Statistika 2019/2020
Nemanot pagājuši divi gadi, kuru laikā sakrājusies informācija par krietni vairāk kā tūkstoti auto, kas aprīkoti ar N43/N53 sērijas dzinējiem. Diezgan ievērojams F sērijas auto pulks papildinājis statistiku. Šajā postā - par izmaiņām/jaunumiem, jo pamatlietas variet lasīt Statistika 2018 postā.
Likumsakarīgi, ka arvien vairāk auto saskarās ar reālām HPFP problēmām, taču uz kopējā problēmu fona tie ir tikai daži % no visiem problēmgadījumiem. Jā, joprojām bieži sastopama ir nekvalificētu servisu vēlme mainīt HPFP bez pamatojuma - šādi gadījumi joprojām dominē.
Pēdējo divu gadu laikā tika identificētas tikai daži E sērijas auto, kuriem strādāja OEM NOx sistēma. F sērijai situācija bija nedaudz labāka, bet pozitīvo gadījumu skaits nepārsniedza 5%.
Saistībā ar F sēriju jāņem vērā nianses - BMW AG, balstoties uz skumjo pieredzi ar E sēriju, ir veikusi virkni ''uzlabojumu'':
a. visas problēmas ar NOx sistēmu tiek rūpīgi slēptas; nav pieejama pat tieša informācija, kad un vai dzinējs izmanto Stratified charge;
b. NOx sistēmas problēmu gadījumā dzinējs strādā nedaudz korektāk kā E sērijai.
Ņemot vērā pēdējo apstākli, daudzi lietotāji brauc ar dzinēju, kas strādā avārijas režīmā (neizmanto Stratified charge kādu NOx sistēmas problēmu dēļ) un par to pat nezina. Rezultātā, dēļ nekorekta cilindru degmaisījuma un misfirēm tiek bojāti CO katalizatori, dēļ nekorekta darba režīma - priekšlaicīgi iznīcināts NOx katalizators.
Neapmierinoša CO katalizatoru veiktspēja F sērijai ir sastopama pat ātrāk kā E sērijai. Pat pēc NOx sistēmas atjaunošanas dzinējs (tipiski - pēc 100.000 .. 150.000km sasniegšanas) regulāri neizmanto Stratified charge, jo CO katalizatoru veiktspēja ir tik vāja, ka DME pieņem lēmumu atslēgt Stratified charge un sākt pastiprināti karsēt tos (CO katalizatorus), lai kaut cik iekļautos izmešu normās.
Vēl interesanta nianse: Internetā ir aktivizējušies gan dažādu ''atjaunotu'' sprauslu tirgotāji, gan lētu, it kā jaunu sprauslu pār-pārdevēji. Arvien vairāk pienāk info par problēmām pēc šādu sprauslu uzstādīšanas.
Ķīnas Tautas republikā nenoskaidroti darboņi sākuši ražot (vai tikai pārpakot, vai vēl skarbāk - zagt) it kā ar OEM NOx sensoriem savietojamas detaļas. Diemžēl, šo sensoru programmatūra neatbilst vajadzīgajai, attiecīgi - nav pat iespējas novērtēt šo sensoru veiktspēju, jo DME šos sensorus vienkārši ''nepazīst''. Kaut gan - pat, ja DME pazītu šos sensorus un tie strādātu, auto lietotāju sagaidītu nākošā fundamentālā problēma - kļūda par pazeminātu NOx katalizatora viektspēju (E sērijai). Kā jau minēju postā augstāk, F sērijas gadījumā BMW AG izlēma slēpt NOx sistēmas problēmas - kļūda par nepietiekošu NOx katalizatora veiktspēju ierakstīta netiktu, taču... DME vienkārši pārstātu (neatsāktu) izmantot Stratified charge.
Līdz ar F sērijas plašāku izplatību neatkarīgajos servisos, arvien biežāk parādījās auto ar virkni dīvainību: HPFP defektiem; pilnīgi iznīcinātiem CO un NOx katalizatoriem u.c. līdzīgiem defektiem pie pie 50.000 .. 100.000km nobraukuma. Te gan jāpiebilst, ka parasti šiem auto bija 4...6 vai pat vairāk bremžu kluču maiņas; 10+ eļļas maiņas. Jā, F sērijai modificēt odometrā redzamo nobraukumu ir ļoti viegli - ne bez iemesla šo pieminu.
Labā ziņa E sērijas lietotājiem - palielinās to auto skaits, kas ir nobraukuši 250.000 .. 300.000 N43 un 300.000 .. 400.000km vai pat vairāk N53 dzinējiem bez jebkādām paša dzinēja problēmām. Jā, pie nobraukumiem virs 300.000 .. 400.000km var nākties nomainīt HPFP, taču nekādu dziļāku iejaukšanos parasti šie dzinēji neprasa.
Komentāri
Ierakstīt komentāru