30DE correlation error. Part 3

 Šajā piemērā aina nedaudz cita:

Lūk, kļūdas datos redzams, ka dzinējs darbojies Stratified charge (mode 3; pieprasītās Lambda vērtības 1.99). NOx sensora binary voltage atbilst korektam rādījumam. NOx sensora Lambda linear nedaudz pazemināts: 1.49.

Piezīme: pēc N43/N53 auto ieviešanas ražošanā BMW AG pamanīja, ka pjezo sprauslu pilēšana ir diezgan izplatīta problēma. Šī iemesla dēļ jaunākās SW relīzēs ražotājs samazināja iepriekšminēto treshold kļūdas ierakstīšanai no 1.50 uz 1.15. Attiecīgi, tika pieļauta lielāka sprauslu pilēšana, kas var izraisīt NOx sensora pazeminātu Lambda vērtību.

Apskatam fuel mixture live data:


Kontroles zondes reportē nedaudz bagātinātu maisījumu (lambda nedaudz <1.00).

Un lūk, NOx sensora dati:

Kā redzam, NOx sensors rāda situācijai atbilstošus Lambda datus. Jā, degmaisījums esot nedaudz bagātināts, taču tas atbilst pārējo zondu reportētajam. Es Lambda rādījumus atzīmēju sarkanā krāsā, jo tie apstiprina - kāda no sprauslām tukšgaitā nedaudz pil.

Tajā pat laikā, Offset vērtība Oveerun mode ir paaugstināta (16 ppm). NOXEM gadījumā tas nozīmē:

a. Overrun režīmā kāda sprausla pil aizvērtā stāvoklī;

b. NOXEM zonde ir daļēji mehāniski aizsērējusi, tai slikti piekļūst gaiss.

Par pirmo problēmu es jau minēju postā augstāk. Šajā gadījumā pirmais uzdevums ir - atjaunot DME programmatūru, lai izslēgtu DME paaugstinātu jūtību pret šādu problēmu. Protams, tas nav problēmas risinājums, bet gan cīņa ar sekām. Taču, atjaunota programmatūra ļaus auto darboties bez problēmām un kļūdām, ja kāda sprausla pil tikai reizēm un nedaudz

Nākošais solis - mainīt sprauslu(as), kas pastiprināti pil aizvērtā stāvoklī.

Otrās problēmas cēlonis parasti ir palielināts eļļas patēriņš (CCV problēmas vai dzinēja izdilums), vai nekvalitatīva degviela. Attiecīgi - jānovērtē dzinēja eļļas patēriņš; ja nepieciešams - jāveic remonts tās patēriņa samazināšanai; auto degviela jāpilda tikai zināmu brandu DUS.

Piezīme: NOXEM korekti strādā arī ar daļēji aizsērējušu Lambda zondi. Taču, zondes aizsērēšana norāda uz kādām problēmām dzinēja darbībā. Šīs problēmas ir jānovērš, lai izvairītos no pilnīga NOXEM zondes (kā arī citu izplūdes elementu - pārējo Lambda zondu, CO un NOx katalizatoru) bojājuma nākotnē.



Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām