; melnā; dzeltenā un sarkanā krāsās.

3. aplodējiet vadus. 

Piezīme: vadu aplodēšanai ieteicams izmantot lodēšanas speciālu pastu, piem., Weller lotfett soldering grease. Vadu izolēšanai izmantojiet termo izolācijas caurulītes.

Uzmanību! Neizmantojiet nezināmas izcelsmes, ''lētas'' lodēšanas skābes! Tās turpinās ''saēst'' lodējumu vietas un vadus arī pēc darbu pabeigšanas!

4. Katram no vadiem uzmauciet termo izolācijas caurulīti. Visam kabelim uzmauciet lielāku/kopējo termo izolācijas cauruli. Salodējiet vadus. Balto ar balto; melno ar melno, u.t.t. Nohermetizējiet katru vadu, uzkarsējot termo izolācijas caurulīti. Nohermetizējiet visu kabeli, uzkarsējot lielo termoziolācijas cauruli.

5. ieskrūvējiet jauno Lambda zondi izplūdes sistēmā.

Ar šo NOXEM remonts ir pabeigts.


Ja vēlaties, variet veikt modificētu remontu. Šāds remonts atvieglos atkārtotu zondes nomaiņu, ja būs tāda nepieciešamība.

1. nokniebiet veco Lambda zondi;

2. iegādājieties LSU 4.9 connector kit un pielodējiet to pie NOXEM vada.


 

Lūk, kā izskatās šāds upgrade:


Pēc šāda remonta zondes nomaiņa aizņems tikai 20 .. 30 minūtes!


 

Komentāri

  1. "vadu aplodēšanai ieteicams izmantot lodēšanas skābi/pastu"

    Kādēļ tiek ieteikta skābe vadu lodēšanai? Jā, lodējums sanāk ļoti labs, bet skābe tiek tālāk zem izolācijas un var sākt "ēst" kopā materiālu un galu galā sadrupt tas vads - jā, var tīrīt pēc tam to vietu, bet neitralizēt no skābes jau sanāks tikai paša lodējuma vietu.
    Ir vairāki gadījumi redzēti - viss smuki, zeķē un kembrikā, bet noņemot kembriku, blakus lodējuma vietai vads ir gandrīz pulverī sadrupis.

    Es gan gribētu ieteikt mazāk aktīvus kušņus.
    P.S. Neskatījos gan konkrēto Weller..

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. konkreetie vadi ir iipashi augstas temperatuuras (liidz 800+oC) variants. Bez specifiskiem kusnjiem konkreetos vadus salodeet nav iespeejams. Postaa neveiksmiigi lietoju vaardu ''skaabe'' [izlaboshu] - shoreiz runa par konkreetu pastu, kas normaalaas lietoshanas temperatuuraas ''nesaeed''. Esmu meegjinaajis konkreto pastu pat PCB - pat pret varu ''izturas'' korekti. Protams, ''ltagaliitee'' nopeerkamajaam ''skaabeem'' [piem., kodinaashanas skjidrumu atlikumiem u.c. suudiem] - ar liikumu. Tad visas Tevis mineetaas probleemas garanteetas!

      Dzēst
  2. Nokniebjot jaunās zondes štekeri, tiek nokniebts arī štekerī esošais, konkrētajai zondei pieskaņotais "Trimming Resistor". Vai tas neatstāj ietekmi uz mērījumu precizitāti?

    AtbildētDzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām