Haoss dzinējā

Ar mani sazinājās N43 dzinēja lietotājs. Jau ilgāku laiku viņš cīnās ar pamatīgām problēmām. Problēmas īpaši aktuālas aukstam un pussilušam dzinējam - izteikti nevienmērīga darbība (gan gaitā, gan tukšgaitā). Izmēģināts esot viss: sprauslu, spoļu, sveču, sensoru maiņa - nekas nelīdzot!

Tajā pat laikā - DME atmiņā neesot nekādu kļūdu. Lūdzu atsūtīt diagnostikas datus. Arī tie neko neparastu neuzrādīja. Diemžēl, kļūdas - nesen nodzēstas.

Nākošais solis - video, ko lūdzu izveidot auksta dzinēja starta brīdim, ja šādos apstākļos novērota neapmierinoša dzinēja darbība.

Es saņēmu diezgan netipisku video. Lai atvieglotu apskati, veikšu dažus ekrānuzņēmumus, jo situācija mainās ļoti strauji.

Vidējais degmaisījums ir puslīdz korekts abās bankās, kas nozīmē, ka neviena no sprauslām it kā netek. Taču cilindru mehāniskā efektivitāte ir pilnīgs murgs!

 





Lūk, šādi situācija mainās dažu sekunžu laikā! Cilindru efektivitāte mainās +/-50..60% robežās! Pie tam - vidējais degmaisījums (kā redzam pēc Lambda zondu rādījumiem menu apakšā) ir korekts!

Dzinējs strādā nevienmērīgi, tukšgaita ir nestabila.

 

Izskaidrojums ir video turpinājumā.




Lūk, kā mainās sprauslu atvērumi burtiski 2..3 sekunžu laikā!

Tajā pat laikā - korekts degmaisījums? Ir tikai viens iemesls, kas var izskaidrot šo - mainīgs (bet korekti nomērīts) Rail spiediens.


Nākošais menu, kura datus lūdzu atsūtīt: ../F5/F2/F6. Šajā menu redzami gan LPFP, gan HPFP (Rail) spiedieni.




Lūk, 4 attēli ar aptuveni 1 sekundes intervālu. Kā redzam, neskatoties uz korektu LPFP, Rail spiediens ir būtiski pazemināts (tam jābūt 150 bar) un spēcīgi fluktuē.

Tā kā degmaisījums ir korekts, nav ne mazāko šaubu - šoreiz vaininieks ir HPFP.


Pēc HPFP nomaiņas:


Lūk, korekts Rail spiediens tukšgaitā: 150 bar.

Arī visas problēmas - pagaisušas!

 

P.S. Jautājums paliek - kādēļ nebija nekādu kļūdu DME atmiņā. Te jāpiebilst - auto īpašnieks izmanto ļoti ''korektus'' risinājumus defektu identificēšanai un novēršanai:

a. testa nolūkos viņš mēdz atvienot visus sensorus un izpildmehānismus (vienu pēc otra) un novērot dzinēja darbību ar, piem., atvienotu gaisa masas mērītāju, HPFP štekeri, utml.;

b. viņš maina visus sensorus/izpildmehānismus pret citiem, lietotiem, it kā strādājošiem;

c. viņš regulāri dzēš visus kļūdu sarakstus;

d. viņš neveic dzinēja re-adaptēšanu.

Viss šis pasākumu kopums noved pie tā, ka - kļūdu DME atmiņā it kā nav (tās ir izdzēstas), nav garantijas ne par viena elementa korektu darbību, DME strādā avārijas režīmā, haoss turpinās bezgalīgi.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām