12C801 NOx sensor, correlation
12C801 ir MSD87 DME kļūda par Lambda zondu rādījumu nesakritību. DME ir konstatējis neatbilstību starp ''pamatzondu'' (2 gab. platjoslas un 2 gab. kontroles zondes) rādījumiem un NOx sensora reportēto degmaisījuma proporciju.
Kļūdas ierakstīšanas nosacījumi un cēloņi - ļoti līdzīgi E series 30DE kļūdai. Sīkāks info šeit.
Galvenās problēmas rodas, mēģinot noteikt bojātās detaļas. Vismaz pusē gadījumu NOx sensors nav vainīgs - tas darbojas korekti. Gadījumos, kad NOx sensors ir bojāts, ir jāsaprot, kas izraisīja tā bojājumu. Jā, OEM NOx sensors ir ļoti vārīgs, to sabojāt nav grūti. NOXEM izmanto iespējami robustāko zondi: Bosch Motorsport edition. Šīs zondes kalpo ilgi, ja vien nav kādi spēcīgi apstākļi, kas tās sabojā.
Lai ''atvieglotu'' diagnostikas speciālistu darbu, BMW AG ir noslēpis virkni datu, kas būtu ļoti noderīgi:
a. nav redzami NOx sensora dati: ne Lambda linear, ne Lambda binar, ne Offset vērtība Overrun mode; ne sensora statuss;
b. ļoti ierobežots atribūtu skaits kļūdas freeze-frame;
c. nav redzami pat Integratori (STFT) - speciālistam nav pat pamatinfo, kā DME ''sokas'' ar degvielas maisījuma uzturēšanu;
d. ierobežota informācija par misfire datiem; utml.
Viss iepriekšminētais precīzu diagnostiku novirza uz vispārīgākiem darbiem:
a. jāpārliecinās, ka neveidojas misfires. Auto jāpilda tikai augstas kvalitātes degviela; nedrīkst izbraukt tukšu degvielas tvertni; degvielas sistēmai jāizmanto tikai augstas kvalitātes komponenti (NGK/Bosch aizdedzes spoles; NGK/OEM sveces); aizdedzes sveces regulāri (ap katriem 30.000km) jāmaina;
b. jāpievērš uzmanība, tiklīdz kā jūtama paliekoša vibrācija tukšgaitā (it īpaši - auksta starta laikā) vai gaitā - braucot ar palielinātu pieprasīto griezi. Paliekoša vibrācija nozīmē sprauslu problēmas, tipiski - to tecēšanu aizvērtā stāvoklī vai izsmidzinātās degvielas atomizācijas problēmas;
c. pašsaprotami - ja ir problēmas ar HPFP; LPFP; Lambda zondēm (jebkādas kļūdas par tām); kļūdas par zondu trim, fuel mixture, utjpr. - šīs pamatproblēmas jānovērš vispirms! Pēc remonta jāveic dzinēja pāradaptēšana un tikai tad - jāskatās, vai 12C801 (ne)tiek ierakstīta atkārtoti. Papildus - jāpārbauda, vai dzinējs izmanto Stratified charge. Ja nē - jānovērš problēmas, kuru dēļ Stratified charge ir izslēgts.
d. ja 12C801 ir ierakstīta tukšgaitā, papildus uzmanība jāpievērš izplūdes hermētiskumam (gaisa pieplūdei savienojumu vietās vai kādiem citiem mehāniskiem defektiem), kā arī sprauslu adaptāciju datiem (../F5/F9). Tekoša(s) sprausla(s) var izraisīt pietiekošu Lambda nobīdi no korektas, lai tiktu ierakstīta 12C801 kļūda.
Komentāri
Ierakstīt komentāru