Viens no daudziem

Šobrīd visas Eiropas uzmanības lokā ir Baltkrievija. Daudzviet sākušies nemieri, OMON sit ne tikai demonstrantus, bet pat cilvēkus, kas aizgājuši uz veikalu pēc pārtikas.

Ar mani sazinājās šīs valsts pilsonis, kurš neslēpa - viņa BMW steidzami nepieciešams garākam izbraucienam ārpus valsts. Jā, situācija Baltkrievijā ir tik saspringta, ka daļa tās pilsoņu apsver iespēju arī bēgt, ja situācija eskalēsies.

Diemžēl, pirms nedēļas auto N53 sērijas dzinējs bija sācis niķoties. Aukstā starta laikā tas spēcīgi vibrēja, atsevišķi cilindri pat tika atslēgti. Auto īpašnieks vērsās pilsētas sakarīgākajā servisā, kur viņam mēģināja palīdzēt.

Lūk, DME kļūdu History memory:

Šīs kļūdas redzēja arī servisā un servisa pirmais darbs bija: visu aizdedzes sveču un spoļu maiņa.

Diemžēl, tas nepalīdzēja. Tad sveces tika nomainītas atkārtoti. Arī tas nepalīdzēja.


Šajā brīdī man rodas pirmās iebildes pret servisa darbu. Ja pēkšņas problēmas (un stabilas - katru auksto startu) uzrodas uzreiz diviem (turklāt, vienas bankas) cilindriem, ar ļoti mazu iespējamību tās ir problēmas ar svecēm un/vai spolēm.

Otra iebilde - pirms jebkura remonta ir jāveic diagnostika. Diagnostika aukstā starta laikā parādītu, vai cilindros (it īpaši - problemātiskajos) ir korekts degmaisījums. Ja degmaisījums ir ļoti nekorekts, ir tikai loģiski, ka tas neaizdegas!

Taču serviss tā nerīkojās. Nākošais viņu darbs - sprauslu maiņa problemātiskajos cilindros. 4.tajā un 5.cilindrā tika nomainītas sprauslas. Rezultāts izpalika. Tad tika nomainīta sprausla 6.cilindrā (nu visos otrās bankas cilindros bija jaunas sprauslas). Arī tas nelīdzēja. Tad serviss pasūtīja jaunu vārstu vāku. Izdevumi jau pārsnieguši 1000 EUR, vēl būs ap 400 EUR par vārstu vāku, bet rezultāts 0.

Šajā brīdī auto īpašnieka pacietība beidzās, viņš lūdza atlikt atpakaļ vecās sprauslas un vērsās pēc palīdzības pie manis. Visu cieņu servisam, kas izpildīja viņa vēlmi un neprasīja naudu par sprauslām un to (nepamatoto) maiņu.

Šajā brīdī man rodas vēl vairākas iebildes par servisa darbu:

1. daudzos bloga ierakstos esmu minējis: ja kāda sprausla tek, ļoti bieži misfires sākas citos tās pašas bankas cilindros, ne bojātajā. Tātad, ja misfires sākās 4.; 5. cilindros, ar lielu iespējamību - tek tieši 6. cilindra sprausla;

2. pēc katra remonta jāveic dzinēja re-adaptēšana. Šajā gadījumā - kāpēc nelīdzēja 6. cilindra sprauslas maiņa (ja pieņemam, ka mana teorija ir pareiza)? DME bija pamatīgi saīsinājis tās atvēruma laiku aukstā starta brīdī (loģiski, arī DME redzēja problēmu). Ieliekot jaunu sprauslu, 6. cilindrā degmaisījums bija ļoti liess, tajā sākās misfires. Remonta ''speciālisti'' pamanīja dzinēja vibrēšanu un nosprieda - remonts ir bijis nesekmīgs;

3. ja problēma ir vienā bankā (un tieši vienā bankā), vārstu vāks nekādi nevar būt vainīgs. Tas taču ir viens visam dzinējam! Turklāt - vārstu vāka defekta gadījumā degmaisījums būtu liess, nevis trekns, kā tekošas sprauslas situācijā. Acīmredzot, pat to, vai degmaisījums ir trekns, vai liess, servisa ''speci'' noteikt nespēja!

4. visbeidzot - protams, ir apsveicami, ka serviss pieņēma atpakaļ nepamatoti nomainītās sprauslas. Taču, ražotājs saka, ka pēc katras sprauslas izņemšanas ir jāmainas tās blīvējošais gredzens. Lai to nomainītu, jānopērk speciāls toolis. Vai serviss nomainīja gredzenus? Protams, ka nē! Rezultātā - var izdegt sprauslas sēžas vieta dzinēja blokā. Otra nianse - šīs vairs īsti nav jaunas sprauslas. Vai mēs varam būt pārliecināti, ka ''testa'' auto nebija ielietas kādas degvielas piedevas vai vienkārši nekvalitatīva degviela? Nē, nevaram! Attiecīgi, šādas ''tikai patestētas'' sprauslas var pēkšņi sākt tecēt! Lūk, viens no veidiem, kā rodas ''nekvalitatīvas'' jaunās sprauslas!

Lai noteiktu remonta stratēģiju, vispirms jāveic diagnostika. Auto īpašnieks atsūtīja INPA live data no aukstā starta.

Lūk, degmaisījums:

Kā redzam, problēma ir tieši 2. bankā! 1. bankas degmaisījums ir ideāls. Turklāt, 2. bankas degmaisījums ir bagāts, tātad - tek kāda sprausla. Attiecīgi - versija par vārstu vāka bojājumu atkrīt saknē!

Lūk, cilindru mehāniskās efektivitātes dati:

Šeit jāņem vērā nianse: cilindri attēloti firing order! T.i.: 1/5/3/6/2/4

Attiecīgi, atzīmētais ir 6. cilindrs. Tā mehāniskā efektivitāte ir palielināta. Vienīgais iemesls šādai situācijai: tekoša sprausla.

Šeit jāpiezīmē, ka visus iepriekšminētos datus redz arī ar ISTA, t.i.: pat dīlercentru speciālistiem būtu jāspēj atrisināt šis rēbuss!


INPA lietotāji redz vēl papildus datus:




Lūk, visi iespējamie sprauslu mērījumi liecina par tieši 6. sprauslas problēmām!

Sprausla tek arī siltam dzinējam, Stratified charge, tukšgaitā. Stratified charge, gaitā - tās korekcijas pat nav apstiprinātas.

Homogēnā režīmā, gan mazākām, gan lielākām slodzēm - palielināta sprauslas korekcija.

Nav ne mazāko šaubu - tieši 6. sprausla ir bojāta!


Sprausla tika nomainīta. Dzinējam tika veikta re-adaptēšanas procedūra. Pēc 16 stundām.

Aukstais starts.

Degmaisījums:

un cilindru darbība:

Kā redzam, dzinējs strādā ideāli!

Šoreiz auto īpašniekam relatīvi paveicās - tikai kādi 300..400 EUR nepamatoti mainītās detaļās un gana daudz stundu, kas pavadītas servisā. Ja serviss nebūtu pieņēmis atpakaļ sprauslas un nebūtu atdevis naudu par vārstu vāku, nepamatoti izdevumi pārsniegtu 1000 EUR. Lieki piebilst, vārstu vāka nomaiņa nelīdzētu. Un kas zina, ticamākais nākošais rindā uz nomaiņu: HPFP. Kas gan cits varētu būt bojāts?

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām