Sprausla. Netipiska situācija 2

Šī gadījuma situācija:

N43 sērijas dzinējs; atjaunota NOx sistēmas darbība un DME strādā pilnas funkcionalitātes režīmā. Siltam dzinējam jūtama vibrācija tukšgaitā. Vairākas reizes 1.mā cilindra sprauslas korekcija sasniegusi robežvērtību, DME atmiņā ir kļūdas par šiem gadījumiem.

Kā redzam, dzinējs strādājis Mode 3: Stratified charge - tas ir loģiski, jo kļūdas 3070 līdz 3075 tiek ierakstītas tieši par šo darba režīmu. Īpaši atzīmēju interesantāko parametru - degmaisījums esot bijis ''liess''. Kā saprast šo atribūtu? Stratified charge degmaisījumam taču jābūt liesam!

Kā redzam, problēma ir identificēta tukšgaitā. Stratified charge/tukšgaita DME mēģina izlīdzināt cilindru mehānisko efektivitāti, palielinot/samazinot izsmidzināšanas impulsu ilgumu. 

Piezīme: šādi iesmidzināšanas impulsi dotajā darba režīmā ir divi. Pirmais impulss satur adaptīvo kompensāciju sprauslas reakcijas laikam, otrs impulss satur adaptīvo kompensāciju par sprauslas pilēšanu. Mehāniskās efektivitātes izlīdzināšanai tiek koriģēts otrais izsmidzināšanas impulss.

Acīmredzot, DME ir palielinājis otro iesmidzināšanas impulsa ilgumu līdz galējai robežai (+3.0mg/stk), bet nav spējis izlīdzināt (sasniegt nominālo) cilindra mehānisko efektivitāti. Šajā gadījumā pareizāk būtu atribūtos minēt - samazināta cilindra efektivitāte. Bet, šo mainīt nav manos spēkos, jāstrādā ar tādiem kļūdu aprakstiem, kādi ir pieejami.

 

Kas var izraisīt šādu problēmu?

a. sprausla. Uzreiz jāpiezīmē - diezgan nepopulārs defekts;

b. mehāniskas problēmas ar konkrēto cilindru. Piemēram - izplūdes vārsta defekts: daļa gāzu izplūst pa to, (it īpaši) pie zemiem RPM cilindra veiktspēja ir būtiski samazināta.

Lai precizētu situāciju, auto īpašnieku lūdzu atsūtīt pilnu diagnostikas informāciju. Lūk, zīmīgākie attēli:


Lūk, redzams: Stratified charge/tukšgaita - 1.mā cilindra izsmidzināšanas laiks tukšgaitā (it īpaši - salīdzinot ar 4.to/otru šīs bankas cilindru) ir palielināts, taču gandrīz iekļaujas pieļaujamajās robežās. Priekš sevis esmu definējis, ka +/-0.50mg/stk ir pieņemama korekcija sprauslām. Te gan jāsaprot, ka defekts ir ''peldošs'', t.i.: attēlā redzamie dati parāda pēdējo reizi, kad dzinējs strādāja Stratified charge, taču kļūdas ierakstītas tā ''dzīves'' sliktākajos brīžos.

Startitifed charge/daļēja slodze. Lūk, arī daļējas slodzes režīmā 1.mā cilindra efektivitāte ir samazināta.

Piezīme: šajos menu cilindri attēloti 1/4/3/2 secībā.

Lūk, tukšgaita, Homogēns režīms. Kā redzam, 1.mā cilindra mehāniskā efektivitāte ir būtiski samazināta. Vidējais degmaisījums - nedaudz trekns. 

Tajā pat laikā - 1.mā cilindra iesmidzināšanas impulsi ir būtiski garāki kā citiem cilindriem.


Lūk, 1.mās bankas degvielas daudzums ir palielināts gan tukšgaitā, gan daļējas slodzes režīmā.


Nav ne mazāko šaubu - problēma ir tieši 1.majā cilindrā, visos režīmos tā efektivitāte ir būtiski samazināta.

Šajā gadījumā situācija ir aizdomīga. Ja problēmas cēlonis būtu ļoti slikta sprauslas degvielas atomizācija (diezgan populārs sprauslas defekts), defekts visvairāk izpaustos tieši Stratified charge. Homogēnā režīmā situācijai vajadzētu būt daudz labākai, jo šajā režīmā degvielai ir daudz vairāk laika, lai sajauktos ar gaisu (pat sliktas degvielas atomizācijas gadījumā). Taču, kā redzam - arī Homogēnā režīmā 1. mā cilindra mehāniskā efektivitāte ir būtiski samazināta, neskatoties uz ilgiem (palielinātiem) izsmidzināšanas laikiem.

Vēl vairāk, situācija ir dubultaizdomīga, jo:

a. sprauslas elektriskie parametri (uzlādes/izlādes enerģija, sasniegtais spriegums injekcijas laikā) ir korekti - tas apstiprina labu sprauslas pjezo elementa ''veselību'' (../F5/Shift+F6/F1, page 2..4);

b. cilindru ķīmiskās efektivitātes testu dati (../F5/Shift+F6/F3) nav pieejami. Acīmredzot, DME, redzot problēmas ar cilindru darbību, vecos testu datus ir nodzēsis, bet jaunus nav apstiprinajis dēļ dzinēja fundamentālām darbības problēmām;

c. Homogēnā režīmā vidējais degmaisījums ir nedaudz trekns, nevis liess - kā varētu sagaidīt, ja sprausla izsmidzina par maz degvielas.


Lai izvairītos no liekām/nepamatotām investīcijām, šoreiz lūdzu auto īpašnieku samainīt vietām 1.mā un 2.rā cilindra sprauslas. 2.ais cilindrs attiecas uz Bank 2; ja problēma ir sprauslā, defektam ir jāpārvietojas uz citu cilindru + citu banku.


Auto īpašnieks samainīja vietām 1.mā un 2.rā cilindra sprauslas. Lai ekonomēru laiku/enerģiju, netika veikta ne sprauslu pierakstīšana, ne dzinēja re-adaptēšana. Tikai 5 minūtes tukšgaitā un īsa izbraukuma sesija.


Lūk, cilindru mehāniskā efektivitāte tukšgaitā, Homogēnā režīmā:

Menu redzams - šoreiz samazināta mehāniskā efektivitāte novērojama 2.ajam cilindram!

Piezīme: šajā menu cilindri attēloti firing order, t.i.: 1/3/4/2

Lūk, 1.mā cilindra iesmidzināšanas laiki normalizējušies - tie ir identiski ar otru šīs bankas cilindru. 

Piezīme: šajā menu cilindri attēloti 1/4/3/2 secībā.

Šajā menu redzams, ka degmaisījuma aina izmainījusies uz pretēju. Gan tukšgaitā, gan daļējas slodzes režīmā degmaisījums jāpalielina 2.ajai bankai.
 

Šoreiz auto īpašnieku gaida labas ziņas - ar pašu dzinēju viss ir kārtībā! Problēma ir tieši sprauslā. Jā, šāds sprauslas defekts ir sastopams reti. Es pat teiktu - ļoti reti! Varbūt pat vienā no tikai 50 .. 100 gadījumiem. Acīmredzot, defekta rezultātā sprausla atveras daļēji, tās izsmidzinātās degvielas daudzums ir stipri samazināts.

Komentāri

  1. Sveiki, sakiet kāds ir serviss kur pie Jums var pierakstīties uz auto apkopi?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Sveiki! DIemzheel, vieteejaa kontingenta specifikas deelj vieteejam [LV] tirgum es vairs nekaadus pakalpoujumus nepiedaaavaaju :(

      Dzēst
    2. Varbūt varat ieteikt servisu? BMW ir tik labi auto, ka žēl paliek nolaist savējo :)

      Dzēst
    3. varu ieteikt doties uz bmwpower.lv, tur dazhaadu meistaru un to fanu netruukst!

      Dzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām