Virtuālā zonde

Šoreiz Online diagnostikas ietvaros interesants gadījums. Auto īpašnieka sūdzības - palielināts misfiru daudzums konkrētos cilindros, dzinēja raustīšanās, dūmi no izpūtēja, degvielas smaka izplūdē.

Auto īpašnieks ar šīm problēmām ir cīnījies vairākus gadus. Pirmo reizi viņš ar mani sazinājās pirms gada. Pa šo laiku viņš ir nomainījis aizdedzes sveces, spoles, sprauslas. Sveces un spoles ir mainītas vietām ar citiem cilindriem vairākas reizes - nekas nav palīdzējis.

Auto īpašnieks ietiepīgi atturējās no Online diagnostikas, mēģinot tikt galā saviem spēkiem. Kad viņa pacietība (jāatzīst - iespaidīga) beidzās, vai arī - vēlme braukt normāli uzvarēja pašlepnumu, viņš beidzot atsūtīja datus diagnostikai.

Lūk, kļūdas DME atmiņā:

Kļūda par 2.bankas kontroles zondes pārbaudi. Kā redzam, zondes spriegums ir 0.00V, neskatoties uz to, ka DME ir speciāli bagātinājis degmaisījumu (šādā situācijā kontroles zondes spriegumam būtu jāpieaug līdz ap 0.80V). Turklāt, tieši 0.00V (nevis, piem., 0.10V vai 0.15V). Izskatās pēc signāla īssavienojuma uz GND.

Lūk, DME nav varējis notrimēt 2.bankas platjoslas zondi. Iemesls - kontroles zondes spriegums, neskatoties uz bagātinātu degmaisījumu, bijis 0.00V.

Abu kļūdu statuss: aktīvs. Turklāt, pirmās kļūdas atribūtos redzams, ka 2.banka pārslēgta Mode 3, kas nozīmē: open loop. DME vairs neskata Lambda zondes rādījumus, bet vadās tikai pēc vadības karšu datiem. Pilnīgs crash.

Apskatīsim live data.

Jā, tiešām - kontroles zondes spriegums ir precīzi 0.00V

Un - jā zondes iekšējā pretestība ir 0 Ohm. Iespējams - īssavienojums.

Izskatās ka problēmas tiešām ir ar zondi vai tās pieslēgumu. Ir tikai viena nianse: šis auto ir aprīkots ar N43 sērijas dzinēju!

N43 sērijas dzinējam NAV divu kontroles zondu! Tam ir tikai viena kontroles zonde, kura ''atsaucas'' kā Bank 1 zonde.

Acīmredzot, kāds ir ''uzlabojis'' DME programmatūras konfigurāciju!

Kādēļ tas varētu būt darīts?

Ticamākais scenārijs:

a. auto ilgāku laiku bijušas problēmas ar NOx sistēmu, tā rezultātā - nekorekts degmaisījums, pārslogoti CO katalizatori, kļūdas par tiem;

b. ''chipošanas speciālisti'' nolēmuši izvairīties no kļūdām par CO katalizatoriem, atslēdzot kontroles zondes. Šis mēģinājums noticis izcili ''veiksmīgi''.

 

Protams, ka neeksistējošas zondes datu apstrāde varētu sagādās zināmas problēmas. Protams, ka notrimēt platjoslas zondi pēc neesistējošas kontroles zondes datiem neizdosies. Pašsaprotami, ka Open loop režīmā strādājošs dzinējs korekti nestrādās. Degmaisījums būs ļoti, ļoti tālu no optimāla, par advancētākām funkcijām (sprauslu mērījumi, adaptāciju veidošanas) pat nerunājot.

Lūk, cik nopietnas problēmas var radīt dažu pogu nospiešana datorā! Auto īpašnieks ir iztērējis vairākus tūkstošus EUR dzinēja remontos, cīnījies vairākus gadus! Turklāt - vēl viss tikai priekšā. Jācer, ka auto īpašnieka dzīvesvietas tuvumā izdosies atrast kādu, kas var ieprogrammēt stock programmatūru. Ar to sāksies auto atdzīvināšana. Bez ilūzijām - CO katalizatori ir iznīcināti, ilgu laiku braucot ar nekorektu degmaisījumu. Auto īpašnieku gaida vairāk kā 1000 EUR izdevumi par to nomaiņu.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām